AdBlock Detected

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.

  • Važna obavijest 30.11.2024.
    Forumom upravlja novi team studenata

    Postojeće registracije se odobrene.
    Nove registracije su OMOGUĆENE
    Nova adresa za slanje skripti je [email protected]

    Svoje skripte ili skripte koje ste dobili u razmjeni s ostalim kolegama, a kojih nema u našoj bogatoj Skriptarnici foruma pošaljite nam na gornju e-adresu.

    Ne zaboravite se aktivno uključiti u razmjenu iskustava i zanja na forumu.

Europski upravni prostor i nacionalna uprava

Maja69

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
arhitektura EU
danas eu ima trojaku strukturu na tri stupa. takva je struktura ishod dogovora država članica postignutog na međuvladinim konferencijam, koje su završile usvajanjem ugovora iz maastrichta 1992. god. kojim je uspostavljena eu.
Prvi stup današnje eu čine 2 europske zajednice: E uropska zajednica i Europska zajednica za atomsku energiju, treća, Zajednica za ugljen i čelik prestala je postojati sredinom 2002. god.
Drugi stup čini zajednička vanjska i sigurnosna politika
Treći stup: suradnja država u unutarnjim poslovima te pravosudna suradnja u pitanjima kaznenog prava.

Demografksi deficit u EU
-institucionalna dimenzija- EU je nedovoljno demokratična
-psiho-socijalna dimenzija- EU je daleka i nerazumljiva prosječnom građaninu- ne postoji osjećaj zajedničke europske pripadnosti
Demografski deficit- institucionalna dimenzija- rješenja:
-jačanje nacionalnih parlamenata
-jačanje odgovornosti tijela EU
-jačanje uloge Europskog parlamenta
-inicijative za pojednostavljivanje organizacije i donošenje odluka
-veća transparentnost u radu institucija Unije
 

blabla

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
arhitektura EU
danas eu ima trojaku strukturu na tri stupa. takva je struktura ishod dogovora država članica postignutog na međuvladinim konferencijam, koje su završile usvajanjem ugovora iz maastrichta 1992. god. kojim je uspostavljena eu.
Prvi stup današnje eu čine 2 europske zajednice: E uropska zajednica i Europska zajednica za atomsku energiju, treća, Zajednica za ugljen i čelik prestala je postojati sredinom 2002. god.
Drugi stup čini zajednička vanjska i sigurnosna politika
Treći stup: suradnja država u unutarnjim poslovima te pravosudna suradnja u pitanjima kaznenog prava.

Demografksi deficit u EU
-institucionalna dimenzija- EU je nedovoljno demokratična
-psiho-socijalna dimenzija- EU je daleka i nerazumljiva prosječnom građaninu- ne postoji osjećaj zajedničke europske pripadnosti
Demografski deficit- institucionalna dimenzija- rješenja:
-jačanje nacionalnih parlamenata
-jačanje odgovornosti tijela EU
-jačanje uloge Europskog parlamenta
-inicijative za pojednostavljivanje organizacije i donošenje odluka
-veća transparentnost u radu institucija Unije
samo 1 hint: prema lisabonskom ugovoru nestaje 3.stup (tj."seli" se u 1. brijem) pa možda da i to naglasiš ako bude to pitanje ;)
 

archi

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
samo 1 hint: prema lisabonskom ugovoru nestaje 3.stup (tj."seli" se u 1. brijem) pa možda da i to naglasiš ako bude to pitanje ;)
Jel Lisabonski ugovor isto treba napisati kad se traže osnivački ugovori s izmjenama i dopunama? Mislim, pretpostavljam da treba, al u prezentacijama nije naveden.. Više ne znam ni kako se zovem.. :blushed:
 

blabla

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
Jel Lisabonski ugovor isto treba napisati kad se traže osnivački ugovori s izmjenama i dopunama? Mislim, pretpostavljam da treba, al u prezentacijama nije naveden.. Više ne znam ni kako se zovem.. :blushed:
mislim da treba :laughing: tj.uvjerena :crazy:
 

malabudala

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
može li mi netko odgovoriti na nekoliko pitanja, plizz...:mellow: :crying2: :confused2:

1. 2 najvažnije upravne doktrine i po čemu se razlikuju ?
2. uloga suda u eup-u
3.koje uvjete trebaju ispunjavati državni službenici prema SIGMI?
4.problemi tranzicijskih zemalja što se tiče uprave?
5.uvjeti zemalja kandidata prema sigmi?
6.tri vrste interesnih grupa koje djeluju u EU?
7.utjecaj e-suda na tranzicijske zemlje
8.razlozi nastajanja good governance
9.3 strukturalna elementa regulatornih agencija

hvala!
 

Latica

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
može li mi netko odgovoriti na nekoliko pitanja, plizz...:mellow: :crying2: :confused2:

1. 2 najvažnije upravne doktrine i po čemu se razlikuju ?
2. uloga suda u eup-u
3.koje uvjete trebaju ispunjavati državni službenici prema SIGMI?
4.problemi tranzicijskih zemalja što se tiče uprave?
5.uvjeti zemalja kandidata prema sigmi?
6.tri vrste interesnih grupa koje djeluju u EU?
7.utjecaj e-suda na tranzicijske zemlje
8.razlozi nastajanja good governance
9.3 strukturalna elementa regulatornih agencija

hvala!
Evo nekih odgovora. Nisam baš 100% sigurna u ovo 4. pitanje, ali moglo bi biti to :happy:

1. Dvije najvažnije upravne doktrine i po čemu se razlikuju?
To su doktrina nove javne uprave i novi jadni menadžment.
- Doktrina nove javne uprave bila je utjecajna potkraj 1960.-ih i tijekom 1970.-ih u SAD. Naglasak je bio na socijalnim i političkim vrijednostima kao što su društvena pravednost, etičnost, odazivnost, participacija, zaštita manjima i njihova zastupljenost u upravi. Upravne su organizacije, smatralo se, postale veći problemi od društvenih situacija za popravljanje kojih su bile izvorno kreirane. Tešište se mora premjestiti na javne programe. Doktrina nove javne uprave inspirirana je lijevi, progresivnim idejama nabujalim u kriznim okolnostima.
- Od 1980.-ih je vrlo utjecajna doktrina novog javnog menadžmenta. Utemeljena je u drugačijim društvenim, ideološkim i političkim okolnostima. Izraz je nastojanja konzervativnih političkih snaga da učvrste temeljnu klasnu strukturu kapitalističkog društva, ograniče socijalnu dimenziju države i čak reafirmiraju odnose nejednakosti. Ta doktrina obilježena je orijentacijom prema ekonomičnosti, efikasnosti i efektivnosti. Državnu upravu i čitav javni sektor treba podvrgnuti tržišnim načelima, razvoju poduzetničkog ponašanja i uglavnom pokušaju da se većina vrijednosti privatnog sektora nametne javnom sektoru. Mjere i učinci se mogu klasificirati na strukturne, funkcionalne, personalne i druge…. Najvažniji zagovornici NJM u npr. Svjetska banka i Međunarodni monetarni fond…
2. Uloga suda u EUP-u?
- Odluke Europskog suda imaju najznačajniji utjecaj u difuziji i sintetiziranju različitih upravnih rješenja zemalja članica Unije. Iako članice mogu same odrediti kakva će biti organizacija njihove javne uprave, pravno obvezujuće odluke Suda neposredno utječu na organizaciju i djelovanje nacionalnih uprava svih članica. Presude Europskog suda su glavni izvor općeg upravnog prava u EU. ES je odigrao glavnu ulogu u oblikovanju EUP-a oslanjajući se prije svega na već utvrđena opća načela upravnog prava. Sud je utvrdio zajednički acquis upravnih načela koji oblikuje standarde dobre uprave u zemljama članicama. To su vladavina prava, zakonitost, transparentnost, efikasnost, učinkovitost upravnog djelovanja javnih tijela.

4. Problemi tranzicijskih zemalja što se tiče uprave?
- promjene u upravnim sustavima Istočne i srednje Europe započete 1990-ih su kompleksne jer se odvijaju simultano s promjenama u gospodarskom sustavu i državnim strukturama. Na Istoku je tranzicija u novi tip političkog uređenja nastupila prije tranzicije na tržišno gospodarstvo. Tranzicijske zemlje su u vrlo teškom gospodarskom stanju i opterećene sustavima socijalne pomoći koje više ne mogu održavati, upravo u vremenu i okolnostima kad socijalni problemi postaju najizraženiji. Tranzicijski proces u mnogim je zemljama započinjao nekritičnim prihvaćanjem od strane zapadnih vlada i međunarodnih organizacija agresivno nametanih iskustava zapadnoeuropskih zemalja i OECD-a. Pokušalo se u kratkom vremenu sve „pokriti“ zapadnim modelom. Tek su nakon neuspjelih reformi te zemlje počele uključivati domaće ekspertize i izrađivati vlastite nacionalne strategije.
- Problem upravnih reformi u tranzicijskim zemljama mora se sagledavati šire od glatkog tehničko-menadžerskog prijelaza.. Reforme se odvijaju u složenijem i širem kontekstu izgradnje novog državnog ustroja i utemeljenja demokratske vladavine.
- sve tranzicijske zemlje suočile su se s neadekvatnošću vlastitih javnih uprava u promijenjenom političkom, ekonomskom i kulturnom okolišu. Iako je pad komunizma delegitimizirao naslijeđene upravne sisteme, upravne reforme značajno su zaostajale za političkim i ekonomskim reformama u tranzicijskim zemljama.
5. Uvjeti zemalja kandidata prema SIGMA-i?
Skup standarda koji se od strane SIGMA-e postavljaju pred države kandidate EU:
- vladavina prava, u smislu pravne sigurnosti i predvidivosti upravnog djelovanja i odluka. Prvenstveno se odnosi na načelo zakonitosti kao suprotnost arbitrarnosti u javnom odlučivanju kao i potrebu poštivanja legitimnih očekivanja građana. Uključuje nepristranost, nediskriminaciju, hijerarhiju pravnih propisa, nadzor uprave od strane neovisnog sudstva, kao i načela razmjernosti, pravičnosti, pravovremenog rješavanja, profesionalizma….
- otvorenost i transparentnost kojima se nastoji osigurati nadzor upravnih postupaka i rezultata te njihova sukladnost s ranije utvrđenim pravilima. Naglasak na dužnost obrazloženja upravnih odluka.
- odgovornost javne uprave drugim upravnim, zakonodavnim te sudskim tijelima kojom se nastoji osigurati ponašanje u skladu s vladavinom prava. Očituje se formaliziranjem postupaka i definiranjem nadzornih mehanizama
- efikasnost u korištenju javnih prihoda i učinkovitost u postizanju ciljeva politika koji su utvrđeni zakonima i provedbenim propisima.


8. Razlozi nastajanja „good governance“?
- 1990-ih počinju se isticati brojne loše karakteristike novog javnog menadžmenta odnosno loši učinci minimizirajućih i tržišnih reformi javne uprave. Zamućivanje linija političke odgovornosti, loši kontakti s javnošću, smanjenje transparentnosti, korupcija, troškovi, zanemarivanje prava građana….su samo neke od tih karakteristike. Stoga UN, OECD, MMF i Svjetska banka počinju zagovarati dobru upravu (dobru vladavinu).

9. Tri strukturalna elementa regulatornih agencija?
- Upravni odbor – koji određuje program rada, izvore financiranja te određuje političke ciljeve i postavlja smjernice. Uvijek uključuje predstavnike država članica i Komisije, kao i nekih drugih tijela ili entiteta
- Izvršni direktor – kojeg imenuje upravni odbor ili Vijeće. Odgovara za djelovanje i provedbu programa agencije
- Jedan ili više tehničkih ili znanstvenih odbora sastavljenih od stručnjaka.
 

manya

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
ako netko zna odgovor na ova pitanja, moliim ju/ga da mi pomogne...

1.koje javne službe razlikuje bijela knjiga(i objasni razliku)?
2.TQM-sredstva?
3.čimbenici oblikovanja eup-a(objasni)?
4.specifičnosti tj. značajke tranzicijskih zemalja?
5.dva oprečna procesa upr. reformi u postsocijalističkim zemljama?
6.razlozi nastanka EZ -detaljnije?
 

IHUZEJ

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
TQM
Nakon prve faze u kojoj se kvaliteta procjenjivala u smislu poštivanja materijalnih i formalnih pravila kako bi se izbjegla artitrarnosti i ostvarilo načelo zakonitosti te druge faze koja se javlja krajem 60-ih i usmjerena je na određene karakteristike proizvoda, od kraja 80-ih pojam kvalitete uključuje i postizanje zadovoljstva korisnika i obuhvaćen je izrazom cjelovito upravljanje kvalitetom(total quality mangement, TQM).Cilj tzv.pokreta za kvalitetu jest povećanje učinkovisti,transparentnosti, pristupačnosti i pružanja kvalitetnih javnih usluga korisnicima, a očituje se u dva glavna pravca: prvo, kao svojevrstan pokret usmjeren na donošenje povelja javnih službi, te drugo, kao primjena manje-više adaptiranih modela upravljanja kvalitetom iz privatnog sektora, kao što su npr. EFQM,ISO,CAF,BSC,PSEM.
-------------------------------------------------------------------
Čimbenici oblikovanja EUP-a
1. presude Europskog suda
2 Zakonodavne aktivnosti institucija Europske unije sektorskog karaktera
3. kontakti upravnih službenika i dužnosnika međusobno te s Eur.komisijom
4. međusobna infekcija upravnih sistema zemalja članica te infekcija načelima i pravom Unije - (preuzimanje dobre prakse)
5. problem „implementacijskog deficita“ koji označava suprotnost između učinkovite i uniformne provedbe prava Unije i zahtjeva za upravnom autonomijom članica
6. promjena međunarodne klime koja umjesto agresivnog propagiranja Novog javnog menadžmenta ističe potrebu uvažavanja specifičnosti pojedinih zemalja te nemogućnost pronalaženja univerzalnog rješenja
7. doktrina i pravo dobre vladavine
8. metoda otvorene koordinacije
9. formiranje informacijskog društva
10. međusobne rasprave o najboljoj praksi
Čimbenici oblikovanja mogu se podijeliti u 2 skupine- glavne i sporedne
-glavni čimbenici proizlaze iz djelovanja institucija EU:
1)presude Eur.suda
2)djelovanje Eur.vijeća i Vijela EU
3)djelovanje Eur.komisije
-sporedni čimbenici uklučuju interakciju upravnih službenika na europskom nivou,tradiciju preuzimanja rješenja iz jednog u drugi upravni sistem, utjecaj međunarodnih doktrina itd
--------------------------------------------------------------------------------
Dva oprečna procesa slabljenje središnje moći i izgrađivanje čvršće i sposobne centralne vlasti
• jačanje središnje vlasti – mnoge su reforme, isprva označene kao neoliberalne, eksplicitno povećale i jačale ulogu države,koje se modernizacijska uloga pokazala ključnom i gospodarskom i osobito u političkim te institucionalnim promjenama
-sposobna izvršna vlast za donošenje odluka i izgradnju kapaciteta oblikovanja javnih politika
-u zemljama kandidatima za članstvo u EU reforma javne uprave obuhvaćala je usvajanje eur.standarda koji su podrazumijevali profesionalne i sposobne službenike s točno određenim pravima,obvezama i odgovornostima
• Slabljenje središnje vlasti – decentralizacija teritorijalnih upravnih sistema, ograničavanje centralne moći države.
Bijela knjiga razlikuje službe od općeg gospodarskog interesa i negospodarske službe
Gospodarske (komercijalne) javne službe-za njih vrijedi tržišni princip, ali u skladu s javnim interesom. Javna vlast zadržava odgovornost za njihovo obavljanje te regulira modalitete pružanja tih usluga i obavljanja službi, određuje standarde i vrši kontrolu.
Pravni oblici u kojima se javljaju su javna trgovačka društva i javno-privatno partnerstvo.
Među gospod.javne službe spadaju: pošta, telekomunikacije, energenti, upravljanje otpadom, opskrba vodom i dr.
Negospodarske (nekomercijalne) javne službe su službe koje us društveno korisne i potrebne, kojima se zadovoljava javni interes bez izričite namjere stjecanja dobiti.
Temeljni oblik u kojem se javljaju su javne ustanove.
Među negospod.javne službe spadaju: zdravstvene službe, obrazovanje, socijalna skrb, te druge društvene, tehničke, statističke i dr.službe negospodarske prirode.
Službe od općeg interesa - pružaju tržišne i netržišne usluge za koje javna vlast određuje da su od javnog interesa i koje su predmet posebnih obveza u pogledu obavljanja javnih službi (pružanja javnih usluga)
-obveze javnih službi-posebni zahtjevi koje vlasti postavljaju pružateljima službi kako bi se osiguralo ostvarenje ciljeva od javnog interesa.
Koncept univerzalne službe podrazumijeva definirani minimalni skup usluga specificirane kvalitete koji je dostupan svim korisnicinma bez obzira na njihov geografski položaj i po pristupačnoj cijeni ovisno o specifičnim nacionalnim uvjetima. Načela: jednakost, univerzalnost, dobra praksa, transparentnost uprave, određivanje cijena i financirnja, nezavisna kontrola. Pružanje usluga se uvijek odnosi na univerzalno pravo da se usluge koje ljudi trebaju za učinkovito funkcioniranje u društvu i društva dobiju kontinuirano i po razumnim uvjetima u pogledu cijene i kvalitete.
--------------------------------------------------------------------------
Interesne skupine koje djeluju u EU

1)privatne- žele postići određeni ekonomski interes
2)javne- usmjerene na ostvarivanje ne ekonomskog cilja
3)inicijativa vlade
--------------------------------------------------------------
3 STRUKTURALNA ELEMENTA REGULATORNIH AGENCIJA:
1. izvršni odbor - (izvršnog direktora imenuje upravni odbor ili Vijeće) odgovara za djelovanje i provedbu programa agencije

2. upravni odbor - određuje program rada, izvore financiranja te određuje političke ciljeve i postavlja smjernice; uvijek uključuje predstavnike dražava članica i Komisije, kao i nekih drugih tijela ili entiteta
3. stručnjaci - jedan ili više tehničkih ili znanstvenih odbora sastavljenih od stručnjaka
------------------------------------------------------------------------
5 europskih standarda u pogledu službeničkog zakonodavstva
SIGMA (Support for Improvement in Governance and Menadgment in central and eastern European countries)- institucija koja je usvojena 1992. sa ciljem pomoći tranzicijskim zemljama u reformama i pristupu EU.
SIGMA je utvrdila pristupne kriterije kroz skup standarda koji se primjenjuju u EU i vode svakodnevno ponašanje upravnih službenika, a to su:
1.djelovanje u javnom interesu – odvajanje javne i privatne sfere od presudne važnosti te stoga javni interes treba imati prioritet i biti zaštićen od upletanja privatnih interesa
2.depolitizacija i profesionalizacija državne službe- odvajanje politike od uprave je nužno jer unutar javne domene postoje dva odvojena, iako međusobno povezena, dječa koja počivaju na različitoj logici i izvoru legitimiteta i imaju različitu prirodu
3.odgovornost državnih službenika – zahtjev za razvojem indiv.odgovornosti i napuštanjem prijašnje prakse kolektivnog odlučivanja što uključuje jasno definiranje odgovornosti za odluke i postupke te regulaciju odgovarajućih mehanizama i njihovo provođenje u praksi
4.jasno definirana prava i obveze državnih službenika te odgovarajući stupanj zaštite službe i visine plaća
5.merit načelo- zapošljavanje i napredovanje u službi trebaju biti utemeljeni na sposobnostima uz isključivanje mogućnosti patronaže,diskriminacije i proizvoljnosti


-Također u svojim dokumentima utvrđuje skup standardi za jačanje upravnih kapaciteta, poput: profesionalnost, politička neutralnost, ne korumpiranost, lojalnost, nepristranost, upravljanje ljudskim resursima, jednaki ulazak u službu, kvaliteta službenika i sl..
EUROPSKI STANDARDI U POGLEDU SLUŽBENIČKOG ZAKONODAVSTVA
1. Javni interes iznad privatnog
2. Odvajanje politike i uprave
3. Osobna odgovornost službenika za rad
4. Stabilnost
5. Plaća
6. Merit princip
MERIT SISTEM?
Podrazumijeva sustav nagrađivanja prema sposobnostima. Osnovna ideja je objektivnim metodama odabrati najsposobnije službenike i ubrzati njihovo napredovanje u službi, potiče zapošljavanje i napredovanje osoba odgovarajućeg obrazovanja i sposobnosti te na taj način izravno pridonosi profesionalizaciji javne uprave.
----------------------------------------------------------------------------

Uloga suda i funkcija
Uloga mu je osiguranje poštivanja prava pri primjeni i tumačenju osnivačkih ugovora tj. osigurati ujednačenu primjenu prava u čitavoj Europskoj uniji
Funkcije:
- presuđivanje (zakonitost akata i postupaka
- tumačenje (osnivačkih ugovora, prava EU)
- politička uloga (tzv. konstitucionalizacija ugovora)
------------------------------------------------------
uvjeti zemalja kandidata prema sigmi?
-procjenjuje spremnost zemalja kandidata za članstvo, ocjenjujući karakteristike državne uprave:
a) poštivanje načela zakonitosti i vladavine prava- ispituje se jednakost pred javnim tijelima, zakonitos djelovanja, sudski nadzor...
b) poštivanje propisa koji se tiču odgovornosti državnih službenika i na zaštitu njihove nepristranosti i integriteta- razamatraju se jasno razgraničenje između političkih i služb.pozocija, odabir i napredovanje utemeljeno na zaslugama i kompetenciji kao bazi profesionalizma, pravno uređen i transparentan platni sustav...
c) propisi koji osiguravanju predvidljivost odlučivanja i olakšavaju sudski nadzor upravnih odluka i djelovanja- ispituje se kvaliteta upravnog postupka, jasno određivanje nadležnosti, dužnost obrazloženja odluka, pravo na saslušanje zainteresiranih stranaka u postupku...
d)propisi za upravljanje javnim financijama i njihovu kontrolu te transparentnost i odgovornost u pogledu javnih izdataka-analizira se centralno odlučivanje i koordinacija, planiranje, mehanizmi rješavanja sukoba...
e)ukupna sposobnost upravnih i pravosudnih sistema za primjenu tih propisa

-------------------------------------------------------
Dobra vladavina (dobra uprava), upravljanje
- razlozi: loši učinci menadžerskih reformi
- okretanje prema participaciji (posebno EU)
- OECD – javno upravljanje, zajedno s gospodarskim razvojem i socijalnom kohezijom
= uvjet za trajni društveni napredak.
- naglašava ulogu građana i civilnog društva, transparentnost, i participaciju, bolju
kvalitetu javnih usluga, korištenje IT-a, obnovu političkog legitimiteta države, i
jačanje policy kapaciteta.
- kombinacija demokratske i djelotvorne uprave + građani kao partneri.
Načela dobre vladavine/ upravljanja
• participacija, vladavina prava, transparentnost, odazivost, orijentacija na konsenzus

Eto, ovako sam si ja odgovorila na ta pitanja, valjda će vam pomoći
 

Sea

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
može li mi netko odgovoriti na nekoliko pitanja, plizz...:mellow: :crying2: :confused2:

1. 2 najvažnije upravne doktrine i po čemu se razlikuju ?Novi Javni Menadžment i dobra uprava - detalje u DUP
2. uloga suda u eup-u
EUS ima najznačajniju ulogu u difuziji i sintetiziranju različitih upravnih rješenja zemalja članica. Pravno obvezujuće odluke EUS neposredno utječu na organizaciju i djelovanje nacionalnih uprava. Presude EUS glavni su izvor općeg upravnog prava unutar EU, oslanjajući se na već utvrđena načela upravnog prava, definirajući pravna načela koja pravno obvezuju države članice i njihove građane teinterpretaciji prava EU.
3.koje uvjete trebaju ispunjavati državni službenici prema SIGMI?SIGMA je utvrdila pristupne kriterije kroz skup standarda koji se pirmjenjuju u EU i vode svakodnevno ponašanje upravnih službenika: 1. vladavina prava, 2. otvorenost i transparentnost, 3. odgovornot, 4. efikasnost i učinkovitost
4.problemi tranzicijskih zemalja što se tiče uprave?
kriza legitimiteta, ograničenja ljudskih prava, neučinkovitost sustava, atmosfera nepovjerenja
5.uvjeti zemalja kandidata prema sigmi?
- poštivanje načela zakonitosti i vladavine prava
- odgovornost službenika i dužnostinka, zaštita nepristranosti i integriteta
- predvidivost i sudski nadzor
- upravljanje i kontrola nad javnim financijama
- transparentnost i odogovrnost u pogledu javnih izdataka
- ukupna sposobnost
6.tri vrste interesnih grupa koje djeluju u EU?
7.utjecaj e-suda na tranzicijske zemlje
8.razlozi nastajanja good governance
9.3 strukturalna elementa regulatornih agencija

hvala!
djelomično odgovoreno... :)
 

Latica

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
Ima li tko vidovit da napiše sutrašnja pitanja??? :laughing:

Kaj nisu dvije najvažnije doktrine: doktrina nove javne uprave i novi javni menadžment?
 

ida19

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
sta nije odgovor na pitanje "koje uvjete trebaju ispunjavati državni službenici prema SIGMI?"-1)javni interes iznad privatnog 2)odvajanje politike i uprave 3)osobna odgovornoat sluzbenika za rad 4)stabilnost 5)placa 6)merit princip? :/
 

Sea

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
sta nije odgovor na pitanje "koje uvjete trebaju ispunjavati državni službenici prema SIGMI?"-1)javni interes iznad privatnog 2)odvajanje politike i uprave 3)osobna odgovornoat sluzbenika za rad 4)stabilnost 5)placa 6)merit princip? :/
je, krivo sam napisala :sad:
 

monii

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
Sve sam zaboravila... nadomak sam odluke da ne otidem na ispit... a opet mislim, mozda ce biti dobra pitanja... ne znam!!!
 

Latica

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
Sve sam zaboravila... nadomak sam odluke da ne otidem na ispit... a opet mislim, mozda ce biti dobra pitanja... ne znam!!!
To ti je samo osjećaj pred ispit :happy:
Najgore što se može desiti je da ne prođeš. A i pad je let...:wink5:

I meni se čini da ništa ne znam, i isto se nadam pitanjima koja ću rasturiti. Valjda ću i ja na jednom ispitu imati sreće...
Sretno u svakom slučaju :five:
 

monii

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
To ti je samo osjećaj pred ispit :happy:
Najgore što se može desiti je da ne prođeš. A i pad je let...:wink5:

I meni se čini da ništa ne znam, i isto se nadam pitanjima koja ću rasturiti. Valjda ću i ja na jednom ispitu imati sreće...
Sretno u svakom slučaju :five:
Hvala, i tebi sretno i svima koji danas idu na ispit! :wave::moli:
 

Tincincila

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
samo jedno zelim reci... : voljela bi njima dati ispit koji su nama dali i tocno onoliko vremena koliko su oni nama odredili. Ne znam da li oni shvacaju da je to fizički nemoguće, tek sada vidim kako to nema nikakve veze sa znanjem nego brzinom tvoje ruke i koliko brzo pišeš. znala sam sva pitanja ali nisam naravno sve napisala jer naravno nisam imala vremena.
Uglavnom, ispit nije bio tezak, bila su zanimljiva pitanja,ali opširna:
1. a) kojim su ugovorima nastale EZ i kloje su prve osnivačice
b) objasni zasto dolazi do erozije arhitekture nakon Lisabonskog Ugovora tako nesto
2. a)
b) uloga EK kao 'čuvarice ugovora'
3. a) pravo na dobru upravu prema Eu povelji
b) nacela dobrog upravljanja
4. a) faze razvoja kvalitete
b) što je CAF, svrha i karakteristike
5. a) posebnosti istočno europskih zemalja
b) koje su zemlje i kada ukljucene u istočno proširenje
nisam sigurna da je to sve, neka bude nadopunjeno.
jesam spomenula da mi se gadi ova katedra?
 

Latica

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
samo jedno zelim reci... : voljela bi njima dati ispit koji su nama dali i tocno onoliko vremena koliko su oni nama odredili. Ne znam da li oni shvacaju da je to fizički nemoguće, tek sada vidim kako to nema nikakve veze sa znanjem nego brzinom tvoje ruke i koliko brzo pišeš. znala sam sva pitanja ali nisam naravno sve napisala jer naravno nisam imala vremena.
Uglavnom, ispit nije bio tezak, bila su zanimljiva pitanja,ali opširna:
1. a) kojim su ugovorima nastale EZ i kloje su prve osnivačice
b) objasni zasto dolazi do erozije arhitekture nakon Lisabonskog Ugovora tako nesto
2. a)
b) uloga EK kao 'čuvarice ugovora'
3. a) pravo na dobru upravu prema Eu povelji
b) nacela dobrog upravljanja
4. a) faze razvoja kvalitete
b) što je CAF, svrha i karakteristike
5. a) posebnosti istočno europskih zemalja
b) koje su zemlje i kada ukljucene u istočno proširenje
nisam sigurna da je to sve, neka bude nadopunjeno.
jesam spomenula da mi se gadi ova katedra?
Mislim da ti samo još fali pod 2a) faze pregovora
 
Na vrh

AdBlock Detected

We get it, advertisements are annoying!

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks useful features of our website. For the best site experience please disable your AdBlocker.

I've Disabled AdBlock
No Thanks