kkaliope
Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
Faze: poštivanje pravila, učinkovitost, zadovoljstvo.Bok! Je li moze netko pojasniti gospodarski i socijalni odbor i koje su tri faze za jacanje kvalitete? Hvala puno...
Zadovoljstvo predstavlja zadnji stupanj u definiranju kavalitete i od kraja 80-ih obuhvaćen je izrazom cjelovito upravljanje kvalitetom (TQM)
- EESC - osnovan je 1958. godine prema Ugovoru iz Rima.
- predstavlja poslodavce, sindikate, poljoprivrednike, potrošače i ostale interesne skupine koje kolektivno čine organizirano civilno društvo.
- predstavlja njihove poglede i brani njihove interese u diskusijama oko politika s Komisijom, Vijećem i Europskim parlamentom.
- mora ga se konzultirati prije donošenja odluka o gospodarskoj i socijalnoj politici.
- članove Odbora nominiraju vlade država članica (potpunosti politički neovisni), a imenuje ih Vijeće Europske unije, na mandat od četiri godine, koji je moguće obnoviti. Odbor se sastaje na Plenarnoj skupštini.
Odbor izabire predsjednika i dva potpredsjednika na mandat od dvije godine.
Europski gospodarski i socijalni odbor ima sljedeće uloge:
a) savjetuje Vijeće, Komisiju i Europski parlament, na njihov zahtjev ili na inicijativu samog Odbora.
b) potiče civilno društvo na snažnije uključivanje u oblikovanje politika EU-a.
c) jača ulogu civilnog društva u zemljama koje nisu članice EU-a i pomaže u uspostavljanju savjetodavnih struktura.
Rad u Odboru podijeljen je u tri grupe, ovisno o tome koje strane predstavljaju.
Jedna predstavlja poslodavce (iz privatnog i javnog sektora industrije, trgovine..), dok druge dvije predstavljaju radnike (fizički radnici do rukovoditelja) te razne gospodarske i socijalne interese (nevladine udruge, obrtnike..)