AdBlock Detected

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.

  • Važna obavijest 30.11.2024.
    Forumom upravlja novi team studenata

    Postojeće registracije se odobrene.
    Nove registracije su OMOGUĆENE
    Nova adresa za slanje skripti je [email protected]

    Svoje skripte ili skripte koje ste dobili u razmjeni s ostalim kolegama, a kojih nema u našoj bogatoj Skriptarnici foruma pošaljite nam na gornju e-adresu.

    Ne zaboravite se aktivno uključiti u razmjenu iskustava i zanja na forumu.

Ustavno pravo

marty1711

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
Ljudi nemorate ustav naučit napamet, nijedan prof. vam neće zamjerit ako neznate svaki članak napamet. Pročitajte ga nekoliko puta tek toliko da znate u kojem članku se o čemu radi. S tim da, nemojte me krivo shvatiti , neče vas oni pitat npr. članak 67. SAČUVAJ BOŽE ! tko bi znao to po brojevima. Najbitnija vam je knjiga, ona ionako prolazi kroz cijeli ustav i to opširnije. A sam ustav... kažem dovoljno je par puta pročitat i kad to udružite s knjigom prolazite. Znam da prof. gardaš. ima par eliminacijskih pitanja s kojima ruši a sad se nemogu sjetiti koja, ako nađem javim vam, al to su ugl. osnove. I svakako morate znati kad je nastao ustav i koliko je puta mjenjan.
 

Dunjaranka

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
Ljudi nemorate ustav naučit napamet, nijedan prof. vam neće zamjerit ako neznate svaki članak napamet. Pročitajte ga nekoliko puta tek toliko da znate u kojem članku se o čemu radi. S tim da, nemojte me krivo shvatiti , neče vas oni pitat npr. članak 67. SAČUVAJ BOŽE ! tko bi znao to po brojevima. Najbitnija vam je knjiga, ona ionako prolazi kroz cijeli ustav i to opširnije. A sam ustav... kažem dovoljno je par puta pročitat i kad to udružite s knjigom prolazite. Znam da prof. gardaš. ima par eliminacijskih pitanja s kojima ruši a sad se nemogu sjetiti koja, ako nađem javim vam, al to su ugl. osnove. I svakako morate znati kad je nastao ustav i koliko je puta mjenjan.
e jel fulam ako naučim Ustav (naravno ne sve članke :laughing: ) pa onda pročitam knjigu? :confused2:
možda postavljam glupo pitanje ali sva sam smotana...
 

Tyna1989

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
...ja sam poslala mail gardaševiću u kojem sam ga pitala jel mi moramo znat ove nove promjene i izmjene ustava ili stari ustav...odgovorio mi je kako je dovoljno da znamo stari ustav jer nam je to bilo u nastavnoj literaturi...
 

marty1711

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
e jel fulam ako naučim Ustav (naravno ne sve članke :laughing: ) pa onda pročitam knjigu? :confused2:
možda postavljam glupo pitanje ali sva sam smotana...
A gle, naravno da je dobro znati ustav, nije na odmet ali se netreba napamet učiti. Bitno da se baziraš na pitanja koja su na forumu. Ako si kod gardaševića npr. skini si njegova pitanja i uči po njima. Vidit ćeš da nema svih tih pitanja u ustavu tak da ti knjiga treba itekako.
 

sakica

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
Može pomoć???što točno treba reči za izborni prag?

i još jedno pitanje-aktivno i pasivno biračko pravo,koja je razlika?

:crazy:
 

martina_sk

Administrator
...ja sam poslala mail gardaševiću u kojem sam ga pitala jel mi moramo znat ove nove promjene i izmjene ustava ili stari ustav...odgovorio mi je kako je dovoljno da znamo stari ustav jer nam je to bilo u nastavnoj literaturi...
e bas sam to ja mislila napraviti! :)
hvala

e jel fulam ako naučim Ustav (naravno ne sve članke :laughing: ) pa onda pročitam knjigu? :confused2:
možda postavljam glupo pitanje ali sva sam smotana...
ja osobno mislim da je lakse prvo knjigu pa tek onda ustav ili uciti ustav paralelno uz knjigu jer to je sve isto samo je u knjizi opsirnije objasnjeno.
 

grimm

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
Ana horvat??
Barem neŠto o njoj??
Unaprijed hvala!
koliko ja znam ona je jako dobra na ispitu,premda naravno trebas znati dobro (jako dobro) ustav i cula sam da ispituje pola sata svakoga...(ali to nemora biti slucaj) :wink5:

ustvari evo vam,pa cete vidjeti kakva je,ali to samo onako kako ju opisuju kolege sa prava...nemojte suditi prije nego sami vidite :) http://www.pravokutnik.net/forum/showthread.php?t=721
 

majena

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
imam neka pitanja koja neznam iz ustava pa ako ima netko dobar da mi odgovori na njih, naime pokupila sam pitanja tu s foruma koja Gardašević ispituje pa si radim neku skripticu samo s tim pitanjima, mogu poslije i poslat skriptu na mail ako netko hoće ali htjela bih još popunit ju s tim pitanjima koja neznam:

VAŽNOST SUPOTPISA
SLOŽENE DRŽAVNE ZAJEDNICE
NAČELO USTAVNOSTI I ZAKONITOSTI
POREMEĆAJ ZAKONA
TEMELJNA USTAVNA PRAVA U RH (ovo sam napisala ali nisam sigurna da je to pa ako mi može netko napisat svoje mišljenje šta da stavim pod to)
RAZLIKA IZMEĐU SUKOBA I POREMEĆAJA NADLEŽNOSTI
VRSTE UREDBI RH
KOJA SE PRAVA NE MOGU OGRANIČITI NI U NUŽDI
NADLEŽNOST USTAVNOG SUDA U RH
IZBORNE JEDINICE U RH
IZVANREDNA STANJA U RH
KRITERIJ OGRANIČENJA TEMELJNIH PRAVA I SLOBODA
NAČELO RAZMJERNOSTI
RAZLIKA IZMEĐU UKIDANJA I PONIŠTAVANJA PROPISA
NAČINI ODLUČIVANJA O PRIHVAĆANJU INICIJATIVE O PROMJENI USTAVA
USTAVNI ZAKON O USTAVNOM SUDU
OD KOJIH DIJELOVA SE SASTOJI SUVREMENI USTAV

Bila bih zahvalna svakome tko mi odgovori na ono pitanje na koje zna odgovor, jer te odgovore ne mogu naći u skriptama, na sva ostala pitanja koja sam pokupila odavde a govori se da ih gardašević ispituje sam odgovorila... eto... ako bi netko htio pomoći...

hvala puno

Može pomoć???što točno treba reči za izborni prag?

i još jedno pitanje-aktivno i pasivno biračko pravo,koja je razlika?

:crazy:
Aktivno biračko pravo – određuje tko ima pravo birati zastupnike

Aktivno biračko pravo je tijekom 19. stoljeća bilo ograničeno cenzusom imućnosti i cenzusom naobrazbe. U početku se primjenjivao samo cenzus imućnosti, kasnije naobrazbe, a zatim kombinacija oba cenzusa. Stupanj imućnosti je u početku bio vrlo visok, ali je od sredine 19. stoljeća, zbog političkog djelovanja organizacija građanstva i radništva počelo smanjivanje. Zamjenjivan je cenzusom naobrazbe.
Primjena cenzusa opravdavala se tvrdnjama da su samo građani koji posjeduju određeno bogatstvo i naobrazbu zainteresirani za pitanja državne vlasti i samo oni imaju dostatno znanja da u njoj sudjeluju.
Do potkraj 19. stoljeća opće bi¬račko pravo imali su samo muškarci. Žene nisu imale biračko pravo, zbog materijalne i društvene ovisnosti o muškarcu.
Zajedno s općim pokretom žena za društvenu ravnopravnost s muškarcima dolazi do priznavanja biračkog prava ženama. Najprije su dobile biračko pravo na općinskim izborima u Švedskoj 1867. godine, a do početka Prvog svjetskog rata u svim skandinavskim državama, Australiji i SAD. Poslije Prvog svjetskog rata su dobile biračko pravo u Sovjetskom Savezu, SAD, Njemačkoj, Velikoj Britaniji i drugim drža¬vama, a nakon Drugog svjetskog rata i u Francuskoj, Italiji i u drugima.

PASIVNO BIRAČKO PRAVO
Odnosi se na onoga tko ima pravo biti biran u predstavničko tijelo i za predsjednika republike, ako se on bira neposredno od naroda. U svim državama dob za pasivno nije izjednačena s dobi koja je potrebna za aktivno bi¬račko pravo.
Osim dobi u nekim državama (visok stupanj useljavanja), pasivno pravo glasa ne priznaje se prirođenim državljanima ili im se priznaje po isteku određenog roka od 5, 10 ili više godina.
Pasivno biračko pravo u demokratskim višestranačkim sustavima se ne veže uz prebivalište ili se u nekim državama veže uz prebivalište na području za koje se predstavničko tijelo u cjelini bira.

...ja mislim da je to to ... :happy:

izborni sustav??
ustavna tuzba??
nesto kratko o tome, pliiiiiz ljudi :)
IZBORNI SUSTAVI
Sustav većine se može primijeniti u malim i velikim izbornim jedinicama, a sustav razmjernog predstavništva samo u velikim izbornim jedinicama.
Po sustavu relativne većine izabran je kandidat koji je dobio najviše glasova.
Sustav apsolutne većine se može primijeniti u dvije podvrste: oštroj i blažoj. Može se tražiti apsolutna većina, odnosno polovica plus 1 svih u birački popis upisanih birača ili samo apsolutna većina danih glasova. Danas se primjenjuje sustav apsolutne većine u blažoj varijanti.
Izbori koji se obavljaju prema sustavu relativne većine nazivaju se većinskim izborima u jednom krugu, a izbori prema sustavu apsolutne većine većinskim izborima u dva kruga.
Kad ni jedan od kandidata u prvom krugu ne dobije apsolutnu većinu, dioba mandata se u drugom krugu može urediti na dva načina:
1. ili da u drugom krugu sudjeluju kandidati kao i u prvom, ali se ne traži apsolutna nego relativna većina (češća primjena)
2. ili da u drugom krugu izbora sudjeluju samo dva kandidata koji su u prvom dobili najviše glasova, a ostali se isključuju. Taj sustav se naziva balotaža, a po njemu u drugom krugu jedan od kandidata mora dobiti apsolutnu većinu danih glasova.

USTAVNA TUŽBA

Pored ispitivanja ustavnosti/zakonitosti, ustavna tužba je najvažnija i najčešća zadaća suda.
Ustavna tužba nije ni redovni niti izvanredni pravni lijek, nego dodatno i izuzetno sredstvo zaštite ustavom zajamčenih ljudskih prava i temeljnih sloboda od strane posebnog tijela koje izvan sustava redovnog i specijaliziranog pravosuđa, štiti temelje ustavnog sustava demokratske države utemeljene na vladavini prava, a to su ljudska prava i temeljne slobode. Ustavna tužba je krajnje sredstvo kada ostale institucije zaštite sloboda i prava nisu ispunile svoju zadaću ili bi njihova intervencija bila zakašnjela sa stajališta zaštite povrijeđenih sloboda i prava.
Ustavni zakon određuje ustavnu tužbu na slijedeći način; „Svatko može pokrenuti ustavnu tužbu ako smatra da mu je pojedinačnim aktom tijela državne vlasti, tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave ili pravne osobe s javnim ovlastima,... povrijeđeno ljudsko pravo ili temeljna sloboda zajamčena Ustavom.
Iz čega slijedi;
25. ovlaštenik na podnošenje ustavne tužbe
• svatko; državljanin i stranac, fizička i pravna osoba
26. razlog za podnošenje ustavne tužbe
• povreda Ustavnih prava, a ne zakonskih ili drugih
o ljudska prava, temeljne slobode, ustavom zajamčeno pravo na lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu
27. predmet ustavne tužbe
• povreda mora biti učinjena pojedinačnim pravnim aktom, npr. sudska presuda
28. donositelji pobijanog akta
• nečije ustavno pravo mogu povrijediti svojim pojedinačnim aktom državna tijela, ili druga tijela koja imaju javne ovlasti (nedržavna tijela, npr. HZZO)

29. iscrpljen redovni pravni put (U-IIIA)
• uz iznimku – u slučaju kada sud o pravima stranke nije odlučio u razumnom roku, ili u slučaju kada osporeni akt grubo vrijeđa ustavna prava, a potpuno je razvidno da bi nepokretanjem ustavnosudskog postupka za podnositelja mogle nastupiti teške i nepopravljive posljedice
30. rok za podnošenje ustavne tužbe
• u roku od 30 dana od dana primitka konačne odluke, odnosno 3 mjeseca uz opravdane razloge
31. odgoda izvršenja osporenog akta
• ustavna tužba ne sprječava primjenu osporenog akta, tek nakon prijedloga podnositelja ustavne tužbe Ustavni sud može odgoditi ovrhu
32. postupanje Ustavnog suda
• postupak vodi sudac izvjestitelj, koji priprema predmet za odlučivanje i predlaže nacrt odluke
• vijeće od 6 sudaca odlučuje o ustavnoj tužbi
• vijeće od troje sudaca odlučuje postoje li postupovne pretpostavke za odlučivanje
• vijeće može odlučivati samo jednoglasno i u punom sastavu, u protivnom će se odlučivati na sjednici Ustavnog suda
• ispituju se samo one povrede ustavnih prava koje su istaknute u tužbi, a neće se uzeti u razmatranje kad se ne radi o povredi ustavnog prava
33. razlozi za odbacivanje ustavne tužbe
• USRH će odbaciti tužbu ako:
o nije nadležan
o ako je tužba nepravodobna, nepotpuna, nerazumljiva
o ako je tužba nedopuštena
a) ako nisu iscrpljena druga pravna sredstva
b) ako je tužbu podnijela neovlaštena osoba
c) ako je tužbu podnijela osoba koja ne može biti nositelj ustavnih prava
34. odluka Ustavnog suda
• USRH odlučuje o tužbi odlukom kojom se tužba usvaja ili odbija kao neosnovana
o odbija kao neosnovna – kada US utvrdi da ne postoje razlozi zbog kojih se akt osporava
o usvaja – ustavni sud utvrđuje neustavnost akta, te navodi koje je pravo osporeno, nadalje, sada US ukida osporavani akt, te vraća predmet na ponovni postupak tijelu koje je donijelo ukinuti akt
35. obvezatnost pravnih stajališta Ustavnog suda
• nadležno tijelo je dužno poštivati pravna stajališta Ustavnog suda
36. troškovi postupka
• USRH može narediti da podnositelj tužbe koji nije uspio s tužbom nadoknadi troškove postupka pred Ustavnim sudom, ako ih je prouzročio svojom krivnjom
 

Mali medo

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
pročitala sam komentare sa pravokutnika vezane za anu horvat hhh ne znam šta da kažem... nadam se da će biti dobre volje kad ću ja odgovarat
 

Marianne

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
imam neka pitanja koja neznam iz ustava pa ako ima netko dobar da mi odgovori na njih, naime pokupila sam pitanja tu s foruma koja Gardašević ispituje pa si radim neku skripticu samo s tim pitanjima, mogu poslije i poslat skriptu na mail ako netko hoće ali htjela bih još popunit ju s tim pitanjima koja neznam:

VAŽNOST SUPOTPISA
SLOŽENE DRŽAVNE ZAJEDNICE
NAČELO USTAVNOSTI I ZAKONITOSTI
POREMEĆAJ ZAKONA
TEMELJNA USTAVNA PRAVA U RH (ovo sam napisala ali nisam sigurna da je to pa ako mi može netko napisat svoje mišljenje šta da stavim pod to)
RAZLIKA IZMEĐU SUKOBA I POREMEĆAJA NADLEŽNOSTI
VRSTE UREDBI RH
KOJA SE PRAVA NE MOGU OGRANIČITI NI U NUŽDI
NADLEŽNOST USTAVNOG SUDA U RH
IZBORNE JEDINICE U RH
IZVANREDNA STANJA U RH
KRITERIJ OGRANIČENJA TEMELJNIH PRAVA I SLOBODA
NAČELO RAZMJERNOSTI
RAZLIKA IZMEĐU UKIDANJA I PONIŠTAVANJA PROPISA
NAČINI ODLUČIVANJA O PRIHVAĆANJU INICIJATIVE O PROMJENI USTAVA
USTAVNI ZAKON O USTAVNOM SUDU
OD KOJIH DIJELOVA SE SASTOJI SUVREMENI USTAV
VAŽNOST SUPOTPISA ---nijedan akt državnog poglavara nema pravne snage bez supotpisa predsjednika vlade, ovlaštenog ministra ili vlade u cijelosti – činom supotpisa vlada preuzima političku odgovornost na sebe

SLOŽENE DRŽAVNE ZAJEDNICE --- Složene države (za koje se ponekad koristi izraz državne zajednice) se pak sastoje od nekoliko država koje su u većoj ili manjoj mjeri povezane kroz zajedničke institucije koje vrše određene državne funkcije.
S obzirom na karakter veza, odnosno ovlasti zajedničkih institucija složene države se dalje dijele na slijedeće tipove:
-personalna unija je zajednica dviju ili više samostalnih država koje spaja institucija zajedničkog državnog poglavara.
-realna unija je zajednica dviju ili više samostalnih država koje spaja zajedničke institucije u nekim oblastima državne uprave;
-konfederacija ili savez država je zajednice dviju ili više država koje na temelju formalnog akta stvaraju sebi zajedničke institucije, ali na njih ne prenose suverenitet.
-federacija ili državni savez je zajednica dviju ili više država koje posjeduju zajedničke institucije kojima su prenijele suverenitet.

NAČELO USTAVNOSTI I ZAKONITOSTI --- čl. 5 u ustavu
Načelo ustavnosti u užem i pravnom smislu zahtijeva:
1. da se zakoni donose u skladu s razdiobom ovlasti utvrđenom ustavom,
2. da zakonodavac pri donošenju zakona strogo poštuje za to ustavom predviđen postupak,
3. da zakoni i drugi propisi sadržajno budu u skladu s odredbama ustava,
4. da ustav uspostavi djelotvoran sustav nadzora nad poštivanjem ovih zahtjeva (ustavni sud ili redovito pravosuđe).

Samo akt kojeg je donijelo nadležno zakonodavno tijelo po predviđenom postupku i u skladu sa sadržajem ustavnih normi zadovoljava zahtjeve načela ustavnosti u formalnom i u materijalnom smislu.

NAČELO ZAKONITOSTI
Zakon je, poslije ustava, najvažniji pravni akt. Ograničenja prava građana i nametanje tereta dopušteno je samo na temelju zakona. Svaki akt javne vlasti mora biti utemeljen na zakonu i provoditi se u skladu s odredbama zakona. Zakonom se razrađuju odredbe ustava, a i način korištenja zajamčenih sloboda i prava na temelju izričite ovlasti zakonodavcu koje daje ustav (enoncijacija zakonitosti).
Načelo zakonitosti odnosi se i na opće pravne akte (propise) i na pojedinačne pravne akte (sudbene odluke, upravna rješenja i odluke tijela koja imaju javne vlasti).
Načelo zakonitosti zahtijeva da propisi budu u suglasnosti s općim pravnim aktima veće pravne snage te da se zasnivaju na zakonu, i to u:
1. formalnom smislu (djelokrug i ovlasti za donošenje te oblika u kojem se donose) i
2. materijalnom smislu, da se sadržajno temelje na odredbama propisa veće pravne snage.

Podzakonski pravni akti, među kojima su najvažnije uredbe, mogu se donositi samo na temelju ovlasti ustava, a na temelju ustavne odredbe, zakon.
Propisi koje donose tijela lokalne samouprave se smatraju podzakonskim propisima i zahtijeva se da budu u skladu sa zakonom.
Pojedinačni pravni akti se donose na temelju zakonskih ovlasti i nadležnosti, a u pogledu oblika i sadržajno moraju biti u suglasnosti sa zakonom.

POREMEĆAJ ZAKONA --- ne znam

TEMELJNA USTAVNA PRAVA U RH (ovo sam napisala ali nisam sigurna da je to pa ako mi može netko napisat svoje mišljenje šta da stavim pod to) --- u knjizi piše da su temeljna ustavna prava pravo na život, slobodu i integritet. A ako se misli na najviše vrednote ustava onda je to čl. 3 ustava.

RAZLIKA IZMEĐU SUKOBA I POREMEĆAJA NADLEŽNOSTI ---
Sukob nadležnosti – ne zna se tko je nadležan za rješavanje spora. Postoje pozitivni (kada oba tijela smatraju da oni trebaju odlučiti o nečemu i oba to žele) i negativni (kada oba tijela ne žele odlučiti o nečemu i smatraju da to nije u njihovoj nadležnosti).
Poremećaj nadležnosti – kada je unaprijed određeno da tijela državne vlasti obavljaju poslove za koje su inače nadležna druga tijela, uvijek se radi o tome da izvršna vlast obavlja poslove zakonodavne i pritomdonosi opće akte umjesto zakona i ti se akti nazivaju uredbe.

VRSTE UREDBI RH --- uredbe iz nužde(sa zakonskom snagom), uredbe za primjenu ili izvršenje zakona, uredbe na temelju zakonodavne ovlasti ili zakonodavne delegacije, uredbe na temelju neposredne ustavne ovlasti, uredbe na temelju zakonske ovlasti. ---- Za ovo nisam sigurna baš, provjerila bih ipak.

KOJA SE PRAVA NE MOGU OGRANIČITI NI U NUŽDI ----
1.pravo na život,
2.zabrana mučenja, surovog ili ponižavajućeg postupanja ili kažnjavanja,
3.odredbe o pravnoj određenosti kažnjivih djela i kazni,
4.sloboda misli, savjesti i vjeroispovijedi.

NADLEŽNOST USTAVNOG SUDA U RH ---
Osnovni djelokrug uređen je člankom 128. Ustava. Obuhvaća nadležnost suda da:
1. odlučuje o suglasnosti zakona s Ustavom,
2. odlučuje o suglasnosti drugih propisa s Ustavom i zakonom,
3. može ocjenjivati ustavnost zakona te ustavnost i zakonitost drugih propisa koji su prestali važiti ako od tog prestanka do podnošenja zahtjeva ili prijedloga za pokretanje postupka nije prošlo više od godine dana,
4. odlučuje povodom ustavnih tužbi protiv pojedinačnih odluka državnih tijela, tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te pravnih osoba s javnim ovlastima kad su tim odlukama povrijeđena ljudska prava i temeljne slobode, kao i pravo na lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu zajamčeni Ustavom RH,
5. prati ostvarivanje ustavnosti i zakonitosti te o uočenim pojavama neustavnosti i nezakonitosti izvješćuje Hrvatski sabor,
6. rješava sukob nadležnosti između tijela zakonodavne, izvršne i sudbene vlasti,
7. odlučuje, u skladu s Ustavom, o odgovornosti Predsjednika Republike,
8. nadzire ustavnost programa i djelovanja političkih stranaka i može, u skla¬du s Ustavom, zabraniti njihov rad,
9. nadzire ustavnost i zakonitost izbora i državnog referenduma i rješava izborne sporove koji nisu u djelokrugu sudova.

Ostale nadležnosti određene Ustavom. Ustavni sud obavlja i druge poslove određene Ustavom. Ti poslovi (nadležnosti) obuhvaćaju:
1. opći nadzor nad donošenjem provedbenih propisa od strane Vlade i drugih nadležnih tijela. Ako Ustavni sud utvrdi da nadležno tijelo nije donijelo propis za izvršenje odredaba Ustava, zakona i drugih propisa, a bilo je dužno takav propis donijeti, o tome obavještava Vladu, a o propisima koje je bila dužna donijeti Vlada, obavještava Hrvatski sabor,
2. primanje svečane prisege Predsjednika Republike, kojom se on obvezuje na vjernost Ustavu,
3. odluka o postojanju okolnosti kada je Predsjednik Republike spriječen obavljati svoju dužnost zbog bolesti ili nesposobnosti, kada obavljanje predsjedničke dužnosti privremeno preuzima predsjednik Hrvatskog sabora,
4. odluka o nastupanju okolnosti, kao što je smrt, ostavka ili odluka Ustavnog suda o odgovornosti Predsjednika Republike za povredu Ustava, čime prestaje mandat Predsjednika, a dužnost privremeno preuzima predsjednik Hrvatskog sabora,
5. prethodno odobrenje o pritvoru ili pokretanju kaznenog postupka protiv Predsjednika Republike (predsjedničkom imunitetu),
6. odluka o žalbi razriješenog suca protiv odluke o razrješenju,
7. odluka o žalbi protiv odluke Državnog sudbenog vijeća o stegovnoj odgovornosti suca,
8. odlučivanje o ustavnosti pitanja o kojem se putem narodne inicijative zahtijeva raspisivanje referenduma.

Ustavni sud odlučuje i o suglasnosti zakona s međunarodnim ugovorima.
Ustavni sud nije nadležan za odlučivanje o suglasnosti međunarodnih ugovora s Ustavom jer u članku 128. Ustava nije propisana ta nadležnost.
Ustavni sud može ispitivati formalnu ustavnost zakona o potvrdi odnosno ratifikaciji međunarodnog ugovora. Ustavni sud nema pravo da se kroz ispitivanje materijalne ustavnosti zakona o potvrdi međunarodnog ugovora posredno upusti u ispitivanje ustavnosti međunarodnog ugovora. Odredbe međunarodnih ugovora mogu se mijenjati ili ukidati samo uz uvjete i na način koji su u njima utvrđeni ili suglasno općim pravilima međunarodnog prava.

IZBORNE JEDINICE U RH
--- postoje radi provođenja izbora u RH, ima ih 10, uređuju se zakonom, pri izboru jedinica vodi se računa o područjima županija, gradova, općina. U svakoj od 10 izbornih jedinica bira se 14 zastupnika.

IZVANREDNA STANJA U RH --- čl. 17 i 100 ustava

KRITERIJ OGRANIČENJA TEMELJNIH PRAVA I SLOBODA --- čl. 17 i 100 ustava
Ograničavanje ustavnih prava po članku 17. Ustava. Slobode i prava zajamčena Ustavom mogu ograničiti u situacijama:
1. Ratno stanje. Nastaje onog trenutka kada predsjednik Republike na temelju odluke Hrvatskog sabora donese akt o objavi ratnog stanja,
2. Neposredna ugroženost neovisnosti i jedinstvenosti Republike. Ratnog stanja formalno nema, ali može postojati prijetnja ratom ili situacija gdje se on vodi, iako nije formalno objavljen. Nakon II. svjetskog rata, većina ratova nisu nikada objavljeni. Niti rat koji je voden protiv RH 1991. godine nije bio formalno objavljen,
3. Velike prirodne nepogode. O ograničenjima sloboda i prava odlučuje Hrvatski sabor dvotrećinskom većinom svih zastupnika. U slučaju da se ne može sastati, odluku je ovlašten donijeti predsjednik Republike.

NAČELO RAZMJERNOSTI ---
Ustav utvrđuje kriterije kojih se moraju pridržavati Sabor ili predsjednik, kad odlučuju o ograničenjima te prirode. Opseg ograničenja mora biti primjeren prirodi pogibelji (načelo razmjernosti ili proporcionalnosti).
Posljedica ne smije biti nejednakost građana s obzirom na rasu, boju kože, spol, jezik, vjeru, te nacionalno ili socijalno podrijetlo.

RAZLIKA IZMEĐU UKIDANJA I PONIŠTAVANJA PROPISA
--- ukidanje i poništavanje propisa slijedi nakon odluke o neustavnosti. Odluka o ukidanju ima učinke za budućnost, dakle ukinuti pravni akt prestaje proizvoditi pravne učinke (više ne vrijedi), ali svi oni pravni učinci koji su nastali do ukidanja i dalje vrijede (ex nunc). Kada se propis poništava više ne vrijedi ni za budućnost ni za prošlost (ex tunc).

NAČINI ODLUČIVANJA O PRIHVAĆANJU INICIJATIVE O PROMJENI USTAVA ---
Ustav RH prihvaća za svoje mijenjanje sustav redovitog zakonodavnog predstavničkog tijela i fakultativni ustavotvorni referendum.
Pravo da predloži promjenu Ustava (ustavotvornu inicijativu) ima najmanje 1/5 zastupnika u Saboru, predsjednik Republike i Vlada RH.
Nakon što je promjena predložena slijedi odlučivanje Sabora hoće li se pristupiti promjeni ustava. Tu odluku donosi Sabor većinom glasova svih zastupnika.
Ako je prihvaćena oblikuje se nacrt promjene, koji se utvrđuje većinom glasova svih zastupnika.
Konačnu odluku o promjeni ustava Sabor donosi 2/3-inskom većinom glasova svih zastupnika. Promjenu ustava proglašava Sabor.
Ustav se može mijenjati i odlukom birača, odnosno ustavotvornim referendumom. Hoće li se raspisati, odlučuje Sabor ili predsjednik Republike. Sabor odlučuje o raspisivanju referenduma samostalno i za tu odluku Ustav ne propisuje posebnu većinu, što znači da se za odluku traži većina glasova nazočnih zas¬tupnika uz uvjet natpolovičnog kvoruma. Predsjednik Republike može raspi¬sati referendum o prijedlogu promjene Ustava samo na prijedlog Vlade i uz supotpis predsjednika Vlade.
Na referendumu se o promjeni Ustava odlučuje većinom birača koji su glasovali, uz uvjet da je referendumu pristupila većina od ukupnog broja birača u Republici. Odluka donesena na referendumu je obvezatna.
Postoji mogućnost da je ovo potpuno krivi odgovor na ovo pitanje.

USTAVNI ZAKON O USTAVNOM SUDU --- ja bi ovdje odgovorila sa koliko glava i članaka ima ustavni zakon o ustavnom sudu i par riječi o čemu se govori u tim glavama i člancima.

OD KOJIH DIJELOVA SE SASTOJI SUVREMENI USTAV ---
Suvremeni ustavi imaju približno sličnu strukturu. Svaki ima normativni dio koji čine ustavne norme oblikovane u člancima koji su razvrstani u odjeljcima ili dijelovima. S obzirom na broj normi i količinu teksta mogu biti veći ili manji. Suvremeni demokratski ustavi najčešće imaju između 100 i 200 članaka.
Neki ustavi na početku imaju proslov ili preambulu (u našem ustavu su to izvorišne osnove) koja je razdvojena od normativnog dijela. Manji broj ustava ima i posebne dodatke (anekse) na koje se upućuje u normativnom dijelu ustava.
U državama u kojima se ustav mijenja tehnikom ustavnog amandmana, ustav čine uz osnovni ustavni tekst i kasnije prihvaćeni amandmani.
U proslovu ili preambuli ustava se naznačuje tko donosi ustav i upućuje na volju onoga u čije ime se ustav prihvaća (narod). Često se izlažu povijesni temelji ustava i države za koju se donosi. U proslovu se navode i tumače temeljna načela koja se zatim institucionalno razrađuju u normativnom dijelu ustava. Proslov ili preambula nije pravno oblikovan tekst i u načelu ne sadrži nikakve norme. On je uvod u normativni dio, stil proslova je svečan, a način izražavanja deklaratoran.
Normativni dio ustava sadržajno obuhvaća sve temeljne norme ustavnog prava. U njemu se ponajprije nalaze odredbe o temeljnim slobodama i pravima čovjeka i građanina, a zatim odredbe o ustrojstvu državne vlasti. Često se na početku ustava nalaze tzv. temeljne odredbe koje se sadržajno odnose i na slobode i prava čovjeka i građanina i na ustrojstvo vlasti, a njihovim izdvajanjem ističe se njihova važnost za ustavni poredak. Na kraju se najčešće nalaze prijelazne i završne odredbe u kojima se rješava pravno i faktičko pitanje usklađivanja prije donošenja ustava.


evo nadam se da je bilo od pomoći i da će netko znati odgovor na poremećaj zakona
 

majena

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
e puno ti hvala :))) super si :)))

Evo sad ću ja završit tu skriptu pa ako netko želi, pošaljem na mail ako netko želi, to su samo pitanja koja kao gardašević ispituje, tražila sam odgovore po skriptama i radila copy paste i tako napravila novi dokument samo s tim pitanjima i odgovorima... Najviše mi je koristila ona skripta što su je najviše skidali, što je napravljena baš za učenje... tak da... eto ako tko želi, poašljem mu...
 

Marianne

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
hm,ja sam na reud za ustavno u pon.u 9.30,a fin.također imam u pon.,samo oko 13,i sad,vidjela sam da ana horvat ispituje po pol sata svkaog,pa me malo strah da neću stići na fin.,pa sam vidjela da prof.arbutina ispituje još i u srijedu,jel zna netko dal postoji neka mogučnost da prebacim taj usmeni s pon.na srijedu ?
a mozda da probas na ustavu odgovarat među prvima, ako ona nema neki redosljed, ako ne proziva nego ulazi kako tko hoce. onda stignes na financiranje.
 

sakica

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
hm,ja sam na reud za ustavno u pon.u 9.30,a fin.također imam u pon.,samo oko 13,i sad,vidjela sam da ana horvat ispituje po pol sata svkaog,pa me malo strah da neću stići na fin.,pa sam vidjela da prof.arbutina ispituje još i u srijedu,jel zna netko dal postoji neka mogučnost da prebacim taj usmeni s pon.na srijedu ?
Koliko znam ne može se mijenjati ispitivača,ali možeš odmah čim Horvatica počme ispitivat,reči joj za svoju situaciju i da te uzme među prvima.:happy:

Molim kolege koje su sutra kod Horvatice da s nama podjele pitanja i dojmove ???
Ja sam u utorak :crazy:

Sretno vam(nam) !!! :crazy:
 

ira_

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
evo prvi izvjestaj su da je super,da se pol ljudi nije pojavilo,al da postavlja dosta podpitanja,al svakog koga sam pitala išao bi kod nje ponovno odgovarat..
Cura koja je pala je rekla da joj opće nije bed,jer stvarno ne bi je rusila da nije znala
Svako dobi 2 pitanja i jos podpitanja...
 
Na vrh

AdBlock Detected

We get it, advertisements are annoying!

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks useful features of our website. For the best site experience please disable your AdBlocker.

I've Disabled AdBlock
No Thanks