AdBlock Detected

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.

  • Važna obavijest 30.11.2024.
    Forumom upravlja novi team studenata

    Postojeće registracije se odobrene.
    Nove registracije su OMOGUĆENE
    Nova adresa za slanje skripti je [email protected]

    Svoje skripte ili skripte koje ste dobili u razmjeni s ostalim kolegama, a kojih nema u našoj bogatoj Skriptarnici foruma pošaljite nam na gornju e-adresu.

    Ne zaboravite se aktivno uključiti u razmjenu iskustava i zanja na forumu.

Europski upravni prostor i nacionalna uprava

ana89

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
jel mi može netko napisati nešto o europeizaciji ,
Europeizacija i modernizacija su temeljna načela za reformu javne uprave (pogotovo u HRV, jer se smatra da reforma uprave nije dovoljna, stoga se potiče modernizaciji i europeizaciji).
--> Europeizacija- ne brine se za izgled, strukturu javne uprave, nego da se usvoji europski standardi. Europski standardi su najčešće nepisani, manje se odnose na konretnu veliličinu i izgled javne uprave, nego na karakteristike i rezultate koji se postižu.

Ako netko još nešto zna, neka nadoda :laughing:
 

kaliope

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
Europeizacija i modernizacija su temeljna načela za reformu javne uprave (pogotovo u HRV, jer se smatra da reforma uprave nije dovoljna, stoga se potiče modernizaciji i europeizaciji).
--> Europeizacija- ne brine se za izgled, strukturu javne uprave, nego da se usvoji europski standardi. Europski standardi su najčešće nepisani, manje se odnose na konretnu veliličinu i izgled javne uprave, nego na karakteristike i rezultate koji se postižu.

Ako netko još nešto zna, neka nadoda :laughing:
2 temljena cilja reforme javne uprave u Hrvatskoj:
EUROPEIZACIJA - Hrv. se treba prilagoditi europskim iskustvima i usvojiti europske standarde koji su najčešće nepisani, odnose se na karakteristike javne upravi i sposobnost implementiranja pravne stečevine. To su iskustva pretoćena u usmjeravajuća načela kao što su vladavina prava, načelo supsidijarnosti, transparentnosti...
- naglašava se orijentacija na rezultate, a u prvi plan se stavljaju građani
MODERNIZACIJA - promjene u sturkutrama i procesima u javnoj upravi s utjecajem doktrina novog javnog menađmenta i dobre uprave. No treba u reformski program uvesti i treći cilj-razvoj uprave po tradicionalnom modelu (hrv. uprava još nije dosegnula niti standarde tradicionalnog weberijanskog modela sređene, dokumentirane, etične, stučne...uprave-
- vrijednosti suvremene javne uprave trebaju biti tradicionalne i nove.

Ovaj dio literature ne mogu nigdje naci : 5. Koprić, Ivan (2009) Kritična važnost kapaciteta javne uprave za pridruživanje Hrvatske Europskoj uniji: Jesu li važnije političke zapreke ili upravne mogućnosti ? U: Hrvatski javni sektor, Zbornik referata III. konferencije Hrvatske zajednice računovođa i financijskih djelatnika, Opatija 2. I 3. travnja 2009.
Moze pomoc? ;)
ima li itko to u obliku skripte pa da šalje mailom...
 

zecica

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
zamolila bi nekog ako zma mail od prof, muse da mi ga pošalje.ilio ako zna kad su točno konzultacije... hvala vam puno
 

tratincica

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
dali su u skriptarnici sve skripte koje trebaju za ispit, sada je stavljena još jedna nova pa me zanima dali je to to ili treba još nešto?
 

ana89

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
Je li tko zna odgovor na ova pitanja? Hvala..

1.Otvorena metoda koordinacije
2.Europska kvaliteta javne službe
3.Proces stabilizacije i pridruživanja
4.Važnost javnih službi kao komponenta europskog građanskog modela
 

Jadranka15

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
1. i 4. nađeš u Priručniku za EU za državne službenike, a 1. je vezano za slajd od prof.Muse kao i 2 i 3. su Ti slajdovi također od prof.Muse
 

Tinchy1808

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
Dajte ljudi recite gdje ste našli koprićev članak :Kritična važnost kapaciteta javne uprave za pridruživanje Hrvatske Europskoj uniji: jesu li važnije političke zapreke ili upravne mogućnosti? molim vas dajte mi pomognite sve sam pitala
 

ivana12

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
Dajte ljudi recite gdje ste našli koprićev članak :Kritična važnost kapaciteta javne uprave za pridruživanje Hrvatske Europskoj uniji: jesu li važnije političke zapreke ili upravne mogućnosti? molim vas dajte mi pomognite sve sam pitala
Ja sam ga našla u NSB-u, ima 10-ak stranica. Ako hoćeš, pošalji mi svoj mail na privatne poruke pa ti ga pošaljem.
 

monica

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
Je li tko zna odgovor na ova pitanja? Hvala..

1.Otvorena metoda koordinacije
2.Europska kvaliteta javne službe
3.Proces stabilizacije i pridruživanja
4.Važnost javnih službi kao komponenta europskog građanskog modela
1.Otvorena metoda koordinacije :
Srž je metode da formalne kompetencije za respektivna područja zadrže zemlje članice, ali da se na europskoj razini formuliraju zajednički ciljevi koje treba postići „soft law“ instrumentima u širem smislu (benchmarking, monitoring, evaluacija). Otvorene metode koordinacije vrlo obzirno postupaju prema nacionalnim, regionalnim i lokalnim razlikama. Razvidno je kako se europeizacija više ne događa primarno na temelju prava, nego se odvija uz pomoć „neformalnih“ samoprilagođavanja i učenja. Novi integracijski pristup ima kao primarni cilj političko „jedinstvo djelovanja“.
Sadržaj OMC : određivanje smjernica EU i vremenskog rasporeda, transmisija europskih smjernica u nacionalne i regionalne politike, periodični nadzor,evaluacija i peer review.

2. http://www.pravo.hr/_.../Europska_kvaliteta_javne_uprave_Musa_2008.doc
Mislim da to trazis

3. Proces stabilizacije i pridruživanja potrazi u Priručniku za državne službenike

4. Javna služba kao bitna komponenta europskog modela :
Zajednički pristup na razini EU odražava vrijednosti i ciljeve i to : univerzalnost, kontinuitet, kvaliteta službi, financijska dostupnost te zaštita korisnika i potrošača. Osiguranje visokokvalitetnih i financijski pristupačnih usluga koje udovoljavaju potrebama potrošaća i poduzeća je važan dio napora za postizanje strateškog cilja EU, a to je postati nakonkurentnije i na znanju utemeljeno gospodarstvo na svijetu koje je sposobno za održiv gospodarski rast s kvalitetnim radnim mjestima i njihovim većim brojem te jačom društvenom kohezijom.
 

ana89

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
ok..ovo je strašno..da bar mi je netko odgovorio u par rečenica svojim riječima..ja ovo NIKAD ne bi mogla nabubetati..ovo je katastrofa..haha nema smisla ..
;)

hvala na odgovoru :confused2:
 

Jadranka15

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
Otvorena metoda koordinacije zasniva na zajedničkom utvrđivanju ciljeva, zajedničkom odabiru pokazatelja te usporedbi ciljeva ostvarenih u državama EU i Otvorena metoda koordinacije orijentira se prema modelu procesa zapošljavanja, koji je već sadržan u Amsterdamskom ugovoru. Lisabonska strategija je vezana za OMK, kako slijedi

Na sastanku Europskog vijeća, održanome u ožujku 2000. godine u Lisabonu, čelnici vlada i država članica Europske unije postigli su dogovor o zajedničkom strateškom cilju prema kojemu bi EU do 2010. godine trebao postati najkonkurentnije i najdinamičnije gospodarstvo svijeta utemeljeno na znanju, te sposobno za održivi gospodarski rast, s najvećom stopom zaposlenosti i snažnom gospodarskom i socijalnom kohezijom. Radi postizanja tog cilja usvojena je tzv. Lisabonska strategija, odnosno Lisabonska agenda, s programom koji povezuje kratkoročne političke inicijative te srednjoročne i dugoročne gospodarske reforme. Ta se strategija, koja je razvijana na sljedećim sastancima Europskog vijeća, zasniva na trima segmentima.
1. Ekonomski segment kojim se priprema tranzicija prema konkurentnome, dinamičnom i na znanju zasnovanom gospodarstvu. Naglasak je na potrebi stalnih prilagodbi promjenama u informacijskom društvu te u poticanju razvoja i istraživanja.
2. Socijalni segment usmjeren je na modernizaciju europskoga socijalnog modela. To se postiže ulaganjem u ljudske resurse i borbom protiv socijalne isključivosti. Od država članica očekuje se da investiraju u obrazovanje i osposobljavanje te da provode aktivnu politiku zapošljavanja, čime bi se olakšao put prema gospodarstvu utemeljenom na znaju.
3. Ekološki segment koji je naknadno usvojen na sastanku Europskog vijeća u Göteborgu u lipnju 2001. godine upozorava na činjenicu da gospodarski rast treba uskladiti s razumnom upotrebom prirodnih resursa.
Konkretnije, prema Lisabonskoj strategiji, jačanje konkurentnosti Unije temelji se na sedam ciljeva:
1. na širemu i učinkovitijem korištenju novim informacijskim tehnologijama,
2. na stvaranju europskog prostora za istraživanje i inovacije,
3. na dovršetku izgradnje jedinstvenoga unutarnjeg tržišta EU,
4. na stvaranju učinkovitih i integriranih financijskih tržišta,
5. na jačanju poduzetništva poboljšanjem i pojednostavnjenjem regulatornog okruženja poduzeća,
6. na jačoj socijalnoj koheziji utemeljenoj na promicanju zapošljavanja,
7. na unapređenju vještina i modernizaciji sustava socijalne zaštite,
8. na održivom razvoju koji bi osigurao dugoročnu kvalitetu života.
Konkretnijim ciljevima pripadaju povećanje stope zaposlenosti sa 61%, koliki je trenutačni prosjek EU, na 70% do 2010. godine (što znači 20 milijuna novih radnih mjesta ), kao i povećanje godišnje stope realnog rasta na 3%, što je više od prosječnih 2,1% tijekom proteklih deset godina.
S obzirom na to da je provedba navedenih ciljeva gotovo potpuno u nadležnosti država članica, utvrđen je mehanizam za provedbu Strategije, koji se naziva otvorenom metodom koordinacije (open method of coordination, OMC). Zasniva se na kooperaciji među državama članicama čije se nacionalne politike time usmjeravaju prema zajedničkim ciljevima. Otvorena metoda koordinacije zasniva na zajedničkom utvrđivanju ciljeva, zajedničkom odabiru pokazatelja te usporedbi ciljeva ostvarenih u državama članicama i razmjeni informacija o primijenjenim rješenjima.
Izvješće koje je pripremljeno 2005. godine pod vodstvom Wima Koka, bivšega nizozemskog premjera (tzv. Kokovo izvješće) sadržava analizu provedbe Lisabonske strategije i prijedloge mjera za postizanje njezinih ciljeva. Kokovo izvješće daje sumornu sliku napretka u proteklom razdoblju. Razočaravajući rezultati posljedica su preširoko definiranih ciljeva, preopsežnog programa, nedovoljne koordinacije i proturječnih prioriteta. Podjela odgovornosti između nacionalne i europske razine nije bila dovoljno jasna, a u državama članicama nedostajalo je političke volje za provedbu reformi. Naime, Strategija obuhvaća i područja za koja EU nije nadležan, pa je za uspjeh nužna dobrovoljna suradnja u sklopu otvorene metode koordinacije, koja podrazumijeva primjenu iskustava drugih država članica i njihovu prilagodbu specifičnim uvjetima u svakoj zemlji članici.
Iako su utvrđena znatna odstupanja od planirane provedbe kojima se ugrožava mogućnost ostvarenja postavljenih ciljeva, Kokovo se izvješće zalaže za zadržavanje ambicioznih ciljeva i rokova. Naime, odgoda provedbe Strategije mogla bi donijeti zaostajanje Europe za SAD-om i gospodarstvima Azije, u kojima je gospodarski rast brži nego u EU. Stoga se iznose preporuke za usklađeno, usredotočeno i žurno djelovanje u svim državama članicama i na razini Zajednice. Uočena je nužnost bržeg rasta zapošljavanja i produktivnosti, uz širok spektar reformi te uz makroekonomski okvir koji potiče razvoj, potražnju i zapošljavanje. Scenarij za veći rast i zapošljavanje predviđen je provedbom prioritetnih akcija unutar pet područja: društva znanja, unutarnjeg tržišta, poslovne klime, tržišta rada i održivog okoliša. Prijedlozi Kokova izvješća jedan su od temelja revidirane Strategije iz 2005. godine.
Revidirana Lisabonska strategija preusmjerila je prioritete na rast i zapošljavanje. Komisija je predložila partnerstvo sa zemljama članicama u vezi s rastom i zapošljavanjem te predstavila revidirani Lisabonski program Zajednice, koji navodi akcije što bi se trebale poduzeti na razni EU i na nacionalnim razinama unutar triju ključnih područja:
1. učiniti Europu atraktivnijim mjestom za ulaganje i rad
• proširiti i produbiti unutarnje tržište
• osigurati otvorena i konkurentna tržišta unutar i izvan Europe
• poboljšati europsku i nacionalnu regulativu
• proširiti i poboljšati europsku infrastrukturu
2. osigurati znanje i inovacije za rast
• povećati i poboljšati ulaganja u istraživanja i razvoj
• potaknuti inovacije, primijeniti ICT i održivo iskorištavati resurse
• pridonijeti snažnoj europskoj industrijskoj bazi
3. stvoriti veći broj radnih mjesta te bolja radna mjesta
• privući veći broj ljudi u područje rada, uz moderniziranje sustava socijalne zaštite
• poboljšati prilagodljivost radnika i poduzeća te fleksibilnost tržišta rada
• više ulagati u ljudski kapital boljim obrazovanjem i usvajanjem vještina.

A imaš i slajdove - EUP 5 - Javne politike - gdje Ti je to napravljeno u natuknicama
 

ivana12

Mladi član foruma kojeg zanima uprava
Svi kojima treba Koprićev članak: Kritična važnost kapaciteta javne uprave za pridruživanje Hrvatske Europskoj uniji: jesu li važnije političke zapreke ili upravne mogućnosti? mogu ga preuzeti u skriptarnici.
Pozdrav!
 

monica

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
ok..ovo je strašno..da bar mi je netko odgovorio u par rečenica svojim riječima..ja ovo NIKAD ne bi mogla nabubetati..ovo je katastrofa..haha nema smisla ..
;)

hvala na odgovoru :confused2:[/QUOTE

Jao znam, stvarno ima dosta toga, ali bolje ovako nego u natuknicama kao što su svi slajdovi, meni je to skroz komplicirano, tako da si radim svoju skriptu s opseznim odgovorima,jer inace nista ne mogu skuziti :/
 

hrgolina

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
Molila bi savjet-jel dosta za ispit da skinem skriptu sa natuknicama i onda ih nadopunim iz vodiČa za drŽ.sluŽbenike? Ili joŠ trebam neŠto? Hvala
 

Jadranka15

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
Ne znam da li Ti je poznato, ali ta skripta sa natuknicama je jedan dio literature, ali trebaš naučiti određene stranice iz knjige Javna uprava - Nastavni materijali, ali i članke koji su navedeni u literaturi za akademsku godinu 2009-2010 u prilogu slijedi:
Literatura za spremanje ispita iz EUP-a 2009-2010
LITERATURA ZA PRIPREMU ISPITA
EUROPSKI UPRAVNI PROSTOR I NACIONALNA UPRAVA
(obavezni predmet druge godine Studija javne uprave na Društvenom veleučilištu)
1. Koprić, I. i dr. (2006) Javna uprava. Nastavni materijali. Zagreb: Društveno veleučilište i Pravni fakultet. (str. 347-360., 375-382., 383-391., 395-406).
2. Musa, Anamarija (2006) Europski standardi u pogledu službeničkog prava. Hrvatska javna uprava, vol. 6., br. 3. (str. 93-106).
3. Koprić, Ivan, Anamarija Musa, Vedran Đulabić (2008) Europski standardi regulacije službi od općeg interesa: (Kvazi)nezavisna regulacijska tijela u izgradnji modernog kapitalizma. Hrvatska javna uprava, vol.8, br.3.
4. Musa, Anamarija (2008) Hrvatska i europski upravni prostor: prema europskoj kvaliteti javne uprave?. Pusić, Eugen (ur.) Hrvatska država i uprava: stanje i perspektive. Zbornik radova s Okruglog stola HAZU, ožujak 2008. (str.171-182)
5. Koprić, Ivan (2009) Kritična važnost kapaciteta javne uprave za pridruživanje Hrvatske Europskoj uniji: Jesu li važnije političke zapreke ili upravne mogućnosti ? U: Hrvatski javni sektor, Zbornik referata III. konferencije Hrvatske zajednice računovođa i financijskih djelatnika, Opatija 2. I 3. travnja 2009.
6. predavanja na stranici Društveno veleučilišteKatedra za upravnu znanost
 

Tihana I.

Znam ponešto o upravi. Umjerno aktivan član.
Pitanje,tj.noviteti iz Lisabonskog ugovora-izvori prava Eu?da li i dalje vrijedi po stupovima podijela ili tu pišem zakonodavni,delegirani itd...ima tko kakvu informaciju...bilo je slično pitanje na prošlom roku?
 

MARYYNNA

Magistar foruma, a i uprave. Aktivan član.
jel ima netko dobar savjet kako najbolje učit ovaj predmet?vanredni sam student...uopće neznam odkud da počnem,kako da si radim bilješke od onih slajdova na str prava što je stavljeno...i ova literatura je tako blesavo napisana..sve je smušeno!ima netko dobar savjet kako je učio i prošao ovaj ispit i koliko mu je vremena trebalo...hvala
 
Na vrh

AdBlock Detected

We get it, advertisements are annoying!

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks useful features of our website. For the best site experience please disable your AdBlocker.

I've Disabled AdBlock
No Thanks