Re: Upravljanje ljudskim potencijalima i službeničko pravo
dal netko ima sva pitanja prikupljena da mi posalje na mail?hvala unaprijed:blushed:
evo stavit cu ja tu sve sto sam skinula o predmetu. zapravo ne sve jer ne stane
Zakon o državnim službenicima uglavnom trebaš cijeli znati, iz Uredbe za klasifikaciju rad. mjesta trebaš znati samo standradna mjerila i kategorije i potkategorije radnih mjesta, a iz Zakona o plaćama plaću i koeficijente, a ovo ostalo samo pročitaj. A dio literature koji se odnosi na knjige možeš naučit za tjedan-dva po pitanjima s foruma koja se stalno ponavljaju, a ovo ostalo isto samo pročitaj. sve knjige ti trebaju, iz svake knjige ti je po bar jedno pitanje na pismenom. oko dva tjedna, nekima je težak nekima ne. meni je trebalo kojih 2 tj s tim da sam učila samo po skripti. pogledaj malo po forumu pitanja s prošlih rokova jer uglavnom se ponavljaju! ja sam si isprintala pitanja koja mi je jedna kolegica ovdje na forumu ispisala, a imaš ih i u skriptarnici. Ta pitanja se na pismenom konstantno vrte. Ja sam u čet prošla napokon ULJP na komisiji i mogu ti pouzdano reći da se pitanja ponavljaju. Skini si i zakone koji se traže za ovaj predmet, zakoni su jako bitni pogotovo zakon o državnim službenicima, odgovori si u neku bilježnicu na ta pitanja i proći ćeš. Možeš učiti i iz skripte ili knjige, ali tamo je sve jako opširno napisano i ima puno toga nerazumljivog i nepotrebnog. Većina ljudi, barem oni koji je ja znam, uključujući i mene smo učili po pitanjima i prošli. na pismenom budu cesto bar min 2 ( a bude i 3 i 4, ovisi kako kada) pitanja iz zakona. a i pita na usmenom. uredbe su JAKO bitne, jer podrobnije uređuju ono što je u zakonu '' nedorečeno''. radi se o svega par članaka, pa neka ti to ne bude teško naučitit. čitala je tko može izaći tko ne, znači tolerira do 3 izostanka, tko ima više od 3 nemože izaći.
Na kraju još par savjeta koje sam pohvatala na usmenom:
1. kad je postavljeno pitanje o razlici između dva pojma nije dovoljno samo napisati definicju pojma već konkretno napisati po čemu se razlikuju (npr. pesonalna funkcija i funkc. ULJP i kod razlike između ljudski potencijal i ljudski kapital)
2. kod bijele knjige obratite pozornost na sitna slova iz knjige di se objašnjava početak bijele knjige i paradoks s kojim su suočeni političari europe. (to je bilo pitanje na usmenom)
1) a) Administrativni (birokratski) model ULJP-a?
b) Razlika u (mislim da je pisalo organizacijskim ciljevima nisam siguran) između
menadžerskog i integralnog modela?
2) a) Drž.službenici kao nositelji vlasti? Na koji su način uzdržavani u tome razdoblju?
b) Formalna i organizacijska def. javnog službenika? Koja je u ZODS-u?
3) a) Razlika "ljudski kapital" - "ljudski potencijal"?
b) Razlike personalna funkcija - ULJP?
4) a) Standardna mjerila za klasifikaciju drž. službenika prema "Uredbi za klasif. radnih mjesta u Drž. službi"? Objasni jedno mjerilo?
b) Nabroji kategorije radnih mjesta i potkategorije u državnoj službi? (prema Uredbi za klasif.)
5) a) Redoviti i izvanredni postupak prijema u drž. službu?
b) Utvrđivanje liste kandidata prijavljenih na javni natječaj i testiranje? Objasni detaljno.
pod 1.b.je bilo: objasni kako je organizirana služba u menadžerskom i integralnom modelu (znači, da li je centralizirana ili decentralizirana)
a pod 2.b. razlika između organizacijske i funkcionalne definicije ( a ne formalne)
Čak 4 pitanja iz zakona i uredbi
8.2.:
-odnos službenika prema građanima kroz povijest
-definicija službeničkog sustava i službeničke etike
-definicija ljudskih potencijala
-states capture (i koji je stupanj te korupcije u RH )
-podržavajuća komunikacija
-razlika između tima i radne skupine
-faze ocjenjivanja drž.službenika
-kod čega se uzima u obzir ocjena rada i učinkovitosti
Bilo je još nešto kao privatne organizacije u javnom sektoru ili tako nešto ili utjecaj ULJP-a u privatnoj sferi i ja mislim koje vrste klasifikacijkog sustava postoje! Pitanje je bilo: upravljanje ljudskim potencijalima u javnoj upravi u odnosu na privatni sektor ( to se nalazi na stranici 101. u knjizi Marčetić- Upravljanje ljudskim potencijalima u javnoj upravi )
26.1.
-javni službenici kao nositelji vlasti
-definicija i pojam javnih službenika
metode OOU,Karakteristike OOU u kontinentalnim zemljama ( koje su to zemlj)
3 značenja strategijsko ljudskog upravljanja
-kako glasi povelja EU iz 2005 za UPLJ
-objasni politički model UPLJ
Iz zakona- koliko traje probni rok za dr.službenike, a kad ga nema?
-tko ocjenjuje i kako državne sl. na probnom roku...
17.1.
1. a) Načini uzdržavanja službenika
b) Ključni elementi prema kojima možemo utvditi da se osoblje u javnoj upravi
zapošljava i raspoređuje sukladno merit kriterijima
2. a) Objasni karijerni sustav, i njemu pripadajući sustav napredovanja
b) Standardna mjerila za klasifikaciju radnih mjesta
3. a) Što je nomenklatura, i kakav je utjecaj imala u postsocijalističkim zemljama
b) Razlika između administrativne korupcije i states capture, i da li se pojavljuju
zajedno i u istom opsegu
4. a) Definiraj pojam ULJP u javnoj upravi
b) Razlike između personalne funkcije i ULJP-a
5. a) Kada je službenik dužan odbiti nalog, i objasni postupak u slučaju ponovljenog
naloga
b) Mogućnost odbijanja naloga
5.10.
službenici kao nositelji društvene funkcije, merit sistem i zašto je pridonio profesionalizaciji uprave, razlika između analiza metoda posla i opisa posla, AC, uvjeti hrv. državljannina za prijem u drž. službu, uvjeti za strane državlj. i osobe bez državljanstva za prijem u drž. službu,
zapreke za prijem u držav. službu, nabroji kategorije i podkategorije radnih mjesta u drž. službi, kako se obračunava plaća u sustavu randnih mjesta, najpoznatije metode analize.
28.9.2010. test A
1. a) dobra vladavina (good governance)
b) Bijela knjiga o dobroj vladavini
2. a) SIGMA načela i preporuke za zakonodavstvo uprave
b) SIGMA za personalnu razinu službenika
3. a) organizacijska kultura prema orijentaciji službenika
b) autoritarna i participativna - razlike
4. a) sustavi napredovanja službenika
b) napredovanje službenika u RH
5. a) tko provodi upravni, a tko inspekcijski nadzor provedbe ZODS-a
b) ovlasti upravnog inspektora u inspekcijskom nadzoru
B-grupa
Vrijednosti i ciljevi adiministrativnog i menadžerskog modela
Odnos prema odgovornosti u menadžerskom modelu prema Hoqeu-jesam dobro zapamtila?
Organizacijska kultura-pojam
Razlika između participativne i autoritarne org.kulture
2 osnovna klasifikacijska modela
Koji se primjenjuje u RH i osnovna klasifikacija radnih mjesta po ZODS-u
Odrednice za javnu upravu prema SIGMI
Normativni okvir-mjere za poboljsanje javne uprave u RH-tako nekako
Razlog za premještaj drž.službenika, kada se ne može premjestiti
Kada se može premjestiti na vlastiti zahtjev
14.9.
Sengejevo timsko učenje
Vrste timova
Prava državnih službenika
Sastav službeničkog i višeg službeničkog suda
Dijelovi zahtjeva za pokretanje postpka zbog teške povrede služb. dužnosti.
Karakteristike Weberove birokracije
Dužnost čuvanja službene tajne
Sustav odjela
Metode odabira javnih službenika
Problemi kod menadžerskog pristupa u svijetu
6.7.
1. a) karakteristike javnih službenika
b) državni službenici prema ZDS
2. a) 3 značenja strategijskog ULJP-a
b) preporuke za menadžere za strateg. ULJP
3. a) sustavi napredovanja
b) napredovanje prema ZDS - ovo 3b se misli na uvjete napredovanja
4. a) standardna mjerila za klasifikaciju prema uredbi, objasni jedan
b) kategorije drž. službenika prema zakonu
5. a) razlika tim i radna skupina
b) timovi koji sami sobom upravljaju
15.6.
- koja su 2 sustava napredovanja
- objasni 3 značenja pojma strategijskog upravljanja
- objasni politički model
- ciljevi i vrijednosti menadžerskog i birokratskog modela
- definicija plaće i tko ju određuje
- faze planskog ciklusa i objasni
- problemi s kojima se susreću organizacije koje primjenjuju sustav plaća temeljen na radnom izvršenju
- metode oou - nabroji i ukratko objasni
- učeća organizacija
- koji su uvjeti za zapredovanje službenika
13.4. grupa B
Obilježja rudimentalnih službenika
Načini uzdržavanja službenika kroz povijest
Sustav rasnih mjesta i koji je sustav napredovanja za njega karakterističan
Uljp u užem i širem smislu riječi
3 značenja strategijskog uljp-a
Klasifijacija radnih mjesta prema Uredbi, kategorije i potkategorije
Prava (temeljna) drž. Službenika
Dužnost čuvanja službene tajne
Preporuke po SIGMA-i
Preporuke za poboljšanje personalne funkcije
9.2. B grupa
usporedi funkcionalnu def. dr. sl. sa ZODS
nabroji prednosti AC
što je posredovanje
nabroji sporne odnose
nabroji kom.obrasce
sličnosti scientific managementa sa human relations ako netko zna odgovor bio bih zahvalan
ideja human relations
karakteristike podržavajuće komunikacije
bilo je nešto vezano uz napredovanje službenika
1. a) Na kojim postavkama škola ljudskih odnosa
b) sličnosti scientific managementa sa human relations(?!)
2. a) s aspekta ULJP 3 komunikacijska obrasca
b) karakteristike podržavajuće komunikacije
3. a) Prednosti korištenja AC-a
b) napredovanje prema zakonu
4. a) definicija javnih službenika prema funkcionalnoj definicija i po čemu se ta definicija vidi u zakonu
b) karakteristike javnih službenika
5. a) posredovanje u državnoj službi, koji se odnosi rješavaju posredovanjem
b) izbor posrednika
26.1.
Razlika personalne funkcije i uljp-a,uloga menadžera u integralnom i menadžerskom modelu,razlika ljudski kapital i ljudski potecijali,organizacijska i funkcionalna definicija javnih službenika i koja sa primjenjuje u našem zakonu;državni službenici kao nositelji vlasti,standardna mjerila za klasifikaciju i kategorije po našem zakonu,razlika između redovitog i izvanrednog prijema u službu,birokratski model uljp-a. neko pitanje za listu kandidata i upućivanje na testiranje - ugl, članak 51. ZODS.
17.11.
kategorija i potkategorija radnih mjesta,uloga menadžera uljp-a u pol i integralnom modelu,sus radnih mjesta u odnosu na sustav odjela. klasifikacija radnih mjesta i njihova usporedba sa sustavom odjela...zatim nešto vezano za ocijenjivanje službenika...uzdržavanje službenika kroz povijest...merit načela...mislim da je bilo službenici u političkom modelu uljp-a...
- usporedba integralnog modelja uljp sa menadžerskim modelom uljp
- službenici u političkom modelu uljp
- karakteristike podržavajuće komunikacije
- kratki skupovi/sastanci i koje prednosti su toga
- sustavi radnih mjesta u usporedbi sa sustavom odjela
- način uzdržavanja službenika kroz povijest
- klasifikacija radnih mjesta prema uredbi o klasifikaciji radnih mjesta (kategorije i podkategorije)
- ocjenjivanje drž. službenika prema zakonu
plaće u automatskom sustavu napredovanja, uvjeti za prijam u državnu službu, faze ocjenjivanja drž. službenika i sve o ocjenjivanju općenito,problemi kod ocjenjivanja koji se mogu pojaviti, vrijednosti i ciljevi administrativnog i menađerskog modela, korupcija, vrste korupcije, odbor za državnu službu, posredovanje, prestanak drž. službe, prestanak drž. službe po sili zakona.. razlika između emocionalnog rada i inteligencije?
upravljanje karijerom-nekada i sada?
prosudbeni i razvojni model i to povezati sa hrv.zakonodavstvom???
u kojoj okolini djelujue javna organizacija?
da li se može primiti stranac u javnu službu, tj.TKO daje odobrenje?
kako možemo povezati napredovanje i premještaj?
na koji način su se mjenjali sustavi napredovanja i usavršavanja službenika?
kompoente koje određuju sustav napredovanja?
tko bi se trebao usavršavati u strateškom modelu?
MARČETIĆ
1. objasni osnovna obilježja rudimentarnih službenika?
2.razlika službenika kao nositelja vlasti i nositelja povlastice?
3.objasni spols sistem i merit system?
4.koji su primjeri izuzetka od merit system?
5.kako su se uzdržavali službenici u prošlosti?
6.razlika između personalne funkcije i funkcije uljp-a?
7.tri značenja strategijskog uljp-a?
8.napišite par rečenica o sustavu odjela?
9.četiri temeljna značenja uljp-a?
10.koje su glavne osobine javnih službenika?
11.definicija uljpa i što znači strategijsko upravljanje uljp-om?
12.koje mjere i postupke bi trebalo provesti da uspije reforma u postsocijal.zemljama?
13.zašto se koristi izraz ljudski potencijal a ne kapital?
14.objasni razlike uljp-a u javnom i privatnom sektoru?
15.prednosti i nedostaci automatskog i otvorenog sustava napredovanja?
16.objasni sustav klasif.radnih mjesta te njegove prednosti i nedostatke i usporedi s otvorenim sustavom napredovanja?
17.problemi s kojima se susreću organizacije koje primjenjuju sustav plaća temeljen na radnom izvršenju?
18.koji su uvjeti za efektivno djelovanje modela ptri-ja?
19.osnovne karakteristike političkog modela uljp-a?
20.faze planskog ciklusa i objasni?
21.kako se određuju plaće za klasifik.i sustav radnih mjesta?
22.što je assessment centers(ac)?
23.metode oou-nabroji i ukratko objasni?
24.učeća organizacija i koje su discipline?
25.vrijednosti i ciljevi administrativnog i menadžerskog modela?
26.objasni prosudbeni i razvojni model uljp-a?
27.koje su tri temeljne škole ili kategorije sustava ocjenjivanja?
28.standardi koje je propisala eu za službeničke sustave tranzicijskih zemalja?
29.dvije promjene koje pokazuju približavanje klasifik.i sustava radnih mjesta?
30.Kakav platni sustav treba biti da bi bio optimalan?
31.razlika organiz.klima od org.kulture?
32.tipovi organizacijske kulture?
33.objasni plaće temeljene na radnom izvršenju?
34.što je timski rad i kakve vrste timova imamo?
35.koji je sustav napredovanja zastupljen u rh?
36.što je korupcija i koje dvije vrste su zastupljene u rh?
37.pojam službenika u organizacijskom i funkcionalnom smislu?
38.objasni pojam nomenklatura?
39.objasni uljp u užem i širem smislu?
40.službenik kao nositelj društvene funkcije?
41.objasni timove koji sami sobom upravljaju?
42.preporuke za menadžere za strategijski uljp?
43.kada je nastala škola human relations i na kojim pretpostavkama leži?
44.nabroji kriterije weberijanske uprave-ideal tip?
45.objasni weberov pojam birokracije?
46.definicija analize posla i dimenzije?
47.nabroji metode analize posla?
48.sve o sustavu odjela?
49.tko sve može ocjenjivati drž.službenika?(nadređ.službenik,čelnik tijela i stručna komisija)
50.problemi kod ocjenjivanja?
51.razlika horizontalne i vertikalne karijere?
52.iznimke merit sustava?
53.koja su obilježja upravnog obrazovanja u njemačkoj?
54.koje su komponente osnovnog okvira prema izvješću un-a o javnom sektoru kod integralnog modela?
55.orjentacija službenika i kako to utječe na upravu?(profesionalno proaktivna i uredsko reaktivna)
56.kada službenik može odbiti a kada je dužan odbiti izvršenje naloga?
57.objasni personalne mjere za unapređenje uljp-a?
ZAKON-PITANJA
1.Uvjeti za prijam u drž.službu
2.zapreke za prijam?
3.način popunjavanja radnih mjesta?
4.odbor za državnu službu?izbor predsjednika i članova odbora?
5.što je posredovanje?i kako se izabire posrednik?
6.standardna mjerila za klasif.radnih mjesta?
7.u kojim slučajevima se smije premjestiti drž.službenika a u kojima ne smije?
a u kojim slučajevima na vlastiti zahtjev?
8.faze ocjenjivanja drž.službenika?
9.tko sve sudjeluje u postupku ocjenjivanja?
10.napredovanje u rh po zakonu?
11.vrste usavršavanja ili izobrazbe u služ.po zakonu?
12.nabroji koji su programi izobrazbe?
13.lake i teške povrede služ.dužnosti i tko o njima odlučuje?
14.kazne za lake i teške povrede?
15.gdje se u zakonu vidi zaštita statusa služb.?(raspolaganje)
16.prestanak drž.službe?
17.prestanak po sili zakona?
18koji akt se donosi o prestanku drž službe?( rješenje)
19tko provodi upravni i inspekcijski nadzor?
20.što čini plaću?
21.kako se obračunava plaća?
22.tko donosi osnovicu plaće?(sindikat i vlada rh)
23.kako se određuje osnovica plaće?(kolektivnim pregovaranjem između sindikata i vlade rh)
24.temeljna prava drž.službenika?
25.dužnosti drž.službenika?
26.vrijednosti koeficjenata poslova radnih mjesta?
iz Koprićeve knjige pita ovo koliko ja znam, otprilike prema onom sto sam malo istrazila:
1.što je organizacijska kultura?
2.vrijednosti u javnoj upravi
3.tipovi organizacijske kulture
4. što je poduzetnička kultura?
5. što je upravljačka (menadžerska) kultura?
6. razlike između poduzetničke i upravljačke kulture
kolokvij 15.6.
Sengejeve discipline kod učeće orgavizacije, razlika između sustava odjela i karijernog sustava, AC, objasni tvrde i meke metode, zajedničke karakteristike u svim zemljama(komparativno istraživanje menadžerskih reformi), tehnike odabira javnih službenika, antimotivacijska teorija, problemi pri sustavima ocjenjivanja,legalistička i birokratska organizacijska kultura..
13.5.
-prava i dužnosti državnih službenika
-tko odlučuje o teškim povredama službenih dužnosti i koje su kazne
-kategorije i potkategorije radnih mjesta u državnoj službi
-službenici kao nositelji povlastice
-karakteristike službenika koje ih razlikuju od ostalih zaposlenika
-tri značenja strategijskog upravljanja
-što treba sadržavati klasifikacijski sustav
-administrativni(birokratski)model
-razlike između personalne funkcije i funkcije ULJP