Dragi kolege i kolegice, molim vas pomoc na ova pitanja di se nalaze u knjigam i ili zakonim jer je ne mogu nigdje pronaci.ne trazim da mi se tu pise od do nego ak nista drugo koja je stranica knjige ili koji clanak u kojem zakonu.zahvlana cu biti na bilo koje odgovoreno pitanje, sto se nadam da cu organizaciju proci sad u 9 mj.
pitanja su
1.koja su sredisnja tijla drzave uprave i ko bira celnika?
2.vrste upravnih sustava,problemi upravnih sustava?
3.nabroji kategorije drzavnih poslova prema zakonu o sustvu drzavne uprave
4.kako se neposredno proimjenjuje zakon?
5.samo upravni djelo krug opcine i grada?
6.sredstva politickog nadzora - koje su 2 oskupine,koja su funkcionalna i objasni sudjelovanje gradana?
7.odnos uprave prema gradaninu?
8.odnos s okolinom ( prema upravi i prema gradaninu)?
9.nabroji kategorije drzavnih poslova prema zakonu o sustavu drzavane uprave ?
10.drustvena dekoncentracija?
11.vrste organizacijske strukture detaljnije objasni?
12.zasto je upravljanje glavna centipetalna snaga u upravi?
13.pravila kojima se ogranicava upravna organizacija na normativni sustav pravila kojima pripada ( nabrojiti te sustave)?
14.koje vrste sudjelovanja gradana imamo?
15.koji su njihovi problemi,posebno objani funkcionalni?
16.tko nadzire rad upravne organizacije?
17.tko odobrava ili uskracuje materijalna sredstva potebna za rad upravne organizacije?
18.tko postavlja i smjenjuje upravne funkcionere?
19.sredstva politickog nadzora - objasni kako provode nadzor te ih nabroji?
20.odvijanje funkcije?
Jos jednom zahvaljujem na svakom odgovoru
ODGOVORI:
1.) Ministarstva i državne upravne organizacije su središnja tije*la državne uprave.
Ravnatelja državnih upravnih organizacija imenuje i razrje*šuje Vlada, na prijedlog predsjednika Vlade i uz prethodno pribavljeno mišljenje nadležnog ministra. Za svoj rad ravnatelj je odgovoran Vladi, odnosno nadležnom ministru.
Članove Vlade ( predsjednik, dva ili vise podpredsjednik, a
ministri, predlaže osoba kojoj je Predsjednik Republike povjerio mandat za sastav Vlade.
Odmah po sastavljanju Vlade, a najkasnije u roku od 30 dana od prihvaćanja mandata, mandatar je dužan program Vlade i Vladu predstaviti Hrvatskom saboru i zatražiti glasovanje o povjerenju.
Vlada stupa na dužnost kad joj povjerenje iskaže većina svih zastupnika u Hrvatskom saboru.
Predsjednik i članovi Vlade polažu svečanu prisegu pred Hrvatskim saborom. Tekst prisege utvrđuje se zakonom.
2.) Teritorijalni upravni sistav, Funkcijonalni i Asocijativni.- VIŠE TI NIJE SUSTAV NEGO
SISTEM PO NOVOJ KNJIZI.
Problemi:
A.)
TERITORIJALNOG
- problem unutarnje koordinacije
- Odnos upr. org. u sustavu
prema nosiocima političke vlasti
- Odnos prema građanima
B.)
FUNKCIONALNOG
-problem jedinstva unutarnje integracije
-odnos prema korisnicma svojih usluga tj. odnosa prema svojoj okolini
C.)
ASOCIJATIVNOG
-položaj pojedinca
članova asocijacije
-kakav je
odnos članova prema profesionalcima koji rade u asocijaciji
-uspješna integracija pojedinačnih interesa u zajedničku svrhu asocijacije
-odnos asocijacije sa teritorijalnim sistemima
3.)
Knjiga nastavni materijali-
a) Opća klauzula i enumeracija kao temeljne pravne tehnike za određivanje lokalnog samoupravnog djelokruga( dakle općine i grada)
1. Opća klauzula – pravna presumpcija u korist lokalnih poslova (Europska povelja; komparativno široko prihvaćena)
Prednosti:
1. potiče inovaciju i inicijativu lokalnih jedinica
2. stimulira autonomiju lokalnih jedinica
3. čitav upravni sustav postaje elastičniji
4. demokratičnije rješenje – legitimira i učvršćuje poziciju lokalnih vlasti
5. povećava kapacitet lokalnih jedinica i čitavog sustava
Nedostaci:
1. može povećati jaz u stupnju razvijenosti među lokalnim jedinicama
2. slabije razvijene lokalne jedinice mogu razviti ambicije koje ne mogu financirati iz vlastitih prihoda
3. razvija se neodgovornost središnje vlasti za stanje u lokalnim jedinicama te one ostaju prepuštene svojim nedovoljnim kapacitetima
2.
Enumeracija – pravna presumpcija u korist poslova središnje države
Prednosti:
1. odgovornost za stanje u državi je uglavnom na središnjoj vlasti, što su potiče i obavezuje na svakovrsnu pomoć i potporu lokalnim jedinicama
2. eksperimentiranje, dozirano i nejednako opterećivanje različitih lokalnih jedinica
Nedostaci:
1. ograničavanje lokalne autonomije i centralističke tendencije
2. vrlo komplicirana u pravnotehničkoj primjeni, kako na razini zakonodavstva, tako i na razini primjene u tijelima državne uprave i tijelima lokalnih samoupravnih jedinica
6.) 50 str. nova knjiga...Upravna znanost
7.) i 8.) to su problemi upravnih sustava...to ti je na kraju knjige upravna znanost..al to ti je skroz u kratko objasnjeno...samo si procitaj
9.) Poslovi državne uprave su neposredna provedba zakona, do*nošenje propisa za njihovu provedbu, obavljanje upravnog nadzora te drugi upravni i stručni poslovi.
10.) DEMOKRATSKA DEKONCENTRACIJA(19.st)
Do ovisnosti podanika o vlasti dolazi zbog prevlasti pol. interesa monarhije nad dr. društ.interesima, što potiče težnju prema neovisnosti, odnosno pokret protiv koncentracije pol. moći urukama monarha>>
Koje su društvene skupine i kojim temeljem bile nositelj tog poretka?
Skupine u društvu koje su uspjele osigurati izvore moći i utjecaja izvan monopliziranog pol.sustava. To su bili trgovci, bankari, obrtnici i dr. samostalni proizvođači u gradovima kojima jeek. moć bila temeljem za suprotstavljanje pol. apsolutizmu.
>>Demokratske reforme pol. sustava nastale kao rezultat tog pokreta:
-Vrhovna vlast monarha zamijenjuje se vlašću izabranog predstavništva građana-vezanost svih drž. organa pravnim propisima što ih donosi predstavničko tijelo-prihvaća se načelo trodiobe vlasti na djelatnosti sudstva, zakonodavstva i uprave>>
Kakav je položaj uprave u sklopu takvog demokaratskog pol. sustava?
U takvom sustavu drž. uprava je podsustav države, politički odgovorna predstavničkom tijeluvlade kao skupa politički imenovanih i politički smjenjivih šefova pojedinih resora.*Demokratska dekoncentracia države rezultat je odgovarajućih reformi i to onda kad su tereforme ne samo formalno proglašene nego i stvarno primijenjene i kad su se udomaćile uinstitucionalnom tlu pojedine zemlje
11.) to su formalna i neformalna...59. strana nastavni materijali...na kraju stranice...imas cak tu negdje na forumu napisan odgovor, samo prolistaj prethodne postove...
12.) 1.TRANSMISIJSKI KARAKTER UPRAVLJANJA
Ova značajka upravljanja znači da se ono pojavljuje kao posrednik odn. transmisija između postavljenih ciljeva i njihova ostvarenja. Cilj je postavljen političkom odlukom a ostvaruje seakcijom ljudi. U toj akciji upravljanje je povezivanje stručnih poslova u jednu smislenu cjelinu planiranjem, koordiniranjem kontrolom itd. Predmet upravljanja je akcija kojom ljudineposredno ostvaruju vanjske ciljeve pojedine organizacije. Primjer : liječenje je stručni posao a povezivanje liječnika i drugih osoba koje sudjeluju u liječenju je upravljanje.Dakle u upr. org. obavljaju se 2 vrste poslova :-Stručni poslovi: pr. Liječenje, obrazovanje, gradnja cesta i mostova, opskrba energijom-Upravljanje: nadgradnja nad stručnim poslovima u svrhu povezivanja podijeljenih radnihoperacija i ostvarivanje zajedničkog cilja
-zbog toga upravljanje ima CENTRIPETALNU SNAGU;Jer joj je svrha povezivanje zadanih radnih operacija i njihovo upućivanje prema zajedničkom cilju
13.) i 14.) to ti je pod organizacijska i funkcionalna sredstva uprave- to moraš sve znat...nova knjiga-upravna znanost.
15.) to su ti opet ti problemi funcionalnog sistema
16.)
Članak 9.
Vlada usklađuje i nadzire obavljanje poslova državne uprave.
17.)
Članak 10.
Sredstva za rad tijela državne uprave osiguravaju se u državnom proračunu.
Članak 11.
Sredstva za obavljanje poslova državne uprave povjerenih tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, odnosno pravnim osobama koje imaju javne ovlasti, osiguravaju se u skladu s posebnim zakonom kojim su te ovlasti povjerene.
18.) za to pitanje nema ništa konkretno u knjizi, samo da je to jedna od glavnim metoda pomocu koje predstavnicko tijelo djeluje na upravne organizacije...
i pitanje 19.) 20.) su ti isto pol. sredstva nadzora, u knjizi upravna znanost