AdBlock Detected

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.

Lokalna samouprava

JOIN-t

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
U prvom kolokviju info paketa kažu da je potrebno iz zakona o lokalnoj i područnoj samoupravi osim navedenih čl. naučiti i čl 24-63, međutim to se navodi i u drugom kolokviju, pa ako netko zna jel možda greška ili je potrebno naućiti za oba kolokvija
 

smokvica

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
Može li mi netko odgovoriti na ovaj problemski zadatak?

U državi x se provode reforme u sustavu LS. Lokalnim jedinicama se dodjeljuje niz poslova središnje državne uprave u području zdravstva,, obrazovanja i socijalne zaštite. Reforma se provela nakon konzultiranja lok jedinica koje poslove mogu i žele preuzeti i evaluacijskih studija o efektima dosadašnjih decentralizacijskih mjera i komparativnih iskustava. Kako bi lok jedinice mogle samostalno financirati nove poslove, provedena je fiskalna decentralizacija.
a) Objasnite koju vrstu rasterećenja središnje državne vlasti od obavljanja javnih poslova prepoznajete u ovom primjeru i navedite po čemu se razlikuje od ostalih oblika rasterećenja državne vlasti od obavljanja javnih poslova
b) Objasnite koje značajke suvremenog pristupa upravljanja decentralizacijom prepoznajete u opisanom primjeru?
 

ninab

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
U prvom kolokviju info paketa kažu da je potrebno iz zakona o lokalnoj i područnoj samoupravi osim navedenih čl. naučiti i čl 24-63, međutim to se navodi i u drugom kolokviju, pa ako netko zna jel možda greška ili je potrebno naućiti za oba kolokvija
na predavanju za izvanredne pof. Škarica je rekao da je greška u pisanju i da to spada u II kolovij
 

Sonja

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
Pozdrav, može li mi netko poslati link na poveznicu za predavanja za izvanredne od 21.2., ne mogu to nigdje naći.
 

Sonja

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
Ne postoji nikakav link, predavanja su uživo.
Profesor je prosli utorak rekao da nek nista ne prepisujemo jer sva predavanja stavi na Merlin, a ne mogu pronaci tu prezentaciju od 21.2.
Mozes li mi napiaati koje cjeline tocno ulaze u taj dio koji se radio?
 

nioma

Magistar foruma, a i uprave. Aktivan član.
Profesor je prosli utorak rekao da nek nista ne prepisujemo jer sva predavanja stavi na Merlin, a ne mogu pronaci tu prezentaciju od 21.2.
Mozes li mi napiaati koje cjeline tocno ulaze u taj dio koji se radio?
Profesor nije stavio svoju prezentaciju na merlin.
 

MMzepellin

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
Pozdrav, zanima me postoji li skripta od pitanja što se ponavljaju na kolokvijima jer sam pročitala na forumu da ima negdje? Hvala :)
 

Sonja

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
Profesor nije stavio svoju prezentaciju na merlin.
Da, jel može netko samo navesti što ulazi u poglavlja 7.1, 7.2 i 7.3 koji ulaze u prvi kolokvij iz knjige Upravna znanost: Javna uprava u suvremenom kontekstu?
 

nioma

Magistar foruma, a i uprave. Aktivan član.
Da, jel može netko samo navesti što ulazi u poglavlja 7.1, 7.2 i 7.3 koji ulaze u prvi kolokvij iz knjige Upravna znanost: Javna uprava u suvremenom kontekstu?
To ti je:

7.1. Teorija lokalne samouprave
7.1.1. Temeljni pojmovi
7.1.2. Koncepcije o ulozi lokalnih jedinica
7.1.3. Svrhe teritorijalne samouprave
7.1.4. Modeli lokalne samouprave
7.1.5. Harmonizacija lokalne samouprave i nacionalne specifičnosti

7.2. Teritorijalna organizacija zemlje
7.2.1. Zahtjevi za teritorijalnom organizacijom
7.2.2. Kriteriji racionalnosti
7.2.3. Dileme teritorijalne organizacije
7.2.4. Regionalizacija
7.2.5. Upravljanje gradovima
7.2.6. Teritorijalna organizacija Hrvatske

7.3. Lokalni poslovi
7.3.1. Tradicije određivanja lokalnih poslova u odabranim europskim zemljama
7.3.2. Tehnički i politički razlozi za lojalnost određenih javnih poslova
7.3.3. Samoupravni i preneseni djelokrug lokalnih jedinica
7.3.4. Pravne tehnike za određivanje lokalnog samoupravnog djelokruga
7.3.5. Lokalni poslovi u suvremenoj Europi
7.3.6. Lokalni poslovi u suvremenoj Hrvatskoj
 

JOIN-t

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
Jsno mi je što ulazi u literaturu, ali me malo buni ova stara knjiga od Ivaniševvća, realno je sve slično a opet opširnije. U novijoj knjizi nema nekih stvari, pa sad jel dovoljno naućiti samo po novoj ili stvarno treba i tu staru :(
 

Sonja

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
To ti je:

7.1. Teorija lokalne samouprave
7.1.1. Temeljni pojmovi
7.1.2. Koncepcije o ulozi lokalnih jedinica
7.1.3. Svrhe teritorijalne samouprave
7.1.4. Modeli lokalne samouprave
7.1.5. Harmonizacija lokalne samouprave i nacionalne specifičnosti

7.2. Teritorijalna organizacija zemlje
7.2.1. Zahtjevi za teritorijalnom organizacijom
7.2.2. Kriteriji racionalnosti
7.2.3. Dileme teritorijalne organizacije
7.2.4. Regionalizacija
7.2.5. Upravljanje gradovima
7.2.6. Teritorijalna organizacija Hrvatske

7.3. Lokalni poslovi
7.3.1. Tradicije određivanja lokalnih poslova u odabranim europskim zemljama
7.3.2. Tehnički i politički razlozi za lojalnost određenih javnih poslova
7.3.3. Samoupravni i preneseni djelokrug lokalnih jedinica
7.3.4. Pravne tehnike za određivanje lokalnog samoupravnog djelokruga
7.3.5. Lokalni poslovi u suvremenoj Europi
7.3.6. Lokalni poslovi u suvremenoj Hrvatskoj
Hvala
 

PetraZG97

Magistar foruma, a i uprave. Aktivan član.
Zaboravila sam što je profesor rekao na predavanju vezano za kolokvij... vraća li se "stari" način pitanja na pismenom ili ostaju problemski zadaci?
 

stella

Magistar foruma, a i uprave. Aktivan član.
Ovdje su pitanja i odgovori koje sam skupljala prije 2 godine kada sam izlazila na ovaj ispit, samo napominjem kako su odgovori ono što smatram da je ispravno i ne tvrdim sto posto da je točan. Prilikom učenja obavezno još provjerite da li je tako.

Dječje igralište i park u centru grada Polisa je dugi niz godina neuređen i zapušten. Sve veći broj roditelja s djecom negoduje zbog takvog stanja i pokreću peticiju kojom od gradskog vijeća traže donošenje odluke o uređenju parka. Prijedlog je svojim potpisom poduprlo 856 od ukupno 7.489 građana upisanih u popis birača hrvatskog grada Polisa. Prijedlog je zajedno s potpisima predan predstavničkom tijelu.

a) O kojem obliku sudjelovanja građana u odlučivanju je riječ u opisanom slučaju i što je predstavničko tijelo dužno napraviti u navedenoj situaciji?

U opisanom slučaju riječ je o inicijativi građana na koju građani imaju pravo ukoliko prikupe 10 % potpisa birača građana upisanih u popis birača. U opisanom slučaju prijedlog je podržalo 11,43 % birača te su time ostvarili pravo da predstavničkom tijelu podnesu prijedlog za donošenje odluke. Predstavničko tijelo dužno je odluku raspraviti u roku od 3 mjeseca od zaprimanja te podnositeljima dati odgovor. Nisu dužni donijeti odluku ali moraju provesti raspravu.


b) Opišite koja je uloga Ministarstva pravosuđa i uprave u provedbi lokalnog referenduma u slučaju da ga iniciraju građani lokalne jedinice?

U slučaju da lokalni referendum iniciraju građani lokalne zajednice uloga Ministarstva pravosuđa i uprave je da na zahtjev predstavničkog tijela kojemu je zatraženo raspisivanje referenduma, provjeri da li je prijedlog podnio potreban broj birača i je li referendum u roku od 30 dana, ukoliko to ne učini predstavničko tijelo se raspušta.


Predstavničko tijelo otočne općine X koja ima 2.999 stanovnika donijelo je Odluku o ustrojstvu upravnih odjela općine X u kojoj je odlučeno da će općina imati ukupno tri upravna odjela, jer je procijenjeno da postoji potreba za tolikim brojem upravnih odjela te da općina ima fiskalni kapacitet koji će podnijeti toliki broj općinskih upravnih odjela. Ministarstvo nadležno za lokalnu samoupravu je u provedbi nadzora zakonitosti obustavilo od primjene navedenu Odluku tvrdeći da je općina X, s obzirom na svoju veličinu, bila dužna osnovati jedinstveni upravni odjel.

a) Koji tip lokalne organizacije je osnovala općina X, tko upravlja radom takve organizacije i kako ga se imenuje odnosno razrješava?

Općina x osnovala je regulativni tip upravne organizacije, odnosno upravni odjel kojim upravljaju pročelnici koje imenuje gradonačelnik, načelnik ili župan temeljem javnog natječaja. Pročelnike razrješava gradnačelnik, načelnik ili župan ako pročelnik sam zatraži razrješenje, ako nastanu takvi razlozi koji po posebnim propisima kojima se uređuju službenički odnosi dovode do prestanka službe, ako pročelnik ne postupa po propisima ili općim aktima jedinice lokalne i područen samouprave, ili neosnovano ne izvršava odluke tijela, ili postupa protivno njima; ako pročelnik svojim nesavjesnim ili nepravilni radom prouzroči jedinici lokalne ili područne samouprave štetu.


b) Objasnite tko u navedenom sporu oko osnivanja upravnih odjela zagovara rješenja koja su utemeljena na Zakonu o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi?

Nadzor zakonitosti rada lokalne samouprave, u ovom slučaju je predstavničko tijelo donijelo odluku o ustrojstvu upravnih tijela čiji rad nadzire izvršno tijelo, a nadzor rada obavlja središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove regionalne u lokalne samouprave.

Potpisnice Europske povelje o lokalnoj samoupravi, znači Europska unija – ovo nisam sigurna

Zbog sve većeg broja mladog, radno aktivnog stanovništva koje se iselilo s područja grada Velegrada, grad se susreće sa sve većim brojem starijeg stanovništva o kojem se nema tko adekvatno skrbiti. Gradonačelnik i gradsko vijeće su suglasni da je potrebno osnovati gradski dom za starije koji će djelomično odgovoriti na novonastali problem. Također, odlučuju pokrenuti program poticanja samozapošljavanja osoba mlađih od 30 godina kako bi na taj način potaknuli ostanak mladog stanovništva u gradu Velegradu.

a) Objasnite koja uloga lokalne samouprave posebno dolazi do izražaja u navedenom primjeru?

U navedenom primjeru do izražaja dolazi socijalna uloga lokalne samouprave s obzirom da je odlučila osnovati dom za starije osobe te time odgovoriti na socijalni problem (koji pripada socijalnoj skrbi), a s druge strane se brine i za mlade nezaposlene građane a nezaposlenost je isto dio socijalnog problema, ali i pokazuje i ekonomsku ulogu jer time potiče razvoj poduzetništva čime se razvija privreda te stvaraju mogućnosti oporezivanja i dodatnog zapošljavanja.


b) Uzimajući u obzir odredbe Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi navedite koje su ovlasti gradonačelnika prema novoosnovanom domu za starije?

Gradonačelnik prema novoosnovanom domu za starije ima ovlast imenovanja i razrješenja predstavnika tijela jedinile lokalne odnosno područne samouprave u tijelu doma za starije osobe, te je dužan odluku objaviti u službenom glasilu odmah nakon donošenja odluke.




Nakon provedenih općih lokalnih izbora Državno izborno povjerenstvo utvrdilo je kakva je raspodjela mandata za općinsko vijeće u općini Abesiniji. Općinsko vijeće je održalo konstituirajuću sjednicu i iz reda svojih članova većinom glasova svih članova izabralo je načelnika te lokalne jedinice. Nakon toga, načelnik je preuzeo upravljanje općinom A.

a) O kojem tipu i kojoj varijanti izvršnog sloja se radi u navedenom primjeru, za koju državu je tipičan taj tip i koje su njegove temelje karakteristike?

U navedenom primjeru je riječ o monokratski tipu izvršnog sloja, političkoj varijanti u kojoj predstavničko tijelo ima ovlast imenovanja izvršnog funkcionara koji je ujedno i predsjednik predstavničkog tijela, političke stranke te u ovom slučaju i načelnik. Karakteristike su da se osoba bira prema političkoj pripadnosti, ne prema svojoj stručnosti te se sva moć u nekoj lokalnoj jedinici nalazi u jednoj osobi. Tom funkcionaru je potrebna pomoć profesionalnih upravnih funkcionara zaduženih za koordinaciju lokalnih upravnih organizacija.

Politička varijanta monokratskog tipa karakteristična je za francusku, općinski načelnik u komunama u Francuskoj.

b) Navedite i objasnite koji tipovi i koje varijante izvršnog sloja su postojali u hrvatskoj lokalnoj samoupravi od osamostaljenja do danas?

Od 1993 – 2009 godine je primijenjen Odborski tip – Izvršni odbor što znači da su se izvršni poslovi odrađivali putem odbora kojeg imenuje predstavničko tijelo prema političkoj situaciji u vijeću i po političkim kriterijima – poglavarstva.

Nakon toga je primijenjen mokratski lokalistički tip – gdje se izvršni poslovi povjeravaju načelniku, gradonačelniku, županu koji se biraju na neposrednim izborima i imaju vlastite ovlasti ovo nisam sigurna da je točno




Država A podijelila je svoj teritorij na 250 općina koje predstavljaju jedinice lokalne samouprave te 9 okruga koje predstavljaju jedinice regionalne samouprave. U četiri najveća i najrazvijenija grada koji predstavljaju gospodarska, društvena i kulturna središta živi preko četvrtine stanovništva. Oko 60 % svih jedinica lokalne samouprave ima manje od 5.000 stanovnika i dobivaju potporu središnje države. Sljedećih 30 % jedinica ima više od 5.000 stanovnika, dok preostale jedinice imaju više od 10.000 stanovnika.

a) Uzimajući u obzir stupanj urbanizacije objasnite o kakvom tipu organizacije samoupravnih jedinica je riječ u navedenom primjeru?

Prema stupnju urbanizacije u navedenom primjeru je riječ o politipskoj strukturi koju karakterizira podijela dva ili više tipova lokalnih jedinica – ovdje je riječ o dva stupnja – lokalne jedinice samouprave te okrug koji predstavlja jedinice regionalne samouprave. Viši stupanj samouprave je za gradske jedinice – što se vidi iz 4 najeća grada. S obzirom na stupanj urbanizacije dijeli se na urbane i ruralne sredine – što se vidi iz primjera.


b) Koji zahtjevi organizacije teritorijalne samouprave koji se odnose na pojedinu lokalnu jedinicu dolaze do izražaja u navedenom primjeru i što možete zaključiti o njima?

Do izražaja dolazi zahtjev obuhvatnosti – znači cijela država je podijeljena na lokalne jedinice, izjednačenost – jedinice na različitim stupnjevima obuhvaćaju isti broj stanovnika te primaju potporu države u istim postotcima prema istom broju stanovnika.



samoupravni i preneseni djelokrug, +

švedski model, +

višerazinsko upravljanje,

povjerenici,

načela centralno lokalnih odnosa +

gradovi - kriteriji i razlika u odnosu na velike gradove,

monotipska i politipska struktura



Tijekom demokratskih promjena u državi X reformirana je lokalna samouprava na način da je svakom naselju omogućeno da postane jedinica lokalne samouprave te da svaka lokalna jedinica ima jednak pravni status i ovlasti. Obavljanje zahtjevnijih lokalnih poslova povjereno je provincijama na drugom i pokrajinama na trećem stupnju lokalne samouprave.
a) Koji od osnovnih modela LS u Europi je poslužio kao inspiracija za opisanu reformu LS? Obrazložite odgovor.

Kao inspiracija za opisanu reformu LS poslužio je Francuski model u kojemu je svako naselje dobilo status lokalne jedinice s izjednačenim ovlastima, teriorijalna samouprava je podijeljena na tri stupnja – općine, departemni i regije. Kao što je vidljivo i iz primjera u kojemu su osnovane provincije i pokrajine.
b) Objasnite za kakvu su ulogu (svrhu) LS lokalne jedinice u opisanom primjeru najpodesnije?

U opisanom primjeru je najpodesenija upravna uloga koju karakterizira skučenost autonomije, jaka povezanost sa središnjom vlasti, sredstva se primaju iz državnog proračuna, kao što je u primjeru navedeno da se poslovi povjeravaju višim razinama - znači da se značajan dio poslova obavlja u prenesenom djelokruku što karakterizira upravnu ulogu.

Uočivši slabe kapacitete za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga kod velikog broja lokalnih jedinica, RH je izmjenama zakona o lokalnoj samoupravi propisala da općine manje od 3000 stanovnika obvezno moraju zajednički organizirati obavljanje poslova komunalnog i prometnog redarstva putem osnivanja za to nadležnih upravnih tijela.
a) O kakvoj se suradnji lokalnih jedinica radi u opisanom primjeru, s obzirom na njezine temeljne karakteristike?

S obzirom da je država nametnula tj propisala zajedničku suradnju lokalnih jedinica riječ je o obligatornoj suradnji – koju karakterizira suradnju određenu od strane središnje vlasti. Organizacijska suradnja – jer se stvara određeni organizacijski oblik s određenim zadatkom a to je obavljanje komunalnog i prometnog redarstva, što je ujedno i specijalizirana suradnja jer se određuje točno obavljanje prometnim i komunalnim redarstvom.


b)Koja tijela u jedinicama LS i o kojim pitanjima odlučuju priliko uspostave ovakve suradnje?

O osnivanju zajedničkog upravnog tijela odlučuje predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave. Sklopiti će se sporazum temeljem odluke predstavničkog tijela, kojim se propisuje financiranje, način upravljanja, odgovornost, statusna pitanja službenika i namještenika i druga pitanja od značaja za to tijelo.

U RH su se u siječnju 2020. ukinuli uredi DU kao prvostupanjska tijela DU. Poslovi ureda su povjereni na izvršavanje županijama kao jedinicama područne (regionalne) samouprave uz financijsku obvezu središnje države da snosi troškove obavljanja povjerenih poslova.
a) Za koju od europskih tradicija u određivanju lokalnih poslova se odlučio hrvatski zakonodavac pri ukidanju ureda?

Hrvatski zakonodavac u određivanju lokalnih poslova se odlučio za Germansku ili srednjoeuropsku tradiciju koju karakterizira preneseni djelokrug poslova, lokalni elementi poslova državne uprave obavljaju se putem područnih jedinica tijela sred drž uprave ili putem samoupravih lokalnih jedinica.


b) Koje tijelo odgovara središnjoj državi za obavljanje poslova koji su povjereni županijama te na koji način je reguliran nadzora nad njihovim obavljanjem?

Za obavljanje poslova koji su povjereni županijama odgovoran je čelnik tijela odnosno župan, na način da je dužan poštovati upute koje je zaprimio od Ministarstva, ukoliko to ne učini ovlasti im se mogu oduzeti.

U nadzoru u obavljanju prenesenih poslova državne uprave nadzire se zakonitost u strožem smislu, svrsihovitost i stručnost
.

Vlada je izmjenama Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi propisala dodatak razlog za raspuštanje lokalnih predstavničkih tijela - ako je sjednica predstavničkog tijela sazvana od strane neovlaštene osobe.


a) S kojim od načela nadzora nad LS iz EPLS nova zakonska odredba nije suglasna?

Načelom zaštite samoupranih prava, zato jer je ovlast predstavničkog tijela da statutom ili poslovnikom uredi način rada predstavničkog tijela odnosno raspuštanje je uređeno poslovnikom ili statutom tog predstavničkog tijela , a ne zakon. Prema načelu zaštite samoupravnog prava u slučaju nezakonitog presizanja središnje države u lokalnu autonomiju povodom nadzora.


b) Tko i pod kojim uvjetima može sazvati sjednicu lokalnog predstavničkog tijela prema postojećim propisima?

Sjednicu lokalnog predstavničkog tijela saziva predsje0dnik tog predstavničkog tijela, po potrebi ili svaka tri mjeseca. Predsjednik je dužan sazvati sjednicu predstavničkog tijela u slučaju kada ju inicira 1/3 članova predstavničkog tijela uz obrazloženje, a predsjednik je dužan sjednicu sazvati u roku od 15 dana od primitka zahtjeva. Ukoliko to ne učini u tom roku sjednicu će sazvati gradonačelnik, župan ili načelnik jedinice u kojoj se nalazi predstavničko tijelo u roku od 8 dana.



upravne organizacije - to su organizacije tj tijela unutar lokalne jedinice u kojima službenici obavljaju upravne poslove. Mogu biti regulativne, koordinative i servisne. Hrvatska prepoznaje upravna tijela i službe, a servisne su uređene na drugi način.

predstavnicko tijelo i ovlasti,

ko i kada moze raspustiti pt tijelo,

sto pt tijela mogu tad pokrenuti,

sto se dogadja ako nema vise pt tijela,

o referendumu za opoziv,

opce jedinice +,

politicka i up dec,

povezivanje,

tko može smjeniti izvršnog čelnika,

regionalizam,

sve o EPLS i kako on definira lokalnu samoupravu,

komitetski odbor,

raspustanje predst.tijela,

preneseni djelokrug i

centralno- lokalni odnosi

općine i koliki broj stanovnika treba imati i tko raspušta predstavničko tijelo (rokovi, pod kojim uvjetima itd.)

europska drzava A inicirala opseznu reformu lokalnog javnog sektora. Ucinci reforme ocitovali su se u tome da je veliki broj lokalnih jedinica osnovao vlastita komunalna poduzeca za obavljanje komunalnih djelatnosti, pojavio se veliki broj privatnih vrtica, osnovnih skola i domova za starije. Cijene komunalnih usluga ovise o potrosnji i naplacuje se njihova puna, a ne subvencionirana cijena. Nakon provedene evaluacije, sve su jaci glasovi koji zagovaraju jacanje lokalnog javnog sektora.


1. O kojem novijem trendu u razvoju LS u Europi je rijec i koje elemente iz tog trenda prepoznajete u navedenom slucaju?

U navedenom slučaju riječ je o privatizaciji i privatnoj inicijativi, vidljivi elementi su osnivanje mještovitih kompanija, korporatizacija kroz osnivanje vlastitih trg društava, liberalizacija koja je omogućila da se u ponudi određenih službi od općeg interesa javljaju i privatnici.
2. Kako se naziva trend ponovnog jacanja lokalnog javnog sektora i navedite u kojim sektorima se on najvise ocitovao u nekim europskim zemljama?

Trend ponovnog jačanja lokalnog javnog sektora je Kvalitetno upravljanje procesima decentralizacije za čiji uspjeh je potreban nov pristup i decentralizacija treba obuhvatiti pormjene teritorijalne strukture, ovlasti i poslove, financijsku autonomija. Zemlje se sve više okreću formiranju komisija sastavljenih od stručnjaka za lokalnu samoupravu.



Zbog sve većeg broja mladog, radno aktivnog stanovništva koje se iselilo s područja grada Velegrada, grad se susreće sa sve većim brojem starog stanovništva o kojem se nema tko adekvatno brinuti. Glavni politički akteri u gradu su suglasni da je potrebno osnovati gradski dom za starije koji će djelomično odgovoriti na novonastali problem.


a) Tko i u sklopu kojih ovlasti može osnovati dom za starije, te objasnite o kojoj vrsti lokalne upravne organizacije je riječ u navedenom slučaju?

Predstavničko tijelo grada Velegrada u sklopu organizacijskih ovlasti može osnovati dom za starije osobe (osnivanje javne ustanove i drugih pravnih osoba za obavljanje poslova iz samoupranog djelokruga). U navedenom slučaju je riječ o servisnoj upravnoj organizaciji koja obavlja lokalne poslove. Nije riječ o regulativnoj upravnoj organizaciji jer ta upravna organizacija nadzire provođenje upravnih akata ako iz izvršavaju lokalne javne ustanove – u ovom slučaju dom za starije.


b) Uzimajući u obzir odredbe ZLRS koje uređuju ovlasti izvršnog tijela, navedite koje su ovlasti gradonačelnika prema novoosnovanom domu za starije?
Ovlasti gradonačelnika prema novonastalom domu za starije – on upravlja nekretninama u vlasništvu grada kao i prihodima i rashodima, te imenuje predstavnike tijela grada Velegrada u tijela novoosnovanog doma.


Hrvatski sabor donio je Zakon o vodama kojima je posao upravljanja riječnim vodotokom povjerio lokalnim jedinicama na čijem području teče određena rijeka. Kako bi se ujednačeno upravljalo rijekama na cjelokupnom državnom teritoriju, nadležni ministar donio je pravilnik kojim je razradio odredbe Zakona o vodama. Lokalne jedinice mogu uređivati i održati riječne vodotoke na svojem području s time da za poduzete akcije prethodno traže suglasnost nadležnog ministarstva. Na temelju poduzetih aktivnosti i ispostavljenih računa u vezi održavanja vodenih tokova, nadležbo ministarstvo lokalnim jedinicama godišnje doznačuje potrebna fin, sredstva.


a) O kojoj vrsti decentralizacije je riječ u navedenom slučaju i zašto, te kako se kod te vrste decentralizacije gleda na jedinice lokalne samouprave?

U ovom slučaju riječ je o upravnoj decentralizaciji koju karakaterizira prijenos poslova iz državnog dijelokruga u djelokrug lokalne samouprave – lokalne jedinice su podvrgnute hijerarhijskom usmjeravanju i nadzoru iz centra kao što je slučaj u ovom primjeru gdje lokalne jedinice samo odrađuju poslove za koje dobiju odobrenje od ministarstva, i za to se dobiju potrebna financijska sredstva.

Na jedinice lokalne samouprave se gleda da imaju ulogu što šireg spektra javnih usluga građanima, zajednici i jačanju legitimiteta političkog sustava.



b) Navedite i ukratko objasnite koja su obilježja novog, modernijeg pristupa decentralizaciji.

Obilježja novog modernije pristupa decentralizaciji ogleda se u tome što su se zemlje uglavnom nakon niza neuspjelih pokušaja provedbe decentralizacije okrenule oformiranju komisija sa stručnim kadrom po pitanju lokalne samouprave, potrebna je profesionalnost i upravljanje procesom, sustavnom i integralni pristup, dinamičnost i postupnost, ravnoteža top down i botom up djelovanja te ekonomičnost.

Potrebno je poduzeti čitav niz složenih pripremnih radnji i poslova, utvrditi viziju i strategiju institucionalnog razvoja države, odabrati vrijednosti koje se žele unaprijediti….
















Jedinice područne (regionalne) samouprave obavljaju poslove od područnog (regionalnog) značenja, a osobito poslove koji se odnose na školstvo, zdravstvo, prostorno i urbanističko planiranje, gospodarski razvoj, promet i prometnu infrastrukturu te planiranje i razvoj mreže obrazovnih, zdravstvenih, socijalnih i kulturnih ustanova.


a) Na temelju navedene odredbe objasnite za koju tehniku određivanja lokalnog samoupravnog djelokruga se opredijelio hrvatski ustavotvorac?

Hrvatski ustavotvorac se u navedenom slučaju opredijelio za opću klauzulu i primjenu načela supsidijarnosti prema kojemu javni poslovi trebaju raspoređivati tako da prednost imaju tijela najbliža građanima, a pritom voditi računa o širini i prirodi poslova, te o zahtjevima učinkovitosti i ekonomičnosti .


b) Navedite i objasnite koje su dobre, a koje loše strane primijenjene pravne tehnike određivanja lokalnog samoupravnog djelokruga?

Dobre strane primjene opće klauzule su što lokalna samouprava ima veću autonomnost u provođenju svojih politika, potiču se inovacije, lokalna samouprava samostalno određuje koje usluge će pružati i time zadovoljiti javne interese bez čekanja na nečije odobrenje za njihovo obavljanje, jačaju lokalni kapaciteti, jača odgovornost lokalne vlasti za stanje. Loše strane odnosno negativne strane su što nije primjerena za zemlje koje su slabije razvijene, lokalne jedinice koje imaju slabe kapacitete mogu imati ambicije koje ne mogu ostvariti, jača jaz između razvijenih i slabije razvijenih područja, država nema pravnu obvezu pružati pomoć slabije razvijenih jedinica

Predstavničko tijelo grada A ima 25 članova. Na sjednici gradskog vijeća na kojoj je donesen proračun bio je nazočan 21 član, od kojih je 12 članova vladajuće većine glasovalo za usvajanje.
a) Obrazložite je li donesena odluka zakonita i zašto?

Donesena odluka nije zakonita zato jer se proračun donosi apsolutnom većinom što znači da je za njegovo izglasavanje potrebna većina glasova svih članova prestavničkog tijela a ne samo nazočnih. U ovom slučaju je potrebno 13 glasova.


b) Objasnite kako je uređen mandat članova lokalnog predstavničkog tijela?

Mandat članova lokalnog predstavničkog tijela traje 4 godine s tim da može i kraće ukoliko se radi o zamjeni člana predstavničkog tijela koji je mandat stavio u mirovanje ili dao ostavku. Mandat počinje s danom konstituirajuće sjednice na kojoj se polaže zakletva, i traje do dana kada vlada donose odluku o raspisivanju novih izbora za predstavničko tijelo. Ukoliko je riječ o prijevremenim izborima mandat u predstavničkom tijelu traje do dana kada bi trajao i redovni mandat tj tekući mandat.

Mandat članova predstavničkog tijela nije opoziv, član može mandat staviti u mirovanje zbog osobnih razloga ili zbog duplanja dužnosti, tada se na njegovo mjesto imenuje zamjenik, to je najčešće sljedeća osoba na izbornoj listi na kojoj se nalazio član koji je mandat stavio u mirovanje. Članovi predstavničkog tijela imaju pravo iznositi svoje mišljenje na sjednicama, i stavove.



Grad Ludbreg želi od županije preuzeti poslove upravljanja osnovnim školama u svom

području.

A) na koji način i uz koje uvijete ovi poslovi mogu biti preneseni u djelokrug Grada Ludbrega?

Sukladno Zakonu o lokalnoj i područnoj samoupravi, predstavničko tijelo grada Ludbrega će od županijske skupšitne zatražiti da mu se prenesu poslovi upravljanja osnovnim školama u svom području, županijska skupština dužna je zatražiti suglasnost središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i regionalne samouprave, te ukoliko je grad Ludbreg financijski sposoban obavljati prenesene poslove, mu ih predati na obavljanje. Znači uvjet su prihodi grada Ludbrega i suglasnost središnjeg tijela.

B) Obrazložite barem dva razloga za lokalnost javnih poslova koji govore u prilog

decentralizaciji poslova sa županijske na lokalnu razinu u ovom slučaju.

U ovom slučaju osnovne škole nalaze se na području grada Ludbrega ostvaruje se načelo supsidijarnosti jer se upravljanje školom predaje na razinu koja je sposobna za njezino obavljanje; drugi razlog je potrebna sredstva jer očito grad Ludbreg ima dovoljno sredstava za njihovo obavljanje.

2.

Park u centru grada xx je dugi niz godina neuređen i zapušten. Sve veći broj roditelja s djecom negoduje zbog takvog stanja i pokreću peticiju kojom od predstavničkog tijela traže donošenje odluke o uređenju parka. Prijedlog je svojim potpisom poduprlo 10% birača upisanih u popis birača grada xx. Prijedlog je zajedno s potpisima predan predstavničkom tijelu.



  • O kojem obliku sudjelovanja građana u odlučivanju je ovdje riječ i što je predstavničko tijelo dužno napraviti u opisanoj situaciji'
u navedenom prijmjeru riječ je o građanskoj inicijativi koju je potrebno poduprijeti sa 10 % birača upisanih u popis birača, u ovom slučaju je taj uvijet ispunjen te je predstavničko tijelo dužno prijedlog raspraviti u roku od 3 mjeseca kako ga je zaprimio. Nije dužno donijeti odluku, ali mora dostaviti odgovor.

  • Opišite koja je uloga Ministarstva uprave u provedbi lokalnog referenduma u slučaju kada ga iniciraju građani lokalne zajednice.
U slučaju kada lokalni referendum iniciraju građani lokalne zajednice, takav prijedlog referenduma građani dostavljaju predstavničkom tijelu koje je dužno u roku od 30 dana prijedlog zahtjeva za referendum dostaviti ministarstvu uprave na razmatranje, ministarstvo je dužno u roku od 60 dana donijeti odluku o prijedlogu te odgovor dostaviti predstavničkom tijelu. Ministarstvo će utrvditi svrsihodnost, zakontost referenduma da li je zatražen od dovoljnog broja birača. Ukoliko ministarstvo utvrdi da je prijedlog ispravan, predstavničko tijelo je dužno u roku od 30 dana raspisati referendum koji je obvezujući za to predstavničko tijelo. Ukoliko utvrdi da nije ispravan, protiv takve odluke može se pokrenuti upravni spor pri visokom upravnom sudu, žalba nije dopuštena

3.

U Hrvatskoj su se u siječnju 2020. ukinuli uredi državne uprave kao prvostupanjska tijela državne uprave. Poslovi ureda su povjereni na izvršavanje županijama kao jedinicama područne samouprave uz financijsku obvezu središnje države da snosi troškove obavljanja povjerenih poslova.



  • Za koju od europskih tradicija u određivanju lokalnih poslova se odlučio hrvatski zakonodavac pri ukidanju ureda?
Hrvatski zakonodavac se odlučio za germansku tradiciju.

  • Koje tijelo odgovara središnjoj državi za obavljanje poslova koji su povjereni županijama te na koji način je reguliran nadzor nad njihovim obavljanjem?
Za obavljanje poslova koji su povjereni županijama odgovorno je izvršno tijelo odnosno župan. Nadzor je reguliran zakonom, nadležno tijelo državne uprave u upravnom nadzoru nad obavlajnjem povjerenih poslova drćavne uprave može upravnim tijelima jedinica davati opće i pojedinačne upute te poduzimati mjere i radnje utvrđene zakonom kojim se uređuje sustav državne uprave







4.

U državi Demokratistan sustav izbora izvršnih funkcionara u lok. samoupravi oslanja se na rezultate provedenih izbora za lokalno predstavništvo tijelo. Nakon utvrđenih rezultata izbora, većina u predstavničkom tijelu bira i razrješuje izvršnog čelnika i na njegov prijedlog ostale nositelje izvršne vlasti koji zajedno čine stupnjevani kolektiv i dolaze na čelo upravnog aparata u lok.jed.



  • Objasnite o kojem tipu i kojoj varijanti izvršnih institucija je riječ u navedenom slučaju i na temelju čega to zaključujete?
Monokratski tip, politička varijanta iz razloga jer predstavničko tijelo ima ovlast biranja izvršnog čelnika koji je najčešće i predsjednik predstavničkog tijela.

U upravnoj varijanti se bira stručna osoba, u lokalističkoj se bira neposredno na izborima, u centralističkoj ga imenuje vlast.

Iako ima karakteristike izvršnog odbora, smatram da u ovom slučaju nije riječ o toj vrsti izbora izvršnog funkcionara jer se u navedenom slučaju bira izvršni čelnik, a u izvršnom odboru se bira kolegijalno tijelo.


  • Koji je tip i koja varijanta izvršnih institucija u općinama u Hrvatskoj i koje su temeljne zakonom utvrđene funkcije izvršnih tijela hrvatskih općina?
U općinama u Hrvatskoj je monokratski tip, lokalistička varijanta jer se načelnik bira neposredno na izborima, to je ujedno i politička funkcija i djeluje samostalno sa svojim ovlastima. Zakonom određene funkcije su: priprema prijedloge općih akata, izvršava ili osigurava izvršavanje općih akata predstavničkog tijela, usmjerava djelovanje upravnih tijela te nadzire njihov rad, upravlja nekretninama i pokretninama u vlastništu općine, kao i njezinim prihodima i rashodima, imenuje i razrješava pedstavnike općine u tijelima javnih ustanova, trg društava i drugih pravnih osoba













5.

Grad x je osnovao posebnu službu za digitalizaciju Rada gradske uprave s ciljem da

unaprijedi internu komunikaciju gradskih službenika i duznosnika, i objedini i digitalizira

službenu arhivu gradske uprave i omogući održavanje elektronskih sjednica gradskih vijeća u

slučaju prirodnih i drugih nepogoda.

A) koju vrstu upravne organizacije u lok.samoupravi predstavlja osnovano tijelo? Obrazložite
predstavlja koordinativnu upravnu organizaciju jer posebna služba za digitalizaciju odrađuje interne funkcije lokalnog sustava kao što je stručna pomoć i podrška
odgovor.

B) tko ureduje unutarnje ustrojstvo novoosnovane službe, a tko upravlja njezinim radom?

Ustrojstvo novonastale službe uređuje predstavničko tijelo, a njezinim radom upravlja pročelnik te službe kojeg imenuje gradonačelnik /načelnik/župan, a on je nadležan pročelniku.

Samoupravni i preneseni djelokrug
2. Lokalni referendum, kakav je kod nas i sve i zakona o referendumu
3. Povjerenik, kada ce ga imenovati i tko

1.opca klauzula i enumeracija, dobre i lose strane opce klauzule
2.ovlasti predstavnickog tijela (regulacijske, financijske, onih 6), kakva sve tijela osniva predst.tijelo
3.monokratski tip izvrsnog sloja, nabojat 4 varijante i objasnit svaku od njih

) Koje tipove i varijante izvrsnih tijela u lokalnoj sampupravi hrvatska imala od neovisnosti naovamo? Obrazlozi
B) kojim instrumentima lokalnanlredatavnicka tijela mogu nadzirat rad izvrsnih celnika u hrvatskoj?

U hrvatskoj predstavnička tijela rad izvršnih čelnika mogu nadzirati financijskoim nadzorom i pravom na opoziv – 2 puta godišnje je izvršni čelnik dužan dostaviti izvješće o radu, predložiti donošenje proračuna i njegovih izmjena, usvojiti izvršenje proračuna, ima pravo pokrenuti referendum za opoziv kao i donijeti odluku o opozivu



regulativne upravne organizacije

Predstavničko tijelo jedne hrvatske zupanije odrzalo je svoju cjelokupnu sjednicu putem elektronske poste (emaila). Dio zupanijskih vijecnika smatra da to nije ispravan nacin odrzavanja sjednice, dok se predsjednik opravdava da je to bilo neophodno zbog pandemije COVID19.
1. Koje su zakonske pretpostavke za odrzavanje sjednice predstavnickog tijela zupanije?

Zakonska pretpostavka je što je zakonom omogućeno održavanje elektronskih sjednica predstavničkog tijela.


2. Kojem se tijelu sredisnje drzavne uprave mogu obratiti nezadovoljni zupanijski vijecnici i koji postupak nadzora mogu inicirati?

Županijski vijećnici mogu zatražiti nadzor rada lokalnog predstavničkog tijela, to će zatražiti Ministarstvo uprave.


Grad Zagreb i Zagrebacka zupanije cine organsku cjelinu i povezani su gospodarskim i migracijskim kretanjima stanovnistva na svojem podrucju. Te dvije jedinice suraduju radi rjesavanja pitanja od zajednickog interesa.
1. Koje je zakonom predvideno institucionalno rjesenje za suradnju Grada Zagreba i Zagrebacke zupanije i koja su njegova bitna obiljezja?
2. Koji su oblici mjesne samouprave u Gradu Zagrebu?




Općinsko vijeće Općine Orebić osnovalo je dječji vrtić Dječje radosti i imenovalo predstavnike općine u vrtiću. Na sjednici je od ukupno 9 članova sudjelovalo 5, a odluku o osnivanju podržala su 4 vijećnika.



  • Objasnite u koju vrstu upravnih organizacija spada dječji vrtić
Dječji vrtić spada u servisnu organizaciju – zato jer obavlja lokalne poslove od lokalnog značaja.

  • Objasnite da li su odluke Općine Orebić u vezi osnivanja i imenovanja predstavnika Općine u vrtić zakonite.
S obzirom da predstavničko tijelo apsolutnom većinom donosi odluke o predsjedniku, proračunu, poslovniku i izvršenju proračuna (to znači da je potrebna većina svih članova predstavničkog tijela) smatram da su odluke o osnivanju i imenovanju predstavnika zakonite jer su donesene većinom nazočnih članova. S tim da je većina ukopnog članstva nazočna i odluka je donesena većinom tih članova.

Od 1982 do 1986. god u Francuskoj su se provodile decentralizacijske reforme kojima je proširen samoupravni djelokrug francuskih lokalnih jedinica. Doneseno je čak 48 zakona i 268 dekreta kako bi se reforma provela. Zajedno s prijenosom poslova, doneseni su novi zakoni o financiranju lokalne samouprave i statusu lokalnih službenika čime je decentralizacijom obuhvaćeno više aspekata lokalnog upravljanja. Jedino su pitanja jačanja lokalne demokracije i međukomunalne suradnje ostavljena za slijedeću fazu reforme koja se provela par godina iza.


Objasnite o kojoj vrstu decentralizacije je riječ

U primjeru je riječ o političkoj decentralizaciji s obzirom da su preneseni poslovi u samoupravni djelokrug francuskih jedinica nad kojima su jedinice samostalne,povjerene su ovlasti središnje vlasti na samouravni krug francuskih lokalnih jedinica, razlikuje se državna uprava i lokalna samouprava, a država ima primat vlasti jer određuje granice lokalne autonomije, određuje izvore i mogućnost financiranja kao u navedenom slučaju što je donijela zakon

  • Koje karakteristike suvremenog pristupa upravljanju decentralizacijom možete pronaći u slučaju decentralizacije iz primjera
Karakteristike suvremenog pristupa su dinamičnost i postupnost jer se pridaje pažnja pripremi što je vidljivo za nastavak jačanja lokalne demokracije par godina iza.

Osim toga sjećam se da je bilo o mjesnoj samoupravi, koji oblici mjesne samouprave se mogu osnovati u gradu, koja njegova tijela i kako se biraju.

A usmeni kod Koprića :

nadzor zakonitosti općih akata, postoji li razlika u nadzoru statuta i općeg akta, povjerenik vlade – koje su mu ovlasti, tko može biti imenovan, preneseni djelokrug sto je i tko je odgovoran za obavljanje poslova prenesenog dj.,

enumeracija, razlika samoupravnog i prenesenog djelokruga,

komitetski tip izvršnog sloja,

načini neposrednog sudjelovanja građana koji su, lokalni referendum, koja država najcesce održava referendume, građanska inicijativa, ovlasti načelnika, upravne organizacije, temeljna načela centralno lokalnih odnosa, vrste decentralizacije,objasniti tehnicke i politicke razloge lokalnosti…

politicka i upravna decentralizacija

uloge lokane samouprave,

prednosti politicke decentralizacije,

opca klauzula i enumeracija,

preneseni i samoupravni djelokrug,

predstavnicko tijelo, tipovi izvrsnog sloja,

djelogrug zupanija,

koji kriteriji moraju biti zadovoljeni da bi doslo do politicke decentralizacije.

teh i pol razlozi, lokalni referndum, opca klauzula, vrste decentralizacije, regulacijska tijela, opoziv celnika, raspustanje predstavnickog tijela, mjesna samouprava, komitetski tip, skupstina gradjana, cetralno lokalni odnosi nacela,

Drzava x je nakon dugotrajnih priprema reformirala svoj sustav lokalne samouprave na nacin da je svoju lokalnu samoupravu ustrojila na mnostvu malih lokalnih jedinica . Jedinon10 gradova vecih od 100000 stanovnika imaju zaseban status i sere ovlasti.iznad lokalne razine ustrojena su dva samoupravna dodatna stupnja
A) objasnite kojima od glavnih europskih modela je bipa inspirirana ova reforma
B ostvarenju kojih zahtjeva terirorijalne organizacije pogoduju male lokalne jedinice a za koje zahtjeve takve jedinice nisu pogodne

Male lok jedinice pogoduju zahtjevu dostupnosti građanima,

2. Koje tipove i varijante izvrsnih tijela u lokalnoj sampupravi hrvatska imala od neovisnosti naovamo? Obrazlozi
B) kojim instrumentima lokalnanlredatavnicka tijela mogu nadzirat rad izvrsnih celnika u hrvatskoj

3. Vlada je izmjenama zakona o lok i pod samoup propisala daodatan razlog za raspustanje lokalnih predatavnickih tijela ako je sjednica tijela sazvana od neovlastene osobe
A) s kojim od nacela nadzora nad lokalnom samoupravom iz ep o lok sam nova zakonska odredba nije suglasna? Obrazlozi
B) tko i pod kojim uvjetom moze sazivati sjednicu lokalnog predstavnickog tijela prema postokecim propisima

4a) Grad split je odlucio decentralizirati upravljanje svojom lok jedinicom kako bi stanovnici razlicitih naselja grada mogli izraziti svoje specificne interese inodlucivati o pitanjima koja su od svakodnevnog utjecaja na nj ihovzivot
A) koje org oblike i kojim aktom grad split ustrojio s ciljem davanja autonomije stanovnicima određenih dijelova grqda da odpucuju o pojedimim pitanjima

Grad split je na temelju statuta odlučio osnovati gradske kotare ili četvrti te im time dati pravnu sposobnost
B) koja su tijela tih org oblika i kako se biraju

Mjesno vijeće i biraju se neposrednim izborima


5. stanovnici opcine x pokrenuli su referendunskuninicijativu zelimo srednju skolu kojom traze osnivanje srednje skole u njihovoj opcini. Uspjeli su prikupiti potreban br postisa i inicijativu predat op vijecu no referendum nije raspisan jer je nadlezno ministarstvo pitanje ocijenilo nezakonitim
A) zbog kojeg razloga je ova ref inicijativa ocijenjena nezakonitom te referendun nije raspisan

Ova fer inicijativa nije zakonita jer srednje škole ne pripadaju u ovlast općina
B) na koji je nacin ipak moguce udovoljit gradanima i u opcini osnovat srednju skolu

Građanima se može udovoljiti na način da se općina obrati županiji

  • grad x je osnovao posebnu sluzbu za figitalizaciju Rada gradske uprave s ciljem da unaprijedi internu komunikaciju gradskih službenika i duznosnika, i objedini i digitalizira službenu arhivu gradske uprave i omoguci odrzavanje elektronskih sjednica gradskih vijeca u slučaju prirodnih i drugih nepogoda.
    A) koju vrstu uoravne organizacije u lok.samoupravi predstavlja osnovano tijelo? Obrazložite odgovor.
    B) tko ureduje unutarnje ustrojstvo novoosnovane sluzbe, a tlo upravlja njezinim radom?

    2) grad Ludbreg zeli od zuoanije preuzeti poslove upravljanja osnovnim skolama u svom području.
    A) na koji način i uz koje uvijete ovi poslovi mogu biti preneseni u djelokrug Grada Ludbrega
    B) obrazložite barem dva razloga za lokalnost javnih poslova koji govore u prilog decentralizaciji poslova sa zupanijske na lokalnu razinu u ovom slučaju


  • nezadovoljni radom gradonačelnika, građani grada x su potrebnim brojem potpisa inicirali raspisivanje referenduma o njegovom opozivu. Os upisanih 10000 biraca, referendumu je pristupilo 4500biraca, a za opoziv je glasovalo 3500 birac.
    A) tko je raspisao referendum i koje bi posljedice bile da on nije raspisan, unatoč potrebnom broju potpisa?
  • Referendum raspisuje gradsko vijeće odnosno predstavnipčko tijelo grada x, u slučaju da predstavničko tijelo nije raspisalo referendum vlada bi na prijedlog središnjeg tijela državne uprave nadležnog za lokalnu i područnu samoupravo donijelo odluku o razrješenju predstavničkog tijela te imenovalo povjerenika.

  • B) objasnitw je li odluka o opozivu gradonačenika u opisanom primjeru donesena.
  • Za opoziv gradonačelnika potrebno je da ga inicira 20 % birača upisanih u popis birača i da je na referendum izašlo 1/3 upisanih birača. U ovom slučaju je izašlo 1/3 upisanih birača od kojih je većina glasala za opoziv, stoga zaključujem da je odluka donesena.

    4)
    A)u kojim će slucajevima doci do istovremenog raspustanja predstavničkog tijela i razrješenja izvrsnog tijela u hrv.lok.samoup.?
  • U slučajevima propisanim zakonom odnosno ako predstavničko tijelo ne donese proračun niti privremeno financiranje…
    B) tko u navedenom alučaju preuzima ovlasti izvrsnog tijela i na koji su način one ograničene?
  • U navedenom slučaju ovlasti izvšrnog tijela preuzima povjerenik a ograničene su na način da on može donositi samo nužne odluke i ako predloži proračun u zakonski propisanom roku.

    5) općinsko vijeće općine x ima 15 članova. Na nedavnoj odrzanoj sjednici, na kojoj je bilo prisutno 9vijećnika, donesene su 3različite odluke. Odluka o sonivanju dječjeg vrtića Suncokret , odluka o uvjetima za upis djece u dječji vrtić te odluka o imenovanju predstavnika općine u upravnom vijecu u novonastalog vrtica. Za svw je odluke glasovalo 7prisutnih vjecnika, dok su 2 bila suzdržana.
    A) jesu li navedene odluke donesene potrebnom većinom glasova? Obrazložite odgovor.
  • Predstavničko tijelo odnosno općinsko vijeće iz navedenog primjera su odluke donesene potrebnom većinom jer je nazočno 9 vijećnika (većina sveukupnog članstva predstavničkog tijela) a od nazočne većine odluke se izglasane većinom nazočnih članova. U ovom slučaju nisu donošene odluke za koje je zakonom propisana većina članova predstavničkog tijela. Iako je ona ispunjena.
    B) s obzirom na naziv, odnosno sadrzaj navedenih odluka, objasnite koja od njih nije u skladu s zakonom i zasto?
  • Odluka o uvjetima za upis djece u vrtić nije u skladu sa zakonom zato jer je to u nadležnosti ustanove (vrtića) a ne predstavničkog tijela. Predstavničko tijelo ima ovlast osnivati dječji vrtić – što je i učinjeno, a ni odluka o imenovanju predstavnika nije u nadležnosti predstavničkog tijela jer je to u nadležnosti općinskog načelnika.
 

mira

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
To ti je:

7.1. Teorija lokalne samouprave
7.1.1. Temeljni pojmovi
7.1.2. Koncepcije o ulozi lokalnih jedinica
7.1.3. Svrhe teritorijalne samouprave
7.1.4. Modeli lokalne samouprave
7.1.5. Harmonizacija lokalne samouprave i nacionalne specifičnosti

7.2. Teritorijalna organizacija zemlje
7.2.1. Zahtjevi za teritorijalnom organizacijom
7.2.2. Kriteriji racionalnosti
7.2.3. Dileme teritorijalne organizacije
7.2.4. Regionalizacija
7.2.5. Upravljanje gradovima
7.2.6. Teritorijalna organizacija Hrvatske

7.3. Lokalni poslovi
7.3.1. Tradicije određivanja lokalnih poslova u odabranim europskim zemljama
7.3.2. Tehnički i politički razlozi za lojalnost određenih javnih poslova
7.3.3. Samoupravni i preneseni djelokrug lokalnih jedinica
7.3.4. Pravne tehnike za određivanje lokalnog samoupravnog djelokruga
7.3.5. Lokalni poslovi u suvremenoj Europi
7.3.6. Lokalni poslovi u suvremenoj Hrvatskoj
pozdrav
jel znate jel se moze na 2 kolokvij ako e ne izade na 1?
 

nioma

Magistar foruma, a i uprave. Aktivan član.
Svakako se može na drugi kolokvij (bitna je prisutnost na predavanjima).
Tko ne prođe jedan od kolokvija, odgovara gradivo tog kolokvija na usmenom.
 

Sonja

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
Evo mene opet, zna li netko da sad ne prelazim cijeli forum, što od pitanja iz Eur.povelje zna biti?
 
Na vrh

AdBlock Detected

We get it, advertisements are annoying!

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks useful features of our website. For the best site experience please disable your AdBlocker.

I've Disabled AdBlock
No Thanks