Molim kolege koji imaju volje i vremena da mi pomognu oko nekih pitanja:
1. Etička načela upravnih službenika i kako se stječu?
2. Objasni hijerarhijski odnos? (znam da ide podanici, građani itd., ali što točno treba napisati, jer toga ima previše i ne znam što je važno, a što nije!)
3. Što je formalna, a što neformalna organizacijska struktura?
4. Tko donosi provedbene propise i kako oni nastaju?
5. Koje uvjete mora ispunjavati grad da bi imao status grada?
6. Dvojaki karakter pravila koja reguliraju upravljanje?
Svaki odgovor je dobrodošao!
Hvala unaprijed!
2. Hijerarhijski odnos
a) odnos između centara različitih stupnjeva općenitosti
b) nadređenost viših nižima, podređenost nižih višima
c) vrh nadzire sve zadatke u organizaciji te prenosi ovlasti na niže razine od vrha prema dnu ovlasti postaju uže i slabije.
d) ovlasti nadređenih su planiranje, naređivanje i nadzor
e) na osnovi piramide na najnižoj točki su izvršitelji osnovne funkcije organizacije, struktura iznad njih ima funkciju koordinacije sa svrhom povezivanja, usmjeravanja, pospješivanja i kontrole rada neposrednih izvršilaca
f) hijerarhijski odnos utemeljen na načelu trajne diobe rada
Ne znam da li još nešto treba nabrajati, jer postoje i neka načela! Što se tiče tog hijerarhijskog odnosa, ne znam da li se to odnosi na te podanike, korisnike itd. To je u biti odnos građana na državu i državnu upravu, a to je da se mogu naći u ulozi korisnika, podanika, potrošača-konzumenata! Ne znam jel to to! Može netko reći što na kraju treba opisati kod tog pitanja?!
3. Formalna organizacijska struktura se odnosi na unaprijed utvrđeni raspored poslova i sustava međusobnih veza u određenoj organizaciji. Neformalna se odnosi na skup svih relativno trajnih odnosa među ljudima koji su se razvili tijekom njihovog zajedničkog rada, a koji djeluju na formalne ciljeve organizacije, s vremenom pojedinac se uklapa u organizaciju kako bi se povezao s ljudima i stekao neku sigurnost.
4. Ministri, državni tajnici središnjih državnih ureda i ravnatelji državnih upravnih organizacija donose pravilnike, naredbe i naputke, te druge propise! Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe zakona radi njihove primjene, naredbom se naređuje ili zabranjuje određeno postupanje, a naputkom se propisuje način rada u tijelima državne uprave!
5. Znam da grad mora imati više od 10000 stanovnika da bi imao status grada, ali ne sjećam se što još Tu treba ubaciti i definiciju grada koja piše u Zakonu o lokalnoj i područnoj (reg.) samoupravi!
6. Tehnička pravila razrađuju kakvi se ciljevi mogu postići i kojim sredstvima). To su lex artis -zakoni umijeća koji vrijede zbog objektivne valjanosti bez obzira jesu li napisani ili propisani. Interesne norme –norme o tome kojim interesima treba služiti osnovna djelatnost kojom se upravlja, odnosno koje interese u samom upravljanju treba poštivati(politički okvir upravljanja)
To mi je trenutno u glavi, pa neka me netko nadopuni ili ispravi!