Re: Upravljanje ljudskim potencijalima i službeničko pravo
pozdrav,gdje pišu te 3 dimenzije po Haqueu?
na 54 str. knjige Uljp u javnoj upravi, G. Marčetić izdanje 2007. koje glasi:
Prema Haqueu, novije promjene u upravljanju proizvele su bitne posljedice na odgovornost javne uprave u tri dimenzije:
PRVA PROMJENA je u standardima odgovornosti, odn. u tome za što se odgovara - novi ciljevi javne uprave su ekonomski rast i produktivnost, a njezini pravni standardi mijenjaju se prema efikasnosti, natjecanju, profitu i novčanoj vrijednosti
DRUGA PROMJENA je sadržana u pitanju kome je javna uprava odgovorna - j.u. postaje odgovorna za efektivno obavljanje javne službe samo imućnijim kupcima koji je mogu platiti
TREĆA PROMJENA se odnosi na drugačije razumijevanje pojma odgovornosti - umjesto osiguranja političke neutralnosti javne službe, mnoge reforme javnog sektora su bile političke.
može mi netko odgovorit na ova pitanja i/ili reć di se nalaze odgovori:
1. iz čega se vidi organizacijska definicija javnog službenika prema zakonu
2. tehnička razina u RH
3. normalizacija javne službe
1.pitanje: vidi se u određivanju drž.tijela u kojima rade drž.službenici
2 pitanje:
1. uspostaviti centralizirani sustav personalne evidencije u okviru SDUU-a za sve javne službenike u Hrvatskoj: utemeljiti jedinstvenu bazu relevantnih podataka o službenicima te izraditi zajednički program automatske obrade podataka za ljudske potencijale unutar cijelog upravnog sustava
2. decentralizirano voditi evidenciju o službenicima
3. provesti detaljnu analizu poslova i procjenu poslova na razini državne uprave, regionalne i lokalne samouprave i svih javnih službi koja će biti temelj za unapređenje drugih metoda ULJP-a
4. objektivizirati i standardizirati postupak selekcije javnih službenika
5. unaprijediti mehanizam ocjenjivanja službenika
6. povezati individualnu ocjenu s povećanjem plaće
7. radnu ocjenu uzeti kao jedan od uvjeta napredovanja na više radno mjesto
8. razviti cjeloviti sustav obveznik i fakultativnih programa OOU-a za službenike na svim razinama teritorijalnog upravnog sustava
- modernizacija i unapređenje službeničkog sustava zahtijeva i unapređenje metoda i tehnika ULJP koje su usko isprepletene s normativnim, organizacijskim i personalnim aspektom reforme
- jedno od ključnih pitanja tiče se opsega u kojem se trebaju uvesti menadžerske metode u hrvatski upravni sustav
- potrebno je uspostaviti cjelovito i kvalitetno službeničko zakonodavstvo, i s njime povezane druge propise, na merit-načelima te postaviti zakonodavni okvir za sveobuhvatne organizacijske i funkcionalne promjene na razini menadžerske i izvršne funkcije ULJP-a u javnoj upravu
- potrebno je kontinuirano jačati personalne, profesionalne i materijalne kapacitete SDUU-a da bi mogao kvalitetno djelovati na utemeljenju modernog službeničkog sustava i izradi strategija ULJP-a te koordiniranju i usmjeravanju prakse ULJP-a u drugim organizacijama
- treba mu dati i ovlasti za provođenje sankcija nad organizacijama koje ne postupaju prema njegovim uputama
- određene poslove ULJP-a treba decentralizirati i prenijeti odgovornost za njih na pojedina ministarstva i druge organizacije te regionalne i lokalne jedinice
- istovremeno treba započeti proces unapređenja mekih metoda ULJP-a, te je potrebno postupno i promišljeno uvesti one menadžerske metode koje su se pokazale uspješnima u zemljama koje su usporedive s Hrvatskom
3.pitanje
- normalizacija znači radikalnu inovaciju u području ULJP-a, osobito zaklasične europske zemlje poput Francuske ili Njemačke.
integracija službeničkog sustava pojedine zemlje u režim radnih odnosa koji vrijede u privatnom sektoru. Jedna je od posljedica i normalizacija postupka odabira osoblja i sustava obrazovanja za položaje u javnoj upravi što pridonosi mogućnosti zamjenjivanja osoblja između javnog i privatnog sektora
- normalizacija podrazumijeva i to da javni zaposlenici više ne uživaju doživotna prava, posebne mirovinske modele i druge tradicionalne privilegije, već se počinju tretirati kao drugi zaposlenici u državi.