Bok!Svim forumašima želim Sretan Božić!Da se nadovežem na tvoju poruku Jadranka15...Gledala sam pod naslov EUP-približavanje nacionalnih uprava(395-406str.),one druge literature nemam(123-154str.),ali uopće nisam našla skraćenice CIF i TQM(kaj uopće to znači),pa te molim ak možeš da mi na to odgovoriš ili bilo tko drugi ak zna jer se to pitanje pojavljuje na ispitu...Hvala...
TQM (total quality managment)=cjelovito upravljanje kvalitetom bilo u privatnom ili javnom sektoru.
= menadžersko usmjerenje fokusirano na korisnike koje kontinuirano nastoji unaprijediti procese djelovanja organizacije korištenjem analitičkih sredstava i timskog rada koji uključuje sve zaposlenike.
Sredstva TQM:
-povelje javnih službi
-modeli utemeljeni na iskustvima privatnog sektora
CAF=zajednički okvir za ocjenjivanje organizacija u javnom sektoru.
= menadžersko sredstvo za poboljšanje učinka organizacija javnog sektora uz upotrebu sredstava cjelovitog menadžmenta kvalitete
=model je konstruiran u obliku upitnika kojem je cilj identificirati točke u upravnoj organizaciji koje je potrebno poboljšati
=bitna karakteristika modela je samoocjenjivanje (sudjeluju sve skupine zaposlenih u organizaciji)
=područje upotrebe - od nacionalne uprave do lokalnih uprava
=CAF se sastoji od 27 detaljnih pitanja o organizaciji, u 9 najvažnijih područja-odgovori na ta pitanja akcijski su plan za poboljšanje kvalitete organizacije
Područja koja se ispituju:
1.vodstvo
2.strategija i planiranje
3.upravljanje ljudskim potencijalima
4.partnerstvo i resursi
5.upravljanje procesima i reformom;
te četiri aspekta rezultata
6. orijentacija na korisnike, odnosno građane
7.ljudi
8.društveni rezultati
9.ključni rezultati izvedbe
Svrhe:
1. obuhvatiti jedinstvene značajke organizacija javnog sektora
2. sredstvo za službenike koji žele poboljšati djelovanje svoje organizacije
3. poveznica između raznih modela koji se koriste u okviru menadžmenta kvalitete
4. olakšati benchmarking organizacija javnog sektora
Karakteristike:
1. samoocjenjivanje
2. raznoliko područje upotrebe
4 glavna cilja:
1. ukazati na smjer kojeg treba slijediti kako bi se poboljšalo funkcioniranje organizacije
2. mjeriti napredak organizacije
3. identificirati dobru praksu koja se očituje u visoko bodavanim kriterijima
4. pomoći utvrditi partnerske organizacije od kojih treba učiti
- Konferencija u Rimu- studeni, 2003-kao jedan od najvažnijih zaključaka istaknula je potrebu usvajanja nacionalnih strategija za implementaciju CAF-a kao sredstva modernizacije uprave.
Nadam se da sam pomogla:laughing: