AdBlock Detected

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.

  • Važna obavijest 30.11.2024.
    Forumom upravlja novi team studenata

    Postojeće registracije se odobrene.
    Nove registracije su OMOGUĆENE
    Nova adresa za slanje skripti je [email protected]

    Svoje skripte ili skripte koje ste dobili u razmjeni s ostalim kolegama, a kojih nema u našoj bogatoj Skriptarnici foruma pošaljite nam na gornju e-adresu.

    Ne zaboravite se aktivno uključiti u razmjenu iskustava i zanja na forumu.

Opće upravno pravo (arhivirano)

Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.

laminat

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
Dobil sam 3 iz 2.kolokvija..Jučer pisah samo pitanja iz prvog kolokvija..napisah 3 od 4 pitanja,po meni sam sasvim solidno objasnil..Ali,mene zanima jel postoji šansa da pošto sam dobil 3 iz kolokvija,da možda budu blaži prema ocjenjivanju ovog drugog dijela,tipa da me puste na usmeni ako skupim 9 od 20 bodova... :)
 

vlatkap

Magistar foruma, a i uprave. Aktivan član.
ovo su neka pitanja koja se znaju pojaviti na usmenom, može li netko odgovoriti na njih ?
1. sadržaj pravnih ljekova
2. obustava od izvršenja
3. izvlaštenje
5. faze izvlaštenja i vrste izvlaštenja
6. nabroji javna dobra
7. uputa o pravnom lijeku i njezin sadržaj
8. djelovi upravnog akta
9. da li neko javno dobro može biti u privatnom vlasništvu
10. koji zakon donosi upravni akt
11. koji organ daje rješenje o primitku u državljanstvo
12. proglašenje javnog dobra s primjenom
 

laminat

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
ovo su neka pitanja koja se znaju pojaviti na usmenom, može li netko odgovoriti na njih ?

2. obustava od izvršenja
8. djelovi upravnog akta
10. koji zakon donosi upravni akt
S obzirom da ja pišem samo gradivo iz 1.kolokvija,to su jedina pitanja na koja ti mogu kolko-tolko odgovorit :wink5:

2. Evo ti copy/paste iz skripte za ovo pitanje,mislim da je dovoljno ukratko objasnit,ovo sve kopirano čist sumnjam da treba štrebat,al da nađe..

OBUSTAVA OD IZVRŠENJA – radi se o privremenom prestanku mogućnosti primjene jednog općeg akta podzakonske prirode koja nastaje zato što je pravno ovlašteni nosilac kontrole takvog akta iskoristio pravo da ga obustavi od izvršenja zbog sumnje u njegovu ispravnost. Tada konačnu odluku donosi, u pravilu, neko drugo tijelo (tijelo više prema hijerarhijskom rangu od tijela koje je donijelo odluku o obustavi od izvršenja ili sud) koje odlučuje da li je do obustave od izvršenja trebalo doći ili ne, što onda, ima za posljedicu:
1. ili konačnu nemogućnost primjene općeg akta koji je obustavljen od izvršenja ili se
2. eliminira sama odluka kojom je došlo do obustave od izvršenja

Tko se može koristiti pravom na obustavu od izvršenja općih akata podzakonske prirode?
I) NADLEŽNO MINISTARSTVO prema Zakonu o ustanovama obustavlja od izvršenja statut ili opći akt ustanove ako smatra da je u suprotnosti s Ustavom, zakonom ili drugim propisom. Tada je to tijelo dužno u roku mjesec dana predložiti Vladi da sporni akt poništi ili ukine.

II) TIJELA DRŽAVNE UPRAVE prema Zakonu o sustavu državne uprave u postupku nadzora imaju pravo da obustave od izvršenja opće akte tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i pravnih osoba s javnim ovlastima u prenesenim im poslovima državne uprave te da predlože Vladi ili ukidanje propisa ili podnošenje zahtjeva Ustavnom sudu za ocjenu suglasnosti propisa s Ustavom odnosno zakonom

III) OPĆINSKI NAČELNIK, GRADONAČELNIK ODNOSNO ŽUPAN prema Zakonu o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga općine, grada, odnosno županije ima pravo obustaviti od primjene opći akt predstavničkog tijela ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis te zatražiti od predstavničkog tijela da u roku od 15 dana, otkloni uočene nedostatke. Ako predstavničko tijelo to ne učini, načelnik, gradonačelnik, odnosno župan ima dužnost da u roku 8 dana o tome obavijesti čelnika središnjeg tijela državne uprave koje je ovlašteno nadzirati zakonitost rada tijela jedinica lokalne i područne samouprave.

IV) TIJELO SREDIŠNJE DRŽAVNE UPRAVE prema Zakonu o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi nadzire zakonitost općih akata predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne samouprave u njihovom samoupravnom djelokrugu.

Općinski načelnik, gradonačelnik, odnosno župan dužni su u roku od 8 dana od dana donošenja dostaviti pročelniku županijskog ureda u čijem su djelokrugu poslovi opće uprave, statut i opće akte koje donosi predstavničko tijelo.
Pročelnik županijskog ureda ima dužnost izvršiti nadzor nad zakonitošću općeg akta te kad smatra da je takav opći akt u suprotnosti s Ustavom i zakonom donijeti, u roku od 8 dana od dana dostave, odluku o obustavi primjene općeg akta.
Ta odluka mora biti obrazložena i ona se bez odgađanja dostavlja općinskom načelniku, gradonačelniku, odnosno županu te predsjedniku onog predstavničkog tijela koje je donijelo opći akt.


8. DIJELOVI UA


I mene malo muči to pitanje,nigdi u knjizi ili u skripti nisam pronašo da piše koji su dijelovi UA..meni ko odgovor na ovo padaju elementi UA - autoritativnost,jednostranost,konkretnost,pr.djelovanje i pr.vezanost

10. koji zakon donosi upravni akt
neam poima:blushed:
 

Jadranka15

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
8. Dijeli Upravnog akta
Upravni akt mora u svome sadržaju imati određene elemente (dijelove)
radi lakšeg ostvarivanja svrhe zbog koje je sam akt donesen. Kada se akt
donosi u pismenom obliku, njegov sadržaj mora imati sastavne dijelove
koje predviđa pravna norma. Rješenje se sastoji od zaglavlja, uvoda,
izreke, obrazloženja, upute o pravnom lijeku, potpisa službene osobe i
otiska službenog pečata javnopravnog tijela.
U stvarima manjeg značenja u kojima se udovoljava zahtjevu stranke, a ne
dira se u javni interes niti u interes trećih osoba, rješenje se može sastojati
samo od izreke u obliku zabilješke u spisu, ako su razlozi za takvu odluku
očiti.

10. Zakon o općem upravnom postupku (ZUP) donosi upravni akt
 

Maryna

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
SADRZAJ UPUTE O PRAVNOM LIJEKU?odgovor mi treba ne mogu ga nigdje naci.molim vas hitno je

ja bi ovako odgovorila: U uputi o pravnom lijeku stranku se obaviještava da li ima mogućnost ulaganja pravnih lijekova (redovnih, izvanredovnih), u kojem roku i kojem organu, posredno ili neposredno ulaganje pravnih lijekova te da li pravni lijekovi odgađaju izvršenje rješenja.
 

marina2

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
ja bi ovako odgovorila: U uputi o pravnom lijeku stranku se obaviještava da li ima mogućnost ulaganja pravnih lijekova (redovnih, izvanredovnih), u kojem roku i kojem organu, posredno ili neposredno ulaganje pravnih lijekova te da li pravni lijekovi odgađaju izvršenje rješenja.
samo to.zar nema nesto u knjizi vise.
 

Jadranka15

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
Ovo je uobijačena uputa o pravnom lijeku (sredstvu) iz prekršajnog prava slijedi

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU:
Protiv ovog rješenja okrivljeni ima pravo žalbe Visoko prekršajnom sudu RH u Zagrebu u roku od 3 dana po primitku istog a putem ovog Prekršajnog suda u dva istovjetna primjerka bez takse.
 

paula

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
imam pitanje...da li zabrana izlaska od 3 mj. nakon 4. pada vrijedi i kad niste pali na usmenom nego nikad niste ni došli do usmenog
ako itko zna molila bi da mi odgovori, jer znam da ti inače kad padneš na komisiji stave štambilj zabrane izlaska a ovako ga nema
 

marina2

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
evo ljudi da vas malo pripremim na neke stvari...
usmeni i nije tako lagan kako se cini,shvate kad ucis iz skripte i jako pita prvi dio knjige tj.nacelo zakonitosti:pojam,pojam u zakonu,slucajevi nezakonitosti,objekt zakonitosti,materijalno i formalno pravo kod zakonitosti,pita puno kontrolu uprave od ustavnog suda,upravnog suda,pucki pravobranitelj,drustveni nadzor.to cijelo poglavlje.pazite kako se izrazavate kad objasnjavate ta sva rjesenja,zalbe,postupak.jer nije sve isto.neznam kako da vam objasnim...kojim zakonom se ureduje pojam ili donosenje uprave.(nije zakon o upravnom postupku ili je samo jedan dio)
.i td.pismeni se ponavljaju pitanja al usmeni je tezi

imam pitanje...da li zabrana izlaska od 3 mj. nakon 4. pada vrijedi i kad niste pali na usmenom nego nikad niste ni došli do usmenog
ako itko zna molila bi da mi odgovori, jer znam da ti inače kad padneš na komisiji stave štambilj zabrane izlaska a ovako ga nema
ne znam..
 

Marinica

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
imam pitanje...da li zabrana izlaska od 3 mj. nakon 4. pada vrijedi i kad niste pali na usmenom nego nikad niste ni došli do usmenog
ako itko zna molila bi da mi odgovori, jer znam da ti inače kad padneš na komisiji stave štambilj zabrane izlaska a ovako ga nema
o u oba slučaja
znači ako izađeš na pismeni ispit i padneš dobiš zabranu
a opet ako i prođeš pismeni a padneš usmeni opet dobiš zabranu
 

Maryna

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
ja sam na usmenom bila kod asistentice Ofak. Jako ugodna ispitivačica, pomaže podpitanjima, navodi te na odgovor, izvlači iz tebe... mene je pitala pojam uprave, u kojem je zakonu kod nas definiran (zakon o sustavu državne uprave), tijela državne uprave, poslovi državne uprave i koje vrste nadzora obavljaju upravni organi!
 

laminat

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
Jučer položil kod Ofakove...:headbang: Lana je jedan doista ugodan ispitivač,iako sam prvi odgovaral i neam poima kak su ostali prošli,dojma sam da je lakše proć nego past..:Hail: Mene je pitala kak upravni sud kontrolira upravu i ustavnu tužbu..ovo prvo nisam znal u ispitu pa me pitala jel bi joj znal objasnit,a ja to baš ponovil za svaki slučaj :luxhello:

I moram pohvalit profesore koji nisu kasnili,rekli u 11 budu rezultati i doista su bili koju minutu iza 11 tak da nije bilo nervoznog čekanja kao kod mnogih drugih ispita :ceka:

I da,ja sam pisal samo prvi kolokvij.skupih 11 od 20 bodova,malo mi se čini ko da škrtari na bodovima,al nema veze..Trojka je u indexu :headbang:
 

mateja19

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
ja u četvrtak položila kod asistenta,nisam sigurna kako se zove,stanišić ili tako nešto.uglavnom,meni se čini da je pismeni teži od usmenog.na usmenom pita pitanja o kojima traži odgovor bez da ide u dubinu toga,a ako ne znaš prelazi na drugo pitanje.super ispitivač,ugodna i smirena atmosfera,daje stvarno šansu...ma super!

po mom iskustvu za prolaz je itekako dovoljna skripta,ali se treba naučiti sve (iako sam ja preskočila onaj dio o odnosima uprave) i sve što je bilo na pismenom,usmenom...i pitanja koja se vrte tu na forumu sve sam našla u skripti.nije bilo ništa izvan nje.također prekršajni zakon i o državljanstvu se po meni ne treba učiti posebno jer je sve obuhvaćeno u skripti.ja išla prvi put i prošla tako da preporučam skripticu od 118 strane.
 

laminat

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
uglavnom,meni se čini da je pismeni teži od usmenog.na usmenom pita pitanja o kojima traži odgovor bez da ide u dubinu toga
Isto se slažem da je pismeni 90% posla iz ovog predmeta,usmeni je praktički samo formalnost..A na pismenom mi se čini da ne dijele bodove šakom i kapom,za taj pismeni treba dost u detalje to naučit,bar se meni tak čini..Meni osobno najteži pismeni na drugoj godini,čak bi reko i teži od nauke..:laughing: :wink5:
 

mateja19

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
pretpostavljam da misliš načelo samostalnosti u obavljanju poslova državne uprave:

U FUNKCIONALNOM smislu: tijela vrše poslove iz svoje nadležnosti samostalno uz poštivanje pravne norme i potpunu odgovornost te

U ORGANIZACIJSKOM OBLIKU: u svakoj teritorijalnoj jedinici njeno predstavničko tijelo formira vlastitia upravna tijela samostalno prema svojim uvjetima i potvrdama koja mu onda odgovaraju.
 

Jadranka15

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
Današnja pitanja sa pismenog dijela ispita:
1.Objasni POA za upravu
2.Kada Upravni akt prestaje važiti
3.Objasni greška u cilju i svrsi
4.Odnos tijela državne uprave s predstavničkim tijelom
5. Funkcionalno ili materijalno gledište
6.Odgovornost države na štetu – kroz povijest
7.Ovlasti suda kad odlučuje o zakonitosti rješenja o izvlaštenju
8.Zastara prekršajnog progona, tijek i prekid zastare

Rezultati iz pismenog dijela ispita su u četvrtak u 11,30 sati u ĆM 4 u dvorištu
Sretno.

Evo i odgovore na pitanja, ako sam kod nekih možda kiksala neka me se ispravi
1.Objasni POA za upravu
Za područje djelovanja državne uprave podzakonski općenormativni akti imaju posebnu važnost zbog dva razloga.

1. među pravnim pravilima upravnog prava velik je broj pravila podzakonske prirode – ta primjena podzakonskih akata smatra se glavnom razlikom kad se izvori upravnog prava i njihove specifičnosti uspoređuju s izvorima drugih pravnih grana (posebno sudskog prava). Tijela državne uprave primjenjuju podzakonske općenormativne akte mnogo više nego druga državna tijela.

2, državna uprava, u okviru svoje nadležnosti, ima ovlast donošenja pravnih pravila, podzakonskih općenormativnih akata. Kolika će širina te ovlasti biti ovisi: od oblika društveno političkog uređenja, stava ustavotvorca i njegovo gledanje na ulogu državne uprave u konkretnoj društvenoj sredini u određenom vremenu, zatim način na koji su uređeni međusobni odnosi između predstavničkog tijela i tijela državne uprave.

Granice ovlasti državnoj upravi da donosi opće akte kreću se od najširih u situacijama kad državna uprava (vlada) skoro potpuno supstituira zakonodavno (predstavničko) tijelo i kad svojim aktima uređuje najvažnija pitanja društvenog interesa, do simboličnih ovlasti prema kojima državna uprava raspolaže samo mogućnošću da pod određenim uvjetima donosi podzakonske općenormativne akte isključivo za provedbu zakona.

2.Kada Upravni akt prestaje važiti
Upravni akt prestaje važiti kada se izvrši ovlaštenje i dužnost koji su sadržani u aktu, nastupanjem raskidnog ugovora ili raskidnog roka, smrću adresata ako se radi o strogo osobnim ovlaštenjima, ako ga nadležni organ stavi van snage, ako se zakonom zabrani vršenje određenje djelatnosti pa se istovremeno ukidaju i sva rješenja koja su bila donesena u vršenju te djelatnosti, ako je akt donesen povodom neke stvari sa propašću iste akt prestaje da važi.

3.Objasni greška u cilju i svrsi
Utvrđivanje cilja i svrhe mora biti prisutno i kad se u izvršavanju pravnog pravila donose akti sa slobodnom (diskrecijskom) ocjenom. Zakon o općem upravnom postupku normira, da u upravnim stvarima, u kojima je organ zakonom ili na zakonu zasnovanom propisu ovlašten rješavati po slobodnoj ocjeni, rješenje mora biti doneseno u granicama ovlasti i u skladu s ciljem s kojim je ovlast dana (članak 5).

4.Odnos tijela državne uprave s predstavničkim tijelom
Ta kontrola počiva na 2 osnove:
1. na načelnoj odgovornosti uprave predstavničkom tijelu i
2. na ustavnoj, tj. zakonskoj ovlasti predstavničkog tijela da kontrolira upravu
I. Načelni pristup ustavotvorca, tj. zakonodavca o položaju predstavničkog tijela i tijela izvršne vlasti

Hrvatski sabor je predstavničko tijelo građana i nositelj zakonodavne vlasti u Republici

Vlada RH obavlja izvršnu vlast, te je odgovorna Hrvatskom saboru koji nadzire njezin rad. Predsjednik i članovi Vlade zajednički su odgovorni za odluke koje donosi Vlada, a osobno su odgovorni za svoje područje rada.

U jedinici lokalne i područne (regionalne) samouprave predstavnička su tijela građana i tijela lokalne, tj. područne samouprave: općinsko, tj. gradsko vijeće i županijska skupština.

Izvršna tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave su:
 u općini = općinski načelnik i općinsko poglavarstvo,
 u gradu = gradonačelnik i gradsko poglavarstvo,
 u županiji = župan i županijsko poglavarstvo.

Poglavarstvo je odgovorno predstavničkom tijelu.

5. Funkcionalno ili materijalno gledište

Funkcionalno ili materijalno gledište
kao polazna točka ovog gledišta uzima se funkcija odnosno sadržaj upravne djelatnosti – javnu upravu u materijalnom smislu tvore upravne djelatnosti.
I ovdje postoje različita stajališta određivanja pojma uprave u funkcionalnom ili materijalnom smislu, a dva su osnovna:
- negativan način prema kojem bi državna uprava bila ona djelatnost koja nije ni zakonodavstvo ni sudstvo (kad se izuzmu zakonodavstvo i sudstvo sve što ostaje čini državnu upravu).

- pozitivan način – u francuskoj teoriji uprava se kao funkcija izražava pravnim aktima što ih donosi i akcijama koje poduzima.

6.Odgovornost države na štetu – kroz povijest
U povijesnoj retrospektivi, razvoj građanske države pokazuje različite faze s obzirom na odgovornost za štetu i obvezu naknade:
• prvu fazu ranijeg razvoja (do polovine 19, stoljeća, a negdje čak i poslije) s načelnom neodgovornošću države za štetu nastalu trećim osobama iz obavljanja službe,

• drugu fazu (polovinom 19. stoljeća) kod su ustanovljene odgovornosti za ona područja djelovanja države gdje ona nastupi kao privatna osoba (bez atributa vlasti) i

• treću fazu novijeg razvoja (na kraju 19. stoljeća) u kojoj do potpunijeg izražaja dolazi načelo odgovornosti države odnosno njezinih službenih osoba za štetu koju u obavljanju službe počine građanima i drugim subjektima.

7.Ovlasti suda kad odlučuje o zakonitosti rješenja o izvlaštenju

Ovlasti suda = OVLASTI SUDA KAD ODLUČUJE O ZAKONITOSTI RJEŠENJA O IZVLAŠTENJU

1. Prije svega sud ima pravo odbaciti tužbu. Ta ovlast pripada predsjedniku suda ako utvrdi da postoje procesni nedostaci koji onemogućavaju postupanje po tužbi. Odbacivanje tužbe vrši se rješenjem protiv kojega je dopušten prigovor u roku 8 dana od primitka rješenja. O prigovoru odlučuje vijeće županijskog suda sastavljeno, od tri suca i to na nejavnoj sjednici.

2.Druga je mogućnost vijeća suda da presudom (također na nejavnoj sjednici) poništi upravni akt bez dostavljanja tužbe na odgovor. Takvo poništavanje, vijeće suda može provesti ako utvrdi da su u upravnom postupku učinjene osobito teške povrede postupka ili da je materijalno pravo očigledno pogrešno primijenjeno.

3.Ako vijeće suda nije iskoristilo niti jednu od spomenutih mogućnosti onda provodi postupak u kojemu odlučuje o tužbi. Pri tome, vijeće suda ima pravo odbaciti tužbu rješenjem i to ako takvo odbacivanje nije proveo predsjednik vijeća iz prije spomenutih razloga.

O tužbi vijeće odlučuje presudom i pri tome ima dvije mogućnosti:
1. da tužbu odbije
2. ili da je uvaži (prihvati)


8.Zastara prekršajnog progona, tijek i prekid zastare

(1) Prekršajni se progon ne može pokrenuti kad protekne dvije godine od počinjenja prekršaja.

(2) Posebnim se zakonom može propisati dulji rok za pokretanje prekršajnog postupka za prekršaje propisane tim zakonom ali ne dulji od tri godine.

(3) Zastara ne teče za vrijeme za koje se prema zakonu prekršajni progon ne može poduzeti ili se ne može nastaviti.

(4) Zastara se prekida svakom postupovnom radnjom nadležnog tijela koja se poduzima radi prekršajnog progona počinitelja zbog počinjenog prekršaja.

(5) Nakon svakog prekida zastara počinje ponovno teći.

(6) Zastara prekršajnog progona nastupa u svakom slučaju kad protekne dvaput onoliko vremena koliko je prema zakonu određena zastara prekršajnog progona.

(7) Propisi o zastari, njezinom tijeku i prekidu odnose se i na stegovne kazne koje sud izriče tijekom postupka.
 
Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.
Na vrh

AdBlock Detected

We get it, advertisements are annoying!

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks useful features of our website. For the best site experience please disable your AdBlocker.

I've Disabled AdBlock
No Thanks