AdBlock Detected

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.

  • Važna obavijest 30.11.2024.
    Forumom upravlja novi team studenata

    Postojeće registracije se odobrene.
    Nove registracije su OMOGUĆENE
    Nova adresa za slanje skripti je [email protected]

    Svoje skripte ili skripte koje ste dobili u razmjeni s ostalim kolegama, a kojih nema u našoj bogatoj Skriptarnici foruma pošaljite nam na gornju e-adresu.

    Ne zaboravite se aktivno uključiti u razmjenu iskustava i zanja na forumu.

Opće upravno pravo (arhivirano)

Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.

kacuska

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
evo samo da napišem pitanja s današnjeg kolokvija koga zanima, grupa u 12:25
1. ratifikacija poa
2. vrste konstitutivnih akata i što su
3. što ne može biti predmet diskrecijske ocjene
4. državljanstvo - prema teritoriju rođenja u RH
5. preventivni i represivni oblik kontrole - nosioci
 

topanga

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
pitanja iz prve grupe..okvirno..:crazy:
1. nenadleznost kao oblik nezakonitost
2.subjekti nadzora
3.odnos upravnog akta i opcenormativnih akata
4.prestanak drzavljanstva odricanjem
5.akti vlade i ministara kao izvori prava
 

topanga

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
a ima li iz ovog predmeta ispravak kolokvija ili samo pišemo drugi kolokvij?
pisemo drugi kolokvij.ako padnes prvi a drugi prodes onda prijavljujes ispit i na ispitu pises samo prvi dio gradiva a na usmenom odgovaras drugi.nadam se da si shvatila:confused2:
 

martina_sk

Administrator
pisemo drugi kolokvij.ako padnes prvi a drugi prodes onda prijavljujes ispit i na ispitu pises samo prvi dio gradiva a na usmenom odgovaras drugi.nadam se da si shvatila:confused2:
mislim da sam tako i ja to shvatila :)

pitanja iz prve grupe..okvirno..:crazy:
1. nenadleznost kao oblik nezakonitost
2.subjekti nadzora
3.odnos upravnog akta i opcenormativnih akata
4.prestanak drzavljanstva odricanjem
5.akti vlade i ministara kao izvori prava
uz subjekte nadzora su jos bile i kontrolne ovlasti za objasniti.
 

neozbiljna

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
pitanja iz prve grupe..okvirno..:crazy:
1. nenadleznost kao oblik nezakonitost
2.subjekti nadzora
3.odnos upravnog akta i opcenormativnih akata
4.prestanak drzavljanstva odricanjem
5.akti vlade i ministara kao izvori prava
hej, a šta nije ovo 4 bilo. prestanak prava otpustom?? ufff...valjda nisam krivo odgovorila tj. krivo čula pitanje.. ja sam pisala o otpustu..:/
 

Jadranka15

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
Prestanak državljanstva OTPUSTOM:
Otpust iz hrvatskog državljanstva može se dati osobi koja je podnijela zahtjev za otpust i udovoljava sljedećim pretpostavkama: (čl.18. Zakona o hrv.državljanstvu)
• da je navršila 18 godina života,
• da nema smetnji glede vojne obveze,
• da je podmirila dužne poreze, takse i druge javne pristojbe te obveze prema pravnim i fizičkim osobama u RH za koje postoji izvršni nalog;
• da je pravno uredila imovinske obveze iz bračnog odnosa i odnosa roditelja i djece prema hrvatskim državljanima i prema osobama koje koje ostaju živjeti u RH;
• da ima strano državljanstvo ili da je dokazala da će biti primljena u strano
državljanstvo.

Otpust iz hrvatskog državljanstva ne može dobiti osoba protiv koje se u Republici Hrvatskoj vodi kazneni postupak zbog djela koje se goni prema službenoj dužnosti ili ako je osuđena na kaznu zat¬vora, dok tu kaznu ne izdrži.


Prestanak hrvatskog državljanstva ODRICANJEM
Prestanak državljanstva odricanjem, je određeni oblik negativne opcije, jer ovdje određena osoba na osnovi odredaba zakona, izjavom volje gubi vlastito državljanstvo. Specifičnost ovog načina prestanka državljanstva je u tome što volja određene osobe ima dominantnu ulogu.

Hrvatskog državljanstva može se prema Zakonu odreći punoljetni hrvatski državljanin koji ima prebivalište u inozemstvu, a ima i strano državljanstvo.

Na zahtjev roditelja kojima je hrvatsko državljanstvo prestalo odricanjem, prestaje državljanstvo maloljetnoj djeci. Ako je na taj način državljanstvo prestalo samo jednom roditelju, onda se prestanak proteže i na maloljetnu djecu ako je drugi roditelj strani državljanin. Djeca iznad 14 godina moraju dati svoj pristanak.
 

Jadranka15

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
Pitanja iz Općeg upravnog prava
Pojam uprave u formalnom i materijalnom smislu
Pojam uprave u hrvatskoj teoriji
Pojam upravnog prava i karakteristike
Javna služba
Ustanove
Poseban pravni status javnih ustanova
Diferencijalni pravni režim javnih ustanova
Koncesija
Koncesionirana javna služba
Upravni ugovori
Javne ovlasti (pojam sadržaj poslovi koji ne mogu biti povjereni pravni temelj, uvjeti i način
obavljanja)
Upravno pravni odnos – uži i širi smisao
Načelo zakonitosti - uži, širi smisao, povijesni okvir, djelovanje, objekt, slučajevi
nezakonitosti, slučajevi izvanrednih stanja prema ustavu RH
Diskrecijska ocjena, ograničenja,objekt, što izmiče slobodnoj ocjeni
Izvori upravnog prava
Razlozi postojanja podzakonskih opće normativnih akata
Kontrola nad upravom – definicija, subjekti, ovlasti,
Odgovornost države za štetu
Državljanstvo, načela, stjecanje , gubitak,
Odgovornost za štetu, uvjeti, subjekti, nadležnost za sporove, pravo regresa
Tijela državne uprave, poslovi, tijela jedinica lokale/regionalne uprave i samouprave
Osnovne slobode i prava građana u odnosu sa upravom
Upravni akt u formalnom , materijalnom smislu
Definicija up.akta po Zakonu
Up.akt u teoriji – def, karakteristike, vrste up.akata
Akt uvjet
Akt-dispenz
Nabroji i objasni pod zakonske opće normativne akte
Razlozi ništavosti up.akta po ZUP
Prava i obveze službenika i namještenika
Stranke u upravnom postupku
Rokovi, računanje,vrste
Dokazivanje
Dostava,vrste,obvezna osobna
Izuzeće
Pokretanje postupka-objasnit, načini, subjekti
Utjecaj smrti stranke na postupak
Povrat u prijašnje stanje
Važenje zup-a
Def. Up.postupka

Tko primjenjuje ZUP
Izvršenje, vrste, klauzula izvršnosti
Opći i posebni postupak
Micanje nadležnosti
Pravomoćnost,izvršnost,konačnost
Uvjeti za stranačko djelovanje u postupku
Razlika slobodne ocjene dokaza od načela slobodne ocjene dokaza u postupku
Nagodba
Usmena rasprava
Predhodno pitanje
Rješenje,rokovi za izdavanje
Žalba, definicija, rokovi, odlaganje izvršenja, rad 1.stupanjskog, 2. stupanjskog tjela po žalbi,
žalba ako nije doneseno 1. stupanjsko rješenje
Izvanredni pravni lijekovi, vrste
_____________
Up.spor, def, vrste
Razlika spora o zakonitosti i spora pune jurisdikcije
Sudske odluke
Postupanje suda po tužbi
Izvanredni pravni lijekovi
Mogučnost ulaganja pravnih lijekova
Suspenzivno djelovanje tužbe
Odgađanje izvršenja , obvezno, fakultativno
Def.up.spora prema Zakonu
Odustanak
Sustav redovnih i posebnih sudova
Stranke
Odbacivanje tužbe
Vrste sporova
Kojim zakonima osim Z.o up.sporovima predviđena mogućnost vođenja upravnog spora
_________________
Prekršaj- definicija po Zakonu
Vrste po novom Zakonu
Prekršajni nalog, sve o njemu, tko ga izdaje, na temelju čega, prigovor
Odgovornost pravnih osoba za prekršaje
Odgovornost RH i tijela jedinica lokalne i regionalne samouprave za prekršaje
Sudioništvo
Stjecaj,vrste,kazne
Sankcije,vrste, posebni maximum zatvor, novčana, globa
Uvjeti za odgovornost
Pravni lijekovi u prekršajnom postupku, redovni, izvanredni,
Zastara, rokovi
________________
Izvlaštenje, def, koji zakon, kad
Vrste
Faze - 3 !
nadležnost za odlučivanje
pravni lijekovi
Određivanje naknade
Nadležnost u slučaju sporova

1.) Što je predmet upravnog prava?
2.) Kojim se metodama služi upravno pravo?
3.) Koje su dodirne točke, a po čemu se razlikuje upravno pravo od npr. Ustavnog prava,
građanskog prava, radnog prava i financijskog prava?
4.) Objasnite odnos znanosti i upravnog prava i nauke o upravi!
5.) Tko može donositi propise za provedbu zakona?
6.) Koje propise mogu donositi ministri i ravnatelji upravnih organizacija?
7.) Pod kojim uvjetima ministri i ravnatelji državnih upravnih organizacija mogu donositi
propise?
8.) Što se uređuje pravilnikom, što naredbom, a što naputkom?
9.) Kada provedbeni propisi mogu stupiti na snagu, te mogu li stupiti na snagu i
primjenjivati se bez prethodne objave u »Narodnim novinama«?
10.)
Koje su mjere ovlašteni poduzeti tijela državne uprave, u kojim slučajevima i u
koju svrhu?
11.)
Koji se zakon primarno primjenjuje na prosvjetnu inspekciju, a koji
supsidijarno, te po kojem se pravilu to određuje?
12.)
Tko provodi nadzor prosvjetne inspekcije?
13.)
Što je predmet tog nadzora?
14.)
Koja su prava i dužnosti prosvjetnog inspektora?
15.)
Da li se poslovi državne uprave mogu poistovjetiti sa izvršnom djelatnošću?
Zašto?
16.)
Koji su poslovi državne uprave autoritativnog karaktera, a koji su
neautoritativnog karaktera?
17.)
Koji su poslovi državne uprave tzv. Upravni poslovi, a koji su tzv. Ostali
stručni poslovi? Da li se podjela poslova državne uprave na autoritativne i
neautoritativne poslove podudara s podjelom na upravne i ostale stručne poslove?
18.)
Za obavljanje kojih poslova se ustrojavaju ministarstva?
19.)
Koje poslove iz svog djelokruga obavljaju ministarstva?
20.)
Koji su organizacijski oblici upravnih organizacija u sastavu ministarstava, za
obavljanje kojih poslova se osnivaju i tko upravlja njihovim radom?
21.)
Koji su organizacijski oblici državnih upravnih organizacija?
22.)
Koje poslove obavljaju državne upravne organizacije?
23.)
Tko upravlja državnom upravnom organizacijom?
24.)
Tko ustrojava ministarstva i državne uprave organizacije kao središnja tijela
državne uprave, te kojim aktom to čini?
25.)
Koja su ministarstva u Republici Hrvatskoj?
26.)
Koje su državne upravne organizacije u Republici Hrvatskoj?
27.)
Tko utvrđuje nastanak štete, njenu visinu i okolnosti pod kojima je nastala, te
kojim aktom to čini?
28.)
Koji pravni lijek službenik može izjaviti protiv rješenja o naknadi štete, u
kojem roku i kome ga upućuje?
29.)
Koju mogućnost sudske zaštite ima službenik protiv rješenja o naknadi štete?
30.)
Kojim se razlozima može opravdati pisana, a kojim usmena forma upravnog
akta?
31.)
Ako žalba protiv akta prvog stupnja ne odlaže izvršenje, tada konačnost
nastupa-kad?
32.)
Ako je povodom tužbe u upravnom sporu odloženo izvršenje upravnog akta
tada pravomoćnost nastupa-kad?
33.)
Stranci je dostavljeno rješenje prvog stupnja protiv kojeg je dopuštena žalba,
ali žalba ne odlaže izvršenje. Takvo je rješenje-kakvo?

34.)
Stranci je dostavljeno rješenje prvog stupnja protiv kojeg nema žalbe, ali je
dopušten upravni spor. Dostavom takvo rješenje je-kakvo?
 

LittleGirl

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
Pitanja s današnjeg ispita:

1. objasnite kontrolu akata koji sadrže diskrecijsku ocjenu
2. odgovornost službene osobe za štetu nanesenu tijelu državne uprave
3. objasnite formalnu i materijalnu pravomoćnost upravnog akta
4. zabluda o protupravnosti prekršaja
5. utvrđivanje interesa RH kod izvlaštenja
6. podzakonski općenormativni akti prema posebnom ovlaštenju
7. objasnite prava negativnog statusa građana u RH (str.252)
8. stjecanje državljanstva stranca prirođenjem redovnim putem
 

dorotea

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
da li netko tko je bio danas na ispitu moze ukratko napisati sto je trebalo odgovoriti pod kontrola akata koji sadrze diskrecijsku ocjenu, utvrđivanje interesa RH kod izvlaštenja, prava negativnog statusa građana u RH ili ako zna gdje to mogu naci u skripti?hvala!
 

Jadranka15

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
Dobro veče dorotea, ja sam to ovako odgovorila, nadam se da će Ti dobro doći moji odgovori, slijedi:

1. OBJASNITE KONTROLU AKATA KOJI SADRŽE DISKRECIJSKU OCJENU (često ispitno pitanje)

Kontrola upravnih akata u kojima je sadržana slobodna ocjena
Postupati po slobodnoj ocjeni ne znači biti oslobođen svakog oblika kontrole i nadzora. Diskrecijska ocjena nije u sferi legalnosti, već u sferi oportuniteta. Zbog toga kontrolu pravilnog diskrecijskog odlučivanja mogu obavljati samo oni organi koji imaju ovlaštenje da obavljaju nadzor nad oportunošću upravnih akcija, odnosno svrsishodnošću upravnih akata (obično organi koji odlučuju u povodu žalbe u drugostupanjskom postupku).

Nasuprot tome, čista kontrola zakonitosti ne obuhvaća ispitivanje diskrecione ocjene. Tom kontrolom mogu biti obuhvaćeni samo pravno vezani dijelovi UA (pitanje nadležnosti, provedbene procedure, forme akta), ali tijelo koje obavlja kontrolu legalnosti UA (prije svega sudovi u upravnom sporu) ne mogu ulaziti u diskrecijsku ocjenu (pravilnost izabrane mogućnosti).


2. Utvrđivanje interesa RH KOD IZVLAŠTENJA (Zakon o izvlaštenju)
Nakon što je utvrđen interes RH za izgradnju objekata ili izvođenje radova, fizička ili pravna postupak za izvlaštenje pokreće u skladu s odredbama Zakona o izvlaštenju . Odluku da je izgradnja objekta javni interes donosi Vlada RH na prijedlog korisnika izvlaštenja uz prethodno pribavljeno mišljenje županijske skupštine. Ako je zakonom propisano da je predmetni objekt interes Republike Hrvatske , smatra se da taj interes utvrđen.

Pri podnošenju prijedloga za utvrđivanje javnog interesa predlagatelj uz podnesak obvezan je priložiti Plan izvlaštenja, ukoliko za predmetno nije prethodno izrađen i usvojen PPU. Uz navedeno predlagatelj mora priložiti:
• dokaz da je korisnik izvlaštenja s vlasnikom nekretnine sporazumom pokušao riješiti pitanje prava vlasništva predmetne nekretnine (ponuda, oglas ili sl)
• izvod iz ZK i Posjedovni list
• dokaz o utvrđivanju interesa RH,
• dokaz da korisnik izvlaštenja ima osigurana sredstva položena kod banke u približnoj visini vrijednosti nekretnine koja se izvlašćuje,
• da ima osigurana sredstva za troškove postupka,
• da ima osiguranu drugu odgovarajuću nekretninu

O prijedlogu o izvlaštenju u prvom stupnju odlučuje Županijski ured za imovinsko-pravne poslove, a u drugom ministarstvo pravosuđa. Protiv drugostupanjskog rješenja nezadovoljna strana u roku od trideset dana može podnijeti tužbu nadležnom županijskom sudu.
Korisnik izvlaštenja stječe pravo posjeda na izvlaštenu nekretninu danom pravomoćnosti, pod uvjetom da je ispunio sve zakonom utvrđene obveze. Iznimno, prije pravomoćnosti, Vlada može korisniku izvlaštenja predati u posjed izvlaštenu nekretninu, u slučaju hitnosti ili sprječavanja veće štete.

Pravo vlasništva i druga stvarana prava mogu se protiv vlasnikove volje oduzeti ili ograničiti samo pod pretpostavkom i na način određen čl.1.st.3. Zakon o izvlaštenju(NN9/94,35/94,112/00,114/01,79/06)


3-OBJASNITE PRAVA NEGATIVNOG STATUSA GRAĐANA U RH (STR.252 - knjiga Upravno pravo)
PRAVA NEGATIVNOG STATUSA GRAĐANA

- obuhvaćaju pravnu situaciju građana u koju uprava, načelno, ne smije dirati. Građani mogu istaknuti zahtjev da se uprava svojim aktima ili radnjama suzdrži od zadiranja u ta prava.

Prava negativnog statusa, tzv. prava slobode uključuju:

Nepovredivost osobnosti čovjeka - čovjekova je sloboda i osobnost nepovrediva.
 Nikomu se ne smije oduzeti ili ograničit sloboda, osim kada je to određeno zakonom, o čemu odlučuje sud.

 Nitko ne može biti uhićen ili pritvoren bez pismenoga, sudbenoga i na zakonu utemeljenog naloga. Takav nalog mora biti pročitan i uručen uhićeniku pri oduzimanju slobode.

 Nitko ne može biti kažnjen za djelo koje prije nego je počinjeno nije bilo utvrđeno zakonom ili međunarodnim pravom kao kazneno djelo, niti mu se može izreći kazna koja nije bila određena zakonom.

 Nikome se ne može ponovno suditi niti ga se može kazniti u kaznenom postupku za kazneno djelo za koje je već pravomoćno oslobođen ili osuđen u skladu, sa zakonom.

Nepovredivost doma - dom je nepovrediv.

Samo sud može obrazloženim pismenim nalogom utemeljenim na zakonu odrediti da se dom ili drugi prostor pretraži. Pravo je stanara da on ili njegov zastupnik, i obvezatno dva svjedoka, budu nazočni pri pretrazi doma ili drugoga prostora.

 Nepovredivost tajne dopisivanja i svih drugih općenja. Sloboda i tajnost dopisivanja i svih drugih oblika općenja zajamčena je i nepovrediva. Samo se zakonom mogu propisati ograničenja nužna za zaštitu sigurnosti Republike ili provedbu kaznenog postupka;

 Svakom se jamči sigurnost i tajnost osobnih podataka. Bez privole ispitanika osobni se podaci mogu prikupljati, obrađivati i koristiti samo uz uvjete određene zakonom.


U PRAVA NEGATIVNOG STATUSA ULAZE JOŠ:
- sloboda izražavanja misli,
- sloboda savjesti i vjere,
- sloboda znanstvenog i umjetničkog stvaranja.
 

zoki

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
prava negativnog i pozitivnog statusa zna li netko gdje je to točno u skripti imam skriptu od Anči iz skriptarnice (koja stranica)
 

londres

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
Po meni je odgovor na pitanje utvrđivanje interesa za RH sljedeći(iz skripte)

1.Utvrđivanje interesa za RH
Taj posebni interes može biti unaprijed zakonom propisan za izgradnju određenih objekata ili izvođenje određenih radova ili se utvrđuje odlukom koju donosi Vlada u postupku utvrđenom zakonom, na prijedlog korisnika izvlaštenja i prethodno pribavljeno mišljenje skupštine ( županijske odnosno grada ZG- a) na čijem području se izvlaštenje treba vršiti u skladu s prostornim planom koje ona mora dati u roku 60 dana od predaje zahtjeva. Odluka o utvrđivanju interesa za RH se objavljuje u NN.
• Plan izvlaštenja – posebni akt kojega je dužan izraditi korisnik izvlaštenja i priložiti ga uz prijedlog za utvrđivanje interesa za RH. Mora sadržavati parcelacijski elaborat izrađen u skladu sa prostornim planom a uz njega se prilažu i podaci o vlasnicima, odnosno posjednicima nekretnine. Izlaže se na uvid u sjedištu općine odnosno grada u kojem se namjerava graditi tj. izvoditi radovi i na njega se može u roku 15 dana dati primjedba o kojoj odlučuje župan.
• Pripremne radnje – korisnik može zatražiti da mu se dopusti ispitivanje zemljišta, premjeravanje i slične pripremne radnje u svrhu izrade investicijskih elaborata, podnošenja prijedloga za utvrđivanje interesa za RH ili za izvlaštenje. O prijedlogu rješava županijski ured nadležan za imovinsko – pravne poslove i mora voditi računa da se te radnje ne vrše u vrijeme nepovoljno za vlasnika ( sađenje ili žetva različitih kultura i sl.). u rješenju se navode pripremne radnje i rok u kojem se moraju izvršiti a ne smije se graditi. Dopuštena je žalba koja ne odgađa izvršenje rješenja. Dužnost osobe koja vrši pripremne radnje je platiti vlasniku naknadu.
 

Jadranka15

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
Imam i ja odgovor iz skripte, ono prije što sam odgovorila dorotei to je iz prakse, slijedi odgovor moj iz skripte sa predavanja od 8.3.2010.

UTVRĐIVANJE INTERESA RH KOD IZVLAŠTENJA
Postupak izvlaštenja (potpunog i nepotpunog) pokreće se prijedlogom za izvlaštenje nekretnine. Prijedlog može podnijeti korisnik izvlaštenja nakon što je utvrđen interes Republike Hrvatske za izgradnju objekata ili izvođenje radova. Odluku da je izgradnja određenog objekta ili izvođenje radova u interesu Republike Hrvatske donosi Vlada Republike Hrvatske na prijedlog korisnika izvlaštenja po prethodno pribavljenom mišljenju županijske skupštine ( ista ga je dužna dati u roku od 60 dana od dana postavljenog zahtjeva).
Ukoliko je posebnim zakonom propisano da je izgradnja određenih objekata ili izvođenje radova u interesu Republike Hrvatske - smatra se da je interes Republike Hrvatske utvrđen.
Odluka Vlade Republike Hrvatske o utvrđivanju interesa Republike Hrvatske objavljuje se u službenom glasilu "Narodnim novinama".
Prije podnošenja prijedloga za utvrđivanje interesa Republike Hrvatske korisnik izvlaštenja dužan je izraditi PLAN IZVLAŠTENJA. Plan izvlaštenja nije potrebno izraditi za područje na kojem se namjerava predložiti izvlaštenje, ukoliko postoji provedbeni urbanistički plan.
Uz prijedlog za utvrđivanje interesa Republike Hrvatske prilaže se:
• plan izvlaštenja,
• uvjeti uređenja prostora.
Rok za podnošenje prijedloga:
Prijedlog za izvlaštenje nekretnine može se podnijeti u roku od 2 godine od dana stupanja snagu Odluke o utvrđenom interesu Vlade Republike Hrvatske.
U prijedlogu obvezno se navode podaci:
- korisnik izvlaštenja,
- nekretnina za koju se predlaže izvlaštenje,
- vlasnik i posjednik nekretnine za koju se predlaže izvlaštenje i
prebivalište fizičke osobe odnosno sjedište pravne osobe,
- objekt, odnosno radovi radi kojih se predlaže izvlaštenje.
Uz prijedlog potrebno je priložiti:
- dokaz da je korisnik izvlaštenja prethodno s vlasnikom nekretnine pokušao sporazumno riješiti pitanje stjecanje prava vlasništva određene nekretnine (pismena ponuda, javni oglas i sl.),
- izvod iz zemljišnih ili drugih javnih knjiga u kojima je upisano vlasništvo na nekretninama, s podacima o nekretnini za koju se predlaže izvlaštenje odnosno katastarske i druge podatke,
- izvod iz posjedovnog lista,
- dokaz o utvrdenom interesu Republike Hrvatske za izgradnju objekata ili izvođenja radova na toj nekretnini,
- dokaz da je korisnik izvlaštenja osigurao dokaze o stanju i vrijednosti nekretnine za koju predlaže izvlaštenje,
- dokaz da korisnik izvlaštenja ima osigurana posebna sredstva položena kod banke u visini približno potrebnoj za davanje naknade za izvlaštenu nekretninu i troškove postupka, odnosno dokaz o osiguranoj drugoj odgovarajućoj nekretnini,
- uvjeti uređenja prostora, odnosno plan izvlaštenja za izgradnju objekta, odnosno za izvođenje radova za koje se predlaže izvlaštenje.
Troškovi postupka
Podnositelj prijedloga za izvlaštenje nekretnine je oslobođen plaćanja upravnih pristojbi temeljem točke 1. stavka 1. članka 6. Zakona o upravnim pristojbama (“Narodne novine” broj 8/96.,77/96.,131/97.,68/98.,66/99,116/00.,163/03 i 17/04 ) obzirom na utvrdeni interes Republike Hrvatske provedbe postupka izvlaštenja nekretnina.
Troškove postupka izvlaštenja ( troškove vještačenja, naknade vještacima imenovanim u postupku osiguranja dokaza o stanju i vrijednosti nekretnina, naknade za izvlaštene nekretnine ) snosi korisnik izvlaštenja.
______

Pitanja i odgovori - izvodi iz moje skripte - slijedi
ISPITNI ROK 31.01.2011. – u 13,45h - PITANJA SA PISMENOG


1. OBJASNITE KONTROLU AKATA KOJI SADRŽE DISKRECIJSKU OCJENU

Kontrola upravnih akata u kojima je sadržana slobodna ocjena
Postupati po slobodnoj ocjeni ne znači biti oslobođen svakog oblika kontrole i nadzora. Diskrecijska ocjena nije u sferi legalnosti, već u sferi oportuniteta. Zbog toga kontrolu pravilnog diskrecijskog odlučivanja mogu obavljati samo oni organi koji imaju ovlaštenje da obavljaju nadzor nad oportunošću upravnih akcija, odnosno svrsishodnošću upravnih akata (obično organi koji odlučuju u povodu žalbe u drugostupanjskom postupku).

Nasuprot tome, čista kontrola zakonitosti ne obuhvaća ispitivanje diskrecione ocjene. Tom kontrolom mogu biti obuhvaćeni samo pravno vezani dijelovi UA (pitanje nadležnosti, provedbene procedure, forme akta), ali tijelo koje obavlja kontrolu legalnosti UA (prije svega sudovi u upravnom sporu) ne mogu ulaziti u diskrecijsku ocjenu (pravilnost izabrane mogućnosti).


2. ODGOVORNOST SLUŽBENE OSOBE ZA ŠTETU NANESENU TIJELU DRŽAVNE UPRAVE
 Nastanak štete, njenu visinu i okolnosti pod kojima je nastala utvrđuje ministar ili drugi čelnik tijela državne uprave, odnosno osoba koju on ovlasti, rješenjem koje nema obilježje upravnog akta. Prije donošenja rješenja državni službenik mora biti saslušan. O visini i načinu naknade štete može se postići pismena nagodba.
Rješenje o naknadi štete, odnosno pismena nagodba o visini i načinu naknade štete, izvršna je isprava.
 Rok za naknadu štete ne može istjecati prije dana kad se isplaćuje plaća za obračunsko razdoblje u kojemu je doneseno rješenje. Prema visini štete, a po zamolbi državnog službenika, može se rješenjem dopustiti plaćanje u obrocima.
 Protiv rješenja o naknadi štete državni službenik može izjaviti prigovor ministru ili drugom čelniku tijela državne vlasti, a protiv rješenja o prigovoru može se pokrenuti postupak pred općinskim sudom.
 Za naknadu štete na stvari može se po zahtjevu državnog službenika dopustiti uspostavu prijašnjeg stanja o njegovu trošku u primjerenom roku. Ako državni službenik ne dovede stvar u prijašnje stanje o svom trošku u roku koji mu je za to ostavljen, tada se donosi rješenje o naknadi štete.
 Zakon predviđa mogućnost da se o naknadi štete nastale povredom službene dužnosti odlučuje u postupku koji se vodi zbog povrede službene dužnosti.

 Ako se do okončanja tog postupka ne može utvrditi visina štete, tada se odlučuje samo o odgovornosti zbog povrede službene dužnosti, dok se o naknadi štete odlučuje naknadno prema već spomenutim odredbama zakona.
 Na temelju pravomoćne odluke o naknadi štete može se tražiti donošenje rješenja o izvršenju pred nadležnim sudom.

3. OBJASNITE FORMALNU I MATERIJALNU PRAVOMOĆNOST UPRAVNOG AKTA

 Ova podjela polazi od razlikovanja subjekata prema kojima akt proizvodi svoje djelovanje.
 Formalna pravomoćnost djeluje prema strankama – onemogućava stranke u pobijanju akta koji je stekao pravomoćnost (redovitim pravnim sredstvima)
 Ona dakle veže stranku tako da joj priječi korištenje redovnih pravnih sredstava (žalba u upravnom postupku ili tužba u upravnom sporu) radi pobijanja pravomoćnog akta.
 Formalna pravomoćnost nastupa kada se protiv rješenja više ne može izjaviti žalba niti pokrenuti upravni spor.
 Materijalna pravomoćnost djeluje prema donosiocu akta na način da mu onemogućava opozivanje odnosno mijenjanje ili stavljanje van snage UA kojim je stvar konačno riješena.
 Materijalna pravomoćnost = vezanost donosioca aktom
 Materijalna pravomoćnost nastupa prije formalne pravomoćnosti.


4. ZABLUDA O PROTUPRAVNOSTI PREKRŠAJA

Zabluda o protupravnosti prekršaja

Članak 29.

(1) Nije kriv počinitelj koji iz opravdanih razloga nije znao i nije mogao znati da je djelo zabranjeno.

(2) Ako je zabluda bila otklonjiva, počinitelj se za počinjeni prekršaj može blaže kazniti.

(3) Zabluda će biti smatrana otklonjivom ako bi svatko pa i počinitelj mogao lako spoznati protupravnost djela ili ako se radi o počinitelju koji je s obzirom na svoje zvanje, zanimanje ili službu bio dužan upoznati se s odgovarajućim propisom.


5. UTVRĐIVANJE INTERESA RH KOD IZVLAŠTENJA (moja skripta – predavanja)
Postupak izvlaštenja (potpunog i nepotpunog) pokreće se prijedlogom za izvlaštenje nekretnine. Prijedlog može podnijeti korisnik izvlaštenja nakon što je utvrđen interes Republike Hrvatske za izgradnju objekata ili izvođenje radova. Odluku da je izgradnja određenog objekta ili izvođenje radova u interesu Republike Hrvatske donosi Vlada Republike Hrvatske na prijedlog korisnika izvlaštenja po prethodno pribavljenom mišljenju županijske skupštine ( ista ga je dužna dati u roku od 60 dana od dana postavljenog zahtjeva).
Ukoliko je posebnim zakonom propisano da je izgradnja određenih objekata ili izvođenje radova u interesu Republike Hrvatske - smatra se da je interes Republike Hrvatske utvrđen.
Odluka Vlade Republike Hrvatske o utvrđivanju interesa Republike Hrvatske objavljuje se u službenom glasilu "Narodnim novinama".
Prije podnošenja prijedloga za utvrđivanje interesa Republike Hrvatske korisnik izvlaštenja dužan je izraditi PLAN IZVLAŠTENJA. Plan izvlaštenja nije potrebno izraditi za područje na kojem se namjerava predložiti izvlaštenje, ukoliko postoji provedbeni urbanistički plan.
Uz prijedlog za utvrđivanje interesa Republike Hrvatske prilaže se:
• plan izvlaštenja,
• uvjeti uređenja prostora.
Rok za podnošenje prijedloga:
Prijedlog za izvlaštenje nekretnine može se podnijeti u roku od 2 godine od dana stupanja snagu Odluke o utvrđenom interesu Vlade Republike Hrvatske.
U prijedlogu obvezno se navode podaci:
- korisnik izvlaštenja,
- nekretnina za koju se predlaže izvlaštenje,
- vlasnik i posjednik nekretnine za koju se predlaže izvlaštenje i
prebivalište fizičke osobe odnosno sjedište pravne osobe,
- objekt, odnosno radovi radi kojih se predlaže izvlaštenje.
Uz prijedlog potrebno je priložiti:
- dokaz da je korisnik izvlaštenja prethodno s vlasnikom nekretnine pokušao sporazumno riješiti pitanje stjecanje prava vlasništva određene nekretnine (pismena ponuda, javni oglas i sl.),
- izvod iz zemljišnih ili drugih javnih knjiga u kojima je upisano vlasništvo na nekretninama, s podacima o nekretnini za koju se predlaže izvlaštenje odnosno katastarske i druge podatke,
- izvod iz posjedovnog lista,
- dokaz o utvrdenom interesu Republike Hrvatske za izgradnju objekata ili izvođenja radova na toj nekretnini,
- dokaz da je korisnik izvlaštenja osigurao dokaze o stanju i vrijednosti nekretnine za koju predlaže izvlaštenje,
- dokaz da korisnik izvlaštenja ima osigurana posebna sredstva položena kod banke u visini približno potrebnoj za davanje naknade za izvlaštenu nekretninu i troškove postupka, odnosno dokaz o osiguranoj drugoj odgovarajućoj nekretnini,
- uvjeti uređenja prostora, odnosno plan izvlaštenja za izgradnju objekta, odnosno za izvođenje radova za koje se predlaže izvlaštenje.
Troškovi postupka
Podnositelj prijedloga za izvlaštenje nekretnine je oslobođen plaćanja upravnih pristojbi temeljem točke 1. stavka 1. članka 6. Zakona o upravnim pristojbama (“Narodne novine” broj 8/96.,77/96.,131/97.,68/98.,66/99,116/00.,163/03 i 17/04 ) obzirom na utvrdeni interes Republike Hrvatske provedbe postupka izvlaštenja nekretnina.
Troškove postupka izvlaštenja ( troškove vještačenja, naknade vještacima imenovanim u postupku osiguranja dokaza o stanju i vrijednosti nekretnina, naknade za izvlaštene nekretnine ) snosi korisnik izvlaštenja.
______
Utvrđivanje interesa RH KOD IZVLAŠTENJA (praksa)
Nakon što je utvrđen interes RH za izgradnju objekata ili izvođenje radova, fizička ili pravna postupak za izvlaštenje pokreće u skladu s odredbama Zakona o izvlaštenju . Odluku da je izgradnja objekta javni interes donosi Vlada RH na prijedlog korisnika izvlaštenja uz prethodno pribavljeno mišljenje županijske skupštine. Ako je zakonom propisano da je predmetni objekt interes Republike Hrvatske , smatra se da taj interes utvrđen.

Pri podnošenju prijedloga za utvrđivanje javnog interesa predlagatelj uz podnesak obvezan je priložiti Plan izvlaštenja, ukoliko za predmetno nije prethodno izrađen i usvojen PPU. Uz navedeno predlagatelj mora priložiti:
• dokaz da je korisnik izvlaštenja s vlasnikom nekretnine sporazumom pokušao riješiti pitanje prava vlasništva predmetne nekretnine (ponuda, oglas ili sl)
• izvod iz ZK i Posjedovni list
• dokaz o utvrđivanju interesa RH,
• dokaz da korisnik izvlaštenja ima osigurana sredstva položena kod banke u približnoj visini vrijednosti nekretnine koja se izvlašćuje,
• da ima osigurana sredstva za troškove postupka,
• da ima osiguranu drugu odgovarajuću nekretninu

O prijedlogu o izvlaštenju u prvom stupnju odlučuje Županijski ured za imovinsko-pravne poslove, a u drugom ministarstvo pravosuđa. Protiv drugostupanjskog rješenja nezadovoljna strana u roku od trideset dana može podnijeti tužbu nadležnom županijskom sudu.
Korisnik izvlaštenja stječe pravo posjeda na izvlaštenu nekretninu danom pravomoćnosti, pod uvjetom da je ispunio sve zakonom utvrđene obveze. Iznimno, prije pravomoćnosti, Vlada može korisniku izvlaštenja predati u posjed izvlaštenu nekretninu, u slučaju hitnosti ili sprječavanja veće štete.

Pravo vlasništva i druga stvarana prava mogu se protiv vlasnikove volje oduzeti ili ograničiti samo pod pretpostavkom i na način određen čl.1.st.3. Zakon o izvlaštenju(NN9/94,35/94,112/00,114/01,79/06)


6. PODZAKONSKI OPĆENORMATIVNI AKTI PREMA POSEBNOM OVLAŠTENJU

Karakteristika: donose se prema: posebnoj ovlasti sadržanoj u višoj pravnoj normi.
Ovlast može biti dana:
- u obliku ustavne ili zakonske ovlasti generalno ili za pojedine situacije,
- vremenski uvjetovana ili ne,
- bitno da određeni subjekt propušta sam regulirati određenu materiju na čije je reguliranje inače ovlašten i
- ovlašćuje drugo tijelo da ono donese svoja pravna pravila u toj materiji.


Riječ je o prenošenju nadležnosti (delegacija) za pravno normiranje s višega tijela na niže. Ako se u ustavu ne navodi ništa o mogućnosti prenošenja ovlasti za pravno normiranje sa zakonodavnog tijela na niža tijela, valja prihvatiti stajalište prema kojemu takvo prenošenje nije pravno moguće, jer ga ustav izričito ne predviđa
Naš Ustav izričito predviđa mogućnost delegiranja zakonodavne nadležnosti sa zakonodavca (Hrvatskog sabora) na izvršno tijelo (Vladu RH). Prema članku 87. Ustava RH, Hrvatski sabor može ovlastiti Vladu da uredbama uređuje pojedina pitanja iz njezina djelokruga.

Ustav je delegiranje nadležnosti ograničio u 2 smjera:
a) Hrvatski sabor može podijeliti ovlasti Vladi najviše za godinu dana i
b) zabranio mogućnost zakonodavne delegacije o onim pitanjima koja se odnose na razradu Ustavom utvrđenih sloboda i prava čovjeka i građanina, nacionalna prava, izborni sustav, ustrojstvo, djelokrug i način rada državna tijella i lokalne samouprave.

Te uredbe na temelju zakonske ovlasti ne mogu djelovati unatrag i prestaju vrijediti istekom roka od godinu dana od dana dobivene ovlasti ako Hrvatski sabor ne odluči drukčije.

7. OBJASNITE PRAVA NEGATIVNOG STATUSA GRAĐANA U RH (STR.252)
PRAVA NEGATIVNOG STATUSA

- obuhvaćaju pravnu situaciju građana u koju uprava, načelno, ne smije dirati. Građani mogu istaknuti zahtjev da se uprava svojim aktima ili radnjama suzdrži od zadiranja u ta prava.

Prava negativnog statusa, tzv. prava slobode uključuju:

Nepovredivost osobnosti čovjeka - čovjekova je sloboda i osobnost nepovrediva.
 Nikomu se ne smije oduzeti ili ograničit sloboda, osim kada je to određeno zakonom, o čemu odlučuje sud.

 Nitko ne može biti uhićen ili pritvoren bez pismenoga, sudbenoga i na zakonu utemeljenog naloga. Takav nalog mora biti pročitan i uručen uhićeniku pri oduzimanju slobode.

 Nitko ne može biti kažnjen za djelo koje prije nego je počinjeno nije bilo utvrđeno zakonom ili međunarodnim pravom kao kazneno djelo, niti mu se može izreći kazna koja nije bila određena zakonom.

 Nikome se ne može ponovno suditi niti ga se može kazniti u kaznenom postupku za kazneno djelo za koje je već pravomoćno oslobođen ili osuđen u skladu, sa zakonom.

Nepovredivost doma - dom je nepovrediv.

Samo sud može obrazloženim pismenim nalogom utemeljenim na zakonu odrediti da se dom ili drugi prostor pretraži. Pravo je stanara da on ili njegov zastupnik, i obvezatno dva svjedoka, budu nazočni pri pretrazi doma ili drugoga prostora.

 Nepovredivost tajne dopisivanja i svih drugih općenja. Sloboda i tajnost dopisivanja i svih drugih oblika općenja zajamčena je i nepovrediva. Samo se zakonom mogu propisati ograničenja nužna za zaštitu sigurnosti Republike ili provedbu kaznenog postupka;

 Svakom se jamči sigurnost i tajnost osobnih podataka. Bez privole ispitanika osobni se podaci mogu prikupljati, obrađivati i koristiti samo uz uvjete određene zakonom.


U PRAVA NEGATIVNOG STATUSA ULAZE JOŠ:
- sloboda izražavanja misli,
- sloboda savjesti i vjere,
- sloboda znanstvenog i umjetničkog stvaranja.







8. STJECANJE DRŽAVLJANSTVA STRANCA PRIROĐENJEM REDOVNIM PUTEM
Prirođenje redovnim putem – REDOVNA NATURALIZACIJA
Stranac koji je podnio zahtjev za primanje u hrvatsko državljanstvo mora
udovoljavati ovim pretpostavkama:
 da je navršio 18 godina života te da mu nije oduzeta poslovna sposobnost;
 da ima otpust iz stranog državljanstva ili da podnese dokaz da će otpust do¬biti ako bude primljen u hrvatsko državljanstvo;
 da je do podnošenja zahtjeva imao prijavljen boravak najmanje pet godina neprekidno na teritoriju Republike Hrvatske;
 da poznaje hrvatski jezik i latinično pismo;
 da se iz njegova ponašanja može zaključiti da poštuje pravni poredak i običaje u RH i da prihvaća hrvatsku kulturu.
 

londres

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
 Materijalna pravomoćnost nastupa prije formalne pravomoćnosti.


Zar ne nastupa materijalna nakon formalne?
 
Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.
Na vrh

AdBlock Detected

We get it, advertisements are annoying!

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks useful features of our website. For the best site experience please disable your AdBlocker.

I've Disabled AdBlock
No Thanks