METODE OCIJENE EFIKASNOSTI PROJEKATA JAVNOG SEKTORA- cost- benefit analiza, cost-effectivnes analiza, analiza višestrukih kriterija, analiza rizika i input-otuput analiza.
input-output analiza- metoda procijene utjecaja razvojnih politika ili gospodarskih aktivnosti na promjene u okruženju, prve analize koriste se 1970 g. kao analitičke podloge za donošenje odluka o mjerama razvojnih politika.
CE analiza- ekonomska analitička metoda za utvrđivanje koji od predloženih programa uz najmanje moguće troškove osigurava ostvarivanje unaprijed utvrđenih ciljeva. koristi se najčešće kada je rezultat nekog političkog procesa odluka da se postignu određene koristi uz jedini kriterij da se postigne uz što manje troškova. ne ulazi se u ispravnost i opravdanost prethodno postavljenog cilja.
CB analiza- ekonomska analitička metoda koja se koristi za procjenu utjecaja projekta na povećanje općedruštvenog blagostanja. Metoda uspoređivanja sadašnje vrijednosti svih očekivanih troškova i koristi nekog projetka, radi procjene opravdanosti ulaganja u njegovu realizaciju,.
u hrvatskoj. vrednovanje učinaka razvojnih projetaka prijavljenih za sredstva predpristupnih fondova eu na okoliš i socio. ekonomski razvoj u cjelini.
na predavanju smo radili na primjeru autoceste Split- Dubrovnik, te smo morali po fazama izračunati omjer troškova i koristi i dali bi se ta autocesta isplatila.
faze cb analize: definiranje projekta, idnetificiranje utjecaja, izbor ekonomski relevantnih utjcacaja, fizičko kvantificiranje relevantnih utjecaja, monetarno vrednovanje relevantnih učinaka, deiskontiranje tokova troškova i koristi, metoda neto sadašnje vrijednosti i cost.benefit omjer.
(s time da je nama to profesorica bila pojednostavila)
usporedba naseg i njemackog zakonodavsktva - hrvatsko zdravstvo- hrv , prema broju bolničkih postelja i broju liječnika je na razini razvijenijih europskih zemalja.
očekuje reformu zdravstva koja uključuje novi sustav doprinosa kojim bi se rasteretilo gospodarstvo.(10 posto umjesto 18 posto iz plaće, dio iz proračuna za ugrožene skupine, dio iz dodatnog zdrastvenog osiguranja.)
- hr zdravstvo ima jedan izvor financiranja. 3 milijuna osiguranika ne plaća doprinose,. i još izvuci iz ovog članka-
http://metro-portal.hr/hrvatsko-zdravstvo-je-preskupo/24061
njemačka- bolesni imaju puno bolje uvjete. naknada troškova boravka u toplicama, konzultacije jednom u 3 mjeseca , financiranje osigurano pute poreza koje snose poslodavci i radnici, dolazak u bolnicu uvjetovan je uputnicom od liječnika što sprječava prekomjernost posjeta liječnicima i bolnicama, dvostruko plaćanje. putem poreza i nekonvencionalnih taksi i troškova lijekova.
Kako bi se kompenzirala povećana potrošnja u zdravstvenom sustavu 2005. uveden je dodatni porez na duhan u iznosu od 1 euro po kutiji cigareta, i povećavat će se svake godine za 1 euro, te je 2010, iznosio 3 eura po kutiji,. i to je namijenjeno zdravstvu.
razlika izmedu drzave blagostanja i nevidljive ruke trzista- neznam , to ću malo googlat
izvori neucinkovitosti u javnom sektoru- 1. organizacijski poticaji. (malo poticaja za maksimiziranje profita)
2. ljudski resursi(stroga pravila za ulazak u drž. službu, odlazak najkvalitetnijih zbog boljih uvjeta)
3. ograničena nabava (složene procedure, ne motivirajuće za poduzetnike)
4. ograničenja proračuna ( institucije ne dobivaju dovoljno novca da zadovolje svoje potrebe prema svojim aktivnostima)
5. birokratske procedure- moć i prestiž drž. službenika, zadovoljenje osobnih interesa na račun učinkovitosti i javnog interesa.
SKRIPTa KRUŽI OD RUKE DO RUKE jer nam je profa dala jedan primjerak pa smo kopirali .. :/